Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در دیدار سرزده از مجتمع قضائی رسیدگی به جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی ضمن تبادل نظر با قضات و کارکنان در راستای شناسایی کمبودهای موجود، بر هم افزایی و همکاری قضات و کارکنان مجموعه در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات قضائی به مراجعان و اجرای دقیق تکالیف قانونی و شرعی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص شناسایی به موقع نقاط ضعف و مشکلات و مرتفع نمودن آنها به عنوان یکی از وظایف سرپرستان مجتمع‌های قضائی و مدیران حوزه‌های قضائی استان توصیه و یادآور شد: رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان و سرپرست‌های مجتمع‌های قضائی در راستای افزایش کیفیت خدمت رسانی نسبت به رفع نقایص احتمالی مجموعه تحت مدیریت خود اقدام کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در این بازدید سرزده با اشاره به اینکه نظم و انضباط در دوران تحول و تعالی دستگاه قضائی بیش از گذشته مورد تأکید است تصریح کرد: این بازدیدهای سرزده از مجتمع‌های قضائی در راستای برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان و با هدف نظارت بر عملکرد و بررسی نظم اداری و سازمانی انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه افزود: انضباط اداری و نظم حاکم بر مجموعه زمینه ارتقا کیفی خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم را فراهم می‌کنم بنابراین نظم بخشی به امور از جمله اقدامات پایه‌ای و مورد تأکید مدیریت ارشد قضائی استان است.

وی بر نظارت دقیق رئیس و مسئولان قضائی استان و قضات بر عملکرد کارکنان و رعایت ضوابط اداری تأکید کرد و افزود: اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و توصیه‌های ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص شناسایی گلوگاه‌های فسادزا، مبارزه قاطعانه و قانونی با فساد و ضرورت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش جمعیت کیفری، ساماندهی اجرای احکام و بایگانی‌ها، تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5293090

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری فارس سيد كاظم موسوي شیراز ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان اردبیل دولت سیزدهم محرم 1400 قضائی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، حجت الاسلام اکبری در دیدار با امام جمعه گرمسار بیان کرد: با همراهی و همدلی تمامی مسئولان شهرستان، مأموریت‌ها و برنامه‌های عدلیه در این حوزه قضائی در زمینه‌های نظم، امنیت، آرامش، احقاق حق و ابطال باطل رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه یکی از قوای تأثیر گذار کشور است و بنا به اصل ۱۵۶ قانون اساسی عهده دار مأموریت‌های مختلفی است بیان کرد: دستگاه قضائی در اجرای مأموریت‌های محوله از مردم می‌خواهد در موضوعات مهمی از قبیل؛ پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فصل خصومت‌ها در جامعه مسئولان قضائی استان را یاری رسانند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه در جمع مقامات قضائی شهرهای گرمسار، ایوانکی و آرادان اظهار کرد: شاکله و بنای عالم برپایه عدالت است و در مسیر اجرای عدالت افرادی از بیرون سختی‌های خدمت در دادگستری را درک نمی‌کنند. لکن در این مسیر با بکار بستن ظرفیت‌ها، رعایت حساسیت‌ها و دقت نظر کامل ترازو و میزان عدالت را می‌توان در جامعه به درستی ساری و جاری کرد.

اکبری دادگستری خوب و سالم را از نشانه‌های کشور سالم و روبه پیشرفت دانست و بیان کرد: با تحولات بسیار خوبی که در عدلیه نسبت به گذشته رخ داده است حرکت رو به پیشرفت مطلوب مشاهده می‌شود. شاید امروزه به عدلیه در تراز انقلاب اسلامی نرسیده باشیم و نیل به آن تراز نیازمند همراهی، برنامه ریزی، پشتکار و مجاهدت شبانه روزی تمامی کارکنان قضائی و اداری در انجام مأموریت‌ها است که باید این مسیر سخت و حساس را با تلاش‌های مضاعف و به صورت جدی پیگیری کنیم.

در این دیدار دادستان مرکز استان، سرپرست‌های معاونت‌های منابع انسانی و امور فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رئیس حفاظت و اطلاعات، معاون قضائی رئیس کل، معاونین توسعه حل اختلاف و مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان و مسئولین قضائی، اجرایی و انتظامی گرمسار، آرادان و ایوانکی رئیس کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند.

کد خبر 6085622

دیگر خبرها

  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • در حوزه امنیت هیچگونه مماشاتی وجود ندارد
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • لزوم ارایه راهکار مناسب در راستای رفع معضلات تالاب انزلی
  • راه‌دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرا شود
  • جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد
  • دادگستری اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی در هرمزگان را نمی‌دهد