Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد بیضایی درباره راهکار کنترل بازار اجاره تا زمان رسیدن به سقف تولید یک میلیون واحد مسکونی، افزود: می توانیم به جای انتخاب مسیرهای سخت که نیازمند فعالیت عمرانی با اعتبار زیاد است از ظرفیت تغییرات ساختاری نهادهای مرتبط استفاده کنیم.  

وی گفت: بازار اجاره نیازمند آن است که ساختار مشاوران املاک مورد بازبینی قرار گیرد و مشاوران املاک را از وضعیت لجام گسیخته فعلی رها کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این کارشناس اقتصادی بازار اجاره اکنون توسط اپراتورهای اجاره داری مدیریت می شود که خود عامل افزایش قیمت ها هستند و وقتی ساختار اشتباه است، مدیریت قیمت‌ها در بازار سخت می شود.

بیضایی توضیح داد: هر چقدر هم که گفته شود واحد صنفی، بالای سر دفاتر املاکی وجود دارد و ابزار نظارتی موجود است از آنجایی که هر واحدی مستقل کار می کند قدرت نظارت کاهش یافته است. مشاوران املاک از افزایش قیمت واحد مسکونی استقبال می کنند چون ذینفع هستند؛ برای همین باید اصلاحات ساختاری انجام داد و منافع مشاوران املاک را از وضعیت فعلی که شامل سودگیری از درصدِ حق کمیسیون است به رقم ثابت تغییر دهیم.

وی گفت: زمانی که مشاوران املاک از افزایش قیمت، سود نبرند و به گونه ای برنامه ریزی شود تا از ثبات قیمت و افزایش معاملات سود ببرند، واسطه گری و دلالی کاهش یافته و بازار اجاره نیز کنترل می شود. در میان مدت، راهکار تغییر ساختار ‌و در بلند مدت راهکار رفتن به سمت اجاره داری حرفه‌ای پاسخگو خواهد بود.

تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال و موانع آن

وی درباره راهکار تحقق وعده ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال که بر بهبود بازار اجاره تاثیرگذار است نیز، افزود: ابتدا باید به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی باشیم. هنگامی که کشور وارد مسیر باثبات اقتصادی شود می توانیم برنامه ریزی دقیقی که دارای اهداف کمی است انجام دهیم.

بیضایی افزود: در صورتی که سیاست اقتصادی به سمت کنترل وضعیت اقتصاد رود و شاخص های کلان اقتصادی مثل تورم و رشد نقدینگی تحت کنترل باشد، امکان تحقق طرح تولید مسکن وجود دارد.

به گفته این کارشناس اقتصادی، می‌توان بخشی از نقدینگی موجود را به سمت مسکن هدایت کنیم و منابع را در این سمت به گردش درآوریم اما نکته مهم این است که حوزه های دیگر هم نیازمند سرمایه گذاری است.

کد خبر 623565 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین بازار مسکن مسکن اجاره مسکن گرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن و زمین بازار مسکن مسکن اجاره مسکن گرانی مشاوران املاک واحد مسکونی افزایش قیمت بازار اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفر تا صد ۳۵۰ واحد‌های مسکن روستایی توسط روستاییان ساخته می‌شود

مجید  جودی معاون مسکن روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت‌های مردمی در ساخت واحد‌های مسکن روستایی  ۱۰۰ درصد بوده است و همین امر خود باعث شده  روند افزایش تولید مسکن در مقایسه با سایر بخش‌ها افزایش پیدا کند گفت: نمود عینی شعار سال در مسکن روستایی بوده چرا که در اجرای این طرح‌ها ما به صورت کامل از ظرفیت‌های مردم روستایی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد:  وظیفه  بنیاد مسکن در شرایط تولید مسکن مسکن روستایی پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، تامین مالی و نظارت بر روند ساخت واحد‌ها است تا واحد‌های با کیفیت به متقاضیان ارائه شود.

جودی بیان کرد: روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی توسط بانک‌ها مناسب بوده و تا به امروز ۲۴۵ هزار واحد مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی شده و ۱۰۴ هزار واحد مسکونی عقد قرار داده شده است که البته این روند کند به دلیل تعطیلات نوروز بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • شوک بنگاه‌ها در آخر سال
  • لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • حق الزحمه های نجومی با راه اندازی سامانه خود نویس برچیده شد
  • صفر تا صد ۳۵۰ واحد‌های مسکن روستایی توسط روستاییان ساخته می‌شود
  • هشدار به مشاوران املاک درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید/ آرامش چگونه به بازار اجاره بازمی‌گردد؟
  • چگونه خانه اجاره کنیم؟ | رازهای تنظیم یک اجاره‌نامه عادلانه که هر موجر و مستأجری باید بدانند
  • مشاوران املاک چگونه شناسه یکتا دریافت کنند؟
  • اجاره یک واحد ۶۵ متری در اطراف تهران چند؟
  • فرصت یکماهه به مشاورین املاک برای گرفتن شناسه یکتا