Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:05:35 GMT

۹۸۹ هزار تن کالا از گمرکات خراسان رضوی صادر شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۳۳۷۸

۹۸۹ هزار تن کالا از گمرکات خراسان رضوی صادر شد

گروه‌ استان‌ها- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در چهار ماه سال جاری ، ۹۸۹ هزارتن کالا به ارزش ۴۶۲ میلیون دلار از گمرکات خراسان رضوی صادر شده است. - اخبار استانها -

جواد خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهد مقدس اظهارداشت: در چهار ماه سال جاری، 989 هزارتن کالا به ارزش 462 میلیون دلار از گمرکات استان خراسان رضوی به کشورهای هدف صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزش دلاری 8درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورهای هدف این کالاهای صادراتی افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان، عراق، قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان، چین، امارات متحده عربی و اسپانیا بودند که کالاهایی مانند پسته، زعفران، میل‌گرد، سیب زمینی، سیب تازه، مخمرهای فعال، کف‌پوش‌، پلی استیرن، نئوپان، سیمان‌‌سفید، فروکروم، کیسه پلی‌اتیلن، کولرهای آبی خانگی، ورق آهن یا فولاد از خراسان رضوی به این کشورها صادر شده است.

خزاعی تصریح کرد: واردات به استان خراسان رضوی نیز در مدت مشابه به میزان 71 هزار تن و بـه ارزش بالغ بر 175 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته 100 درصد از نظر وزنی و 76 درصد ازنظر دلاری، افزایش داشته است.پنبه،گوشی تلفن همراه، اسانس کولا، فرآورده‌های صنایع غذایی، ماشین‌های نورد گرم و سرد، لاستیک و کلرور پتاسیم از جمله اقلام وارداتی به خراسان رضوی بوده است.

مشکل صادرات تره‌بار از مرز خسروی رفع شد /تردد روزانه 300 کامیون از مرز خسرویافزایش 65 درصدی ارزش صادرات غیرنفتی کشور در 4 ماهه 1400کاهش تعرفه واردات ورق آهن، سو مدیریتی دیگر از دولت روحانی یا منجی بازار داخلی؟

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه کشورهای امارات متحده عربی، ازبکستان، چین، ترکیه، هند، عمان، آلمان، پاکستان، افغانستان، کره جنوبی، ترکمنستان مهمترین کشورهای شریک وارداتی استان هستند افزود: تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی چهار ماهه اول سال 1400 مثبت و معادل 287 میلیون دلار است.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان رضوی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان