Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به آغاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: این طرح مهم کشاورزی در اولویت دولت سیزدهم است. - اخبار استانها -

محمدجواد صالحی‌نژاد در نشست خبری در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: فاز دوم این طرح مهم کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم به زودی این طرح مقام معظم رهبری اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:فاز دوم این طرح 255 هزار هکتار است که به دلیل عدم تخصیص آب وارد فاز عملیاتی نشده است و با تاخیر روبرو شد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت:بخش عمده فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری(233 هزار هکتار) مصوبه تخصیص آب را سال گذشته دریافت کردند و تنها 22 هزار هکتار باقی مانده است.

انتقال پیام؛ نیازمند دستور وزیر جهاد کشاورزی‌چالش‌های ‌خشکسالی در چهارمحال و بختیاری/ کاهش بارش تولیدات کشاورزی را نصف کردتخریب ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی "توسکستان"/جلوی تغییر کاربری 3500 متر زمین کشاورزی در گرگان گرفته شد‌

این مقام مسئول اظهار داشت: پیگیری برای تخصیص آب این مسایل نیز ادامه دارد و در صورت نهایی شدن این بخش نیز عملیاتی می شود.

صالحی نژاد افزود: وزارت نیرو در فاز اول و پیش از اجرای طرح، شبکه‌های اصلی را اجرایی کرده بود و جهاد نصر در مناطقی کار کرد که تامین آب انجام شده بود بنابراین شاهد توازن منطقه‌ای در فاز اول نبودیم، برای مثال شمال شرق استان خوزستان از فاز اول طرح 550 هزار هکتاری کمتر بهره‌مند شدند.

وی گفت: در مصوبه دولت برای اجرای فاز دوم، امیدواریم شاهد تعادل و توازن منطقه‌ای باشیم تا همه مناطق استان خوزستان تحت پوشش طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری قرار بگیرند.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال جاری مطالعات طرح را در سطح 500 هزار هکتار به نتیجه برسانیم. امسال اعتبارات برای ادامه مطالعات به جهاد نصر ابلاغ شده است و ما نیز تکمیل مطالعات طرح را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: اجرای 22 هزار هکتار از اراضی با هماهنگی وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان با اعتبار حدود 4500 میلیارد تومان در سال جاری در دستور کار است.

صالحی‌نژاد با اشاره سفر رئیس جمهور و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی به خوزستان در هفته گذشته گفت: خوشبختانه وحدت رویه‌ای میان مسئولان استان خوزستان وجود داشت تا فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری اجرایی شود و رئیس جمهور نیز این موضوع را به عنوان اولویت کاری دولت خود در دستور کار دارد و در سفر اخیر نیز بر این موضوع تاکید کرد.

وی تصریح کرد: سازوکاری در این زمینه پیشنهاد شده است که در حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای جهادکشاورزی و نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه، منابع مورد نیاز را بررسی کنند تا شاهد اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان باشیم.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر افزود: وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری‌ را در خوزستان دارند و به محض ابلاغ موافقت‌نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه، کار را در 22 هزار هکتاری از اراضی فاز دوم آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری پنج تا هفت سال به تناسب ظرفیت‌های منابع به طول می‌انجامد، گفت: امیدواریم با تامین اعتباری که انجام می‌شود، شاهد اجرای این طرح باشیم. آمادگی کامل برای اجرای پروژه در فاز دوم وجود دارد و تنها بحث تامین منابع مطرح است. با تامین مورد نیاز طرح از طریق راهکاری‌هایی که ارائه خواهد شد، شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.

این مقام مسئول بیان داشت: اجرای الگوی کشت مناسب برای این طرح با جهادکشاورزی است و لازم است متناسب با ظرفیت کشاورزی و نیاز غذایی طراحی الگوی کشت صورت گیرد.

انتهای پیام/341/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مدیرعامل موسسه جهاد نصر مقام معظم رهبری اجرای فاز دوم جهاد کشاورزی دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه اگر بخواهد یک حرکت بهتر، دقیق و اثربخش‌تر در فضای فرهنگی داشته باشد نیاز به یک کار قرارگاهی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی بعدازظهر امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، اظهار داشت: در حوزه شورای فرهنگ عمومی دو نکته حائز اهمیت است که می‌تواند یک زمینه خوب برای اقدامات اثرگذار و مفید برای سال جاری و سال‌های آینده باشد؛ در نکته اول آنچه که ما از اقتضائات و منویات مقام معظم رهبری می‌فهمیم در مجموع آنچه که در حوزه فرهنگ باید انجام دهیم باید انسجام و هدفمندی روزافزونی داشته باشد که به نتایج مثبت منتهی شود.

وی با بیان استدلال‌های متعدد عنوان کرد: بنده معتقد هستم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ موفقیت‌های کم‌نظیری داشته است و نباید فراموش کنیم که در یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی با جبهه استکبار هستیم و شرایط فعلی را به لطف الهی این انقلاب رقم زده است و این توفیقات اسلامی در داخل و خارج باید شناخته شود چرا که تقابل جبهه حق و باطل به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) تا ختم بشریت ادامه خواهد داشت و معتقدیم که در نهایت جبهه حق پیروز شده و این مستضعفان هستند که وارثین عالم خواهند شد.

صحرایی بیان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «به قله نزدیک هستیم»، منظور این قله تنها قله اقتصادی و یا قله سیاسی نیست، بلکه قله افتخار انقلاب اسلامی یک ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تشکیل قرارگاه در حوزه‌های فرهنگی اذعان کرد: قرارگاه تنظیم‌کننده، هدایت‌کننده، بازخواست‌کننده و راهبر میدان است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند اصطلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهم‌تر است چون این کار محور همه کارهای دیگر است و در اینجا قرارگاه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته در جلسات شورای فرهنگ عمومی که برگزار شد به این جمع‌بندی رسیدیم که استان کرمانشاه اگر بخواهد یک حرکت بهتر، دقیق و اثربخش‌تر در فضای فرهنگی داشته باشد نیاز به یک کار قرارگاهی دارد، از این رو با تأکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند ایشان شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان یک قرارگاه می‌شناسند و در استان نیز با حضور نماینده ولی‌فقیه و ترکیبی که طراحی شده است می‌تواند این کار قرارگاهی را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: حداقل ثمره تشکیل قرارگاه این است که از پراکنده کاری، موازی کاری، دوباره‌کاری و… فاصله خواهیم گرفت، چرا که در صورت عدم فرماندهی واحد، بدیهی است که اقدام صورت گرفته با شکست مواجهه شود؛ لذا همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن علیه ما جبهه تشکیل داده است ما نیز در اقداماتمان باید کار جبهه‌ای انجام دهیم.

کد خبر 747359

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته