Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان خوزستان بر ضرورت استفاده از مشاوره در کنترل آسیب‌های اجتماعی و جرائم تاکید کرد. خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی در بازدید از مرکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: حضور کارشناسان خبره در مراکز مشاوره تحت نظر این معاونت می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات شهروندان را رفع و پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: باید آموزش‌های روانشناختی در جهت ارائه مهارت‌های زندگی و راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی، در بستر فضای مجازی فراهم شود که این کار اثر بخشی فراوانی در ارتقای سلامت افراد جامعه خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: رویکرد هوشمندانه علمی و تخصصی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی و پلیس در مداخله موثر در بزنگاه حساس طرح پرونده‌های خانوادگی در کلانتری‌ها و پاسگاه ها، منجر به حذف پرونده‌ها از چرخه انتظامی و قضایی شده است و ضمن کاهش پرونده‌های مطرح در پلیس و قوه قضائیه، منجر به تحکیم بیان خانواده‌ها نیز می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به پیامد‌های منفی و متعدد اختلافات زناشویی بر کانون خانواده و جامعه، رویکرد مداخله‌ای و علمی دادگستری و پلیس، در راستای حفظ کانون گرم خانواده بوده که نهایتا نهادینه کردن امنیت پایدار و توسعه و گسترش سلامت روانی اجتماعی را در بردارد.
حجت الاسلام والمسلمین مرادی گفت: باید تا قبل از ارجاع پرونده به مراجع قضایی با ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای بهنگام در این مرکز، مراجعه کنندگان مورد مشاوره قرار گیرند تا چنانچه مقدور باشد در همان مرکز بین آنان مصالحه شود.
در این بازدید، رئیس کل دادگستری استان خوزستان به همراه سردار صالحی فرماندهی نیروی انتظامی استان و جعفری چگنی معاون قضایی و مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان حضور داشتند و پس از گفتگو با مشاوران و مددکاران این معاونت، راهکار‌های مناسب در جهت کاهش ورودی پرونده‌های جرائم و آسیب‌های اجتماعی به محاکم از طریق ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای در این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.         بیشتر بخوانید:      اصحاب رسانه در پیشگیری از وقوع جرم و پیشرفت جامعه بسیار مثمر ثمر هستند انتهای پیام/ برچسب ها: خوزستان آسیب های اجتماعی مشاوره

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خوزستان آسیب های اجتماعی مشاوره آسیب های اجتماعی استان خوزستان پرونده ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی شهرستان قائمشهر به اتهام اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوء استفاده از روابط خصوصی با مامورین دولتی، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، اخذ رشوه و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی خبر داد.    عباس پوریانی افزود: متهم با ادعای نفوذ در دادسرا و اداره دامپزشکی شهرستان قائمشهر، وعده کارسازی و رفع پلمب یک واحد صنفی با سوء استفاده از جایگاه اداری، در یک پرونده مرتبط با جرائم بهداشتی را داده بود.   وی ادامه داد: متهم در مرحله اول، مبلغی رشوه از فرد مذکور اخذ نموده و در ادامه نیز تعدادی سکه تمام بهار آزادی مطالبه کرد که با رصد دقیق اطلاعاتی و صدور دستور قضایی، متهم درحین ارتکاب جرم و پس از اخذ سکه ها، توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران دستگیر و سکه‌های مذکور از متهم کشف و ضبط شد.   رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در این راستا پس از تشکیل پرونده قضایی، متهم پس از تفهیم اتهام و اقرار به جرائم ارتکابی، با صدور قرار مناسب، روانه زندان شد.   پوریانی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای بررسی زوایای دیگر پرونده در حال انجام است، تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی استان با هرگونه فساد، سریع، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون