Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران عالی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: تلاش کنیم در چهار سال پیش رو نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را 50 درصد رشد دهیم و دستیابی به این هدف نیز باید از طریق " مالیات ستانی هوشمند و عادلانه" تحقق یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران ، دکتر احسان خاندوزی در این جلسه بر ضرورت تحقق اهداف و برنامه های بالادستی تأکید کرد و اظهار داشت: هدف گذاری اعلام شده توسط ریاست محترم جمهور، میثاق تعهد سازمان امور مالیاتی با رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر اقتصاد گفت: ما هم از شیوه های مالیات ستانی ناکارآمد و سنتی و هم از شیوه های مالیات ستانی ناعادلانه که موجب اجحاف به گروه‌های مختلف اجتماعی می‌شود آسیب دیده ایم.
وی با اشاره به اهمیت عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان یک بازوی مهم درآمدزایی دولت در کنار سایر دستگاه ها گفت: بنده تعهد داده ام در مدت این 4 سال تلاش کنیم نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را 50 درصد افزایش دهیم، اما با قید اینکه" مالیات ستانی هوشمند و عادلانه" باشد، چرا که در هر دو زمینه به شدت آسیب دیده ایم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: بنده به عنوان یک فرد که خاستگاهش دانشگاه است این را می گویم، الان دوران بحث‌های نظری نیست، چرا که به اندازه کافی به این مباحث نظری پرداخته شده است و اکنون باید تلاش کنیم از کلیات و نظریه ها بگذریم و در نظر داشته باشیم که این سال‌های پیش‌ رو سالهای کار است.
دکتر خاندوزی افزود: انتظار می رود برنامه های اجرایی تحقق این اهداف طی سه روز در دو لایه برنامه های کوتاه مدت (تا پایان سال 1400) و بلند مدت (تا پایان دولت) در نشستی با ریاست سازمان امور مالیاتی بررسی و نهایی گردد.
وزیر اقتصاد در ادامه ابراز امیدواری کرد: باید این دوران آغازگر تحول در حوزه نظام مالیاتی و نه فقط مالیات ستانی و صرف وقت برای تأمین درآمد باشد، بلکه تلاش کنیم حکمرانی مالیاتی کشور را به عنوان طرحی نو در اندازیم.
گفتنی است رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ابتدای این جلسه، ضمن خیر مقدم به وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیأت همراه، گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی و همچنین دستاوردهای نظام مالیاتی در حوزه های مختلف ارایه و در ادامه، مهمترین برنامه های نظام مالیاتی برای رسیدن به چشم انداز مطلوب نظام مالیاتی را برای حاضرین تبیین کرد. 
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی مالیاتی کشور مالیات ستانی نظام مالیاتی تلاش کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی استان همدان در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار استانها -

وجیه‌الله ذکوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: در سال 1402 بالغ بر 3 هزار و 491 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان همدان وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 54 درصد رشد داشته و نسبت به بودجه مصوب 100 درصد تحقق پیدا کرده است.

وی همچنین افزود: از مجموع درآمدهای مالیاتی استان 5 هزار و 537 میلیارد تومان نیز سهم شهرداری و دهیاری‌های استان همدان بوده که 177 میلیارد تومان آن مربوط به شهر همدان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان بیان کرد: تمامی گزارشات ثبت شده در سامانه‌های مربوط به امور مالیاتی استان با دقت پیگیری و رسیدگی می شود و در پرونده مالیاتی افراد نیز ثبت خواهد شد.

ذکوری افزود: اکثر شرکت های فعال در استان، مالیاتشان را در استان واریز می کند و البته این منابع به خزانه واریز می شود.

وی با بیان اینکه مالیات مطمئن‌ترین منبع برای تامین هزینه های اداره کشور است، بیان کرد: نظام سلطه با اعمال تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد می کند و باید از سیاست اتکای به نفت، تغییر رویه بدهیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان همچنین لزوم جا انداختن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و گفت: وقتی مالیات در جامعه نهادینه شود، این موضوع پاسخگویی نهادهای اجرایی را در هزینه کرد منابع، افزایش می دهد.

ذکوری همچنین در خصوص مالیات پزشکان نیز گفت: اینکه برخی پزشکان در مطب خود دستگاه کارت خوان ندارند در زمینه حسابرس امور مالیاتی فاقد اهمیت است چراکه گردش مالی حساب این افراد به صورت کلی(کارت به کارت، دستگاه پوز و واریز نقدی) محاسبه و مبنای دریافت مالیات قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: نسخه الکترونیک پزشک در دسترس امور مالیاتی قرار می گیرد ضمن اینکه ابزارهایی برای رصد درآمد وجود دارد و با گسترش سامانه های الکترونیکی مسایل و فعالیت های مالی افراد به صورت شفاف قابل رصد و بررسی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تاکید بر اینکه تمرکز سازمان امور مالیاتی استان همدان در مالیات ستانی، پردرآمدها هستند، ادامه داد: ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی شهرها و آبادانی با پرداخت مالیات ممکن می شود اما با این حال در مالیات ستانی به دنبال فشار و سنگینی بار پرداخت بر فعالان اقتصادی، کسبه، واحدهای تولید، افراد حقیقی و حقوقی نیستیم.

ذکوری همچنین در پایان تاکید کرد: نظام مالیاتی در راستای حمایت از تولید در یک اقدام بی سابقه نرخ مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی را در دو سال گذشته به ترتیب 5 و 7 درصد کاهش داده و برای امسال نیز کاهش 5 درصدی را پیشنهاد داده، لذا هدف سازمان کاهش فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد
  • وصول ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال گذشته
  • کیفیت و پایداری درآمد‌های مالیاتی و حفظ رضایت مردم، اولویت نظام مالیاتی است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲
  • کیفیت و پایداری درآمدهای مالیاتی و حفظ رضایت مردم، اولویت نظام مالیاتی است
  • شناسایی ۲.۷ میلیون پرونده جدید مالیاتی در کشور
  • وصول۹۸۴ همت مالیات وعوارض در۱۴۰۲/محاسبه سیستمی۴میلیون پرونده
  • پرداخت ۵۰ درصد از مالیات از یک درصد مودیان
  • پایداری درآمدهای مالیاتی و رضایت مردم اولویت نظام مالیاتی است