Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به توکیو، رقابت‌های وزنه‌برداری دسته فوق سنگین بازی‌های پارالمپیک تا ساعتی دیگر در سالن «اینترنشنال فروم» شهر توکیو  آغاز می‌شود . منصور پورمیرزایی نماینده ایران در این دسته باید برای رسیدن به  سکو به روی تخته برود.

در ۲ دوره گذشته پارالمپیک این دسته برای ایرانیان هیجان خاصی داشت چون پولادین مردی به نام «سیامند رحمان» آماده حضور در رقابت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما  اکنون از هرکول خندان ایران تنها نامی باقی‌مانده و آنچه که وی از خود به یادگار گذاشته، رکوردهایی است که مسوولان برگزاری رقابت‌ها از ساعتی پیش از آغاز مسابقات آن را به‌صورت مکرر به نمایش در می‌آورند.

هر چند که در این دسته «منصور پورمیرزایی» در این دسته میراث دار  سیامند به شمار می‌رود اما در ادوار گذشته آنچه در روز پایانی رقابت‌های پاراوزنه‌برداری، توسط جوان اشنویه‌ای به نمایش گذاشته می‌شد متفاوت از یک رقابت ورزشی بود، او با اراده آهنین خود بر وزنه‌هایی غلبه کرد که فراتر از تصور بود.

اعتبار سیامند برای یک مسابقه کافی بود شاید کسی تصور نمی‌کرد  زمانی که قرار است رقابت‌های دسته فوق سنگین پارالمپیک برگزار شود هزاران نفر راهی سالن وزنه‌برداری شوند اما در برزیل این اتفاق رخ داد.

آنچه در سالن مسابقات برزیل اتفاق افتاد چیرگی اراده بر معلولیت بود، در آن روز  سیامند بر وزنه ۳۱۰ کیلوگرم غلبه کرد و این موجب شد تا بالاترین مقام نظامی آن کشور به اراده وی سلام نظامی بدهد. 

سیامند رحمان که اکنون نام وی به‌عنوان رکورددار جهانی و پارالمپیکی این دسته در صفحه مسابقات توکیو درج‌شده در اسفندماه سال ۱۳۹۸ به خاطر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت تا جهانیان از هنرنمایی خود در پارالمپیک توکیو محروم کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: توکیو پارالمپیک توکیو پارالمپیک توکیو توکیو سیامند رحمان وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت دسته آزاد اسکیت سرعت از فردا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات دسته آزاد اسکیت سرعت ایران از فردا (پنجشنبه) به میزبانی استان مرکزی و در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان آغاز خواهد شد.   این مسابقات در ۲ بخش آقایان و بانوان به میزبانی آکادمی اسکیت اراک برگزار خواهد شد و اسکیت‌بازان روز پنجشنبه سی‌ام فروردین ماه در بخش آقایان و روز جمعه سی و یکم فروردین ماه در بخش بانوان برای تعیین نفرات برتر با هم مصاف خواهند داد.   گفتنی است ورزشکاران در پیست ۲۰۰ متر و در مواد ۲۰۰ متر رقابتی، ۵۰۰ متر، ۱۰۰۰متر به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.   مرحله بعدی این رقابت‌ها نیز روز‌های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در پیست ROAD و به میزبانی آکادمی ملی اسکیت آزادی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جدال نفس‌گیر وزنه‌بردار ایرانی با پسرک شیرینی‌فروش در المپیک
  • بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند
  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • آغاز رقابت دسته آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴