Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، آمنه نادعلی‌­زاده سخنگوی اجرای قانون جدید چک با اشاره به اینکه نسبت چک­‌های برگشتی به مبادله­‌شده در دسته چک­‌های قدیمی از ابتدای سال 1400 تا پایان تیرماه، برابر با 8.7 درصد بوده است و در همین دوره زمانی، نسبت چک‌­های برگشتی به مبادله­ شده در دسته چک‌­های جدید فقط 4 درصد بوده است یعنی آمار چک های برگشتی واقعا نصف شده است، گفت: اگر چک را صادرکننده به نفع ذی نفع ثبت کرده باشد، اعلام خواهد شد این چک با مشخصات وارده شده در سامانه صیاد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته اگر شخصی از بانک دسته چکی دریافت می­کرد، تا برگ آخر آن را می‌توانست استفاده کند. اما در حال حاضر و به محض برگشت خوردن چک، تا زمانی که رفع سوء اثر از چک پاس نشده صورت نگیرد، دارنده دسته چک امکان صدور چک جدید را ندارد که این عامل، بازدارنده از صدور چک بلامحل است.

با توجه به اینکه برخی از صاحبان کسب و کار به علت عدم دسترسی به گوشی هوشمند، در ثبت و تائید اطلاعات چک در سامانه صیاد با مشکلاتی رو به رو شده­اند. از این رو بانک مرکزی از راه­اندازی ثبت و تائید چک از طریق خودپرداز و پیامک خبر داده است.

روابط عمومی بانک مرکزی در مورد استفاده از پیامک برای ثبت و تائید چک اعلام کرده است که به زودی خدمات ثبت، تائید، انتقال و استعلام چک به صورت پیامکی و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، از طریق سرشماره 4040701701 به مشتریان فاقد گوشی هوشمند ارائه خواهد شد. همچنین به تازگی خبرگزاری ایلنا به نقل از مسئولین بانک مرکزی، از اتصال خودپرداز به سامانه صیاد بانک مرکزی جهت تسهیل صدور چک برای افرادی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، تا پایان تابستان امسال خبر داده است.

پربیننده ترین سقف دریافت خسارت در تصادفات رانندگی بدون کروکی چقدر است؟ عرضه ۳۵۹ میلیون دلار در سامانه نیما رشد ۹درصدی سود بیمه آسیا در مرداد ماه / سود عملیاتی آسیا به ۵۷۰میلیارد تومان رسید تخصیص ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها توسط بانک صادرات ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چک برگشتی بانک مرکزی دسته چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود

منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در حاشیه بازدید خود از مرکز مدیریت راه‌های استان مازندران، گفت: در حال حاضر ۷۵۹ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در راه‌های ارتباطی استان در دست بهره برداری بوده که انشالله با برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان امسال ۲۶۰ مورد دیگر به آن اضافه می‌شود.

او افزود: مازندران جزء استان‌های مهم و تراز اول در تردد‌های جاده‌ای بوده، از این رو نگاه مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محور‌های مواصلانی این استان ویژه و ملی است.

فخاران گفت: در نوروز امسال بیش از نیمی از تماس‌های کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱ در مورد راه‌های استان مازندران بوده که این مهم نشان از پر اهمیت بودن راه‌های ارتباطی مازندران دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: در حال حاضر سامانه تلفن گویای ۱۴۱، سامانه‌های دوربین نظارت تصویری، سامانه تردد شمار بر خط، سامانه ثبت تخلف عبور ومرور، سامانه ردیاب ناوگان راهداری، سامانه تابلو‌های پیام متغیرو سامانه دوربین عکسبرداری ثابت از جمله سامانه‌های موجود در استان مازندران بوده که در دست بهره برداری است.

فخاران گفت: نگاه مرکز مدیریت راه‌های کشور به این استان نگاه شبکه‌ای است و برای تکمیل چرخه هوشمندسازی کشور، استان مازندران جز این شبکه قرار گرفته و باید نیازمندی‌هایش در این زمینه رفع شود.

بازدید از سامانه‌های هوشمند محور‌های ارتباطی کندوان و سوادکوه و همچنین مرکز مدیریت راه‌های استان از جمله برنامه‌های سفر رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور به استان مازندران بود

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازدیدمعاون وزیر صمت از ۲ واحد صنعتی درمشهد
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • ژابی آلونسو: برای جشن زمان داریم، الان فقط لیگ اروپا
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • این پنج شهر از تهران قدیمی‌تر هستند