Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار عصر امروز در مراسم واگذاری یک کارخانه تولیدی به سهامدارن جدید و ممانعت از تعطیلی این واحد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در طول چند سال گذشته تاکید بسیار ویژه‌ای به بحث تولید داشتند.
وی افزود: بسیار حیف بود که این واحد تولیدی که از سرمایه و امکانات بسیار بالایی هم برخوردار است و کارگران زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند تعطیل شود و به حمدالله الان جلوی این تعطیلی گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مسئولان و سهامداران جدید این کارخانه که مانع تعطیلی آن شدند گفت: این وظیفه مسئولان است که تمام توان خود را برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به کار بگیرند و با رفع مشکلات آنها، تداوم فعالیتشان را تضمین کنند.

جوکار با اشاره به سیاست‌های کشور در زمینه افزایش جمعیت گفت: یکی از اصلی‌ترین اقدامات تشویقی که باید برای افزایش جمعیت انجام دهیم ایجاد اشتغال برای جوانان است و پس از آن تامین مسکن قرار دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: قطعا حفظ اشتغال‌های موجود و تداوم فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه اشتغال جوانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هزینه حفظ اشتغال‌های موجود نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بسیار کمتر است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت که با این هزینه‌های بسیار زیاد و تورم‌های سرسام‌آوری که به ویژه در حوزه مسکن وجود دارد، جوانان بدون داشتن شغل و تسهیلات ویژه دارای مسکن شوند و به سمت ازدواج و فرزندآوری بروند، پس باید به این دو موضوع مهم توجه بسیار خاص و ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بر ضرورت خودکفایی کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: ما توان خودکفایی در زمینه‌های زیادی را داریم و صرفا باید به جوانانمان و نخبگان توجه و اعتماد لازم و کافی را داشته باشیم.

جوکار به مشکلاتی که در حوزه بانک‌ها در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: بخش زیادی از سرمایه‌های مردم یزد توسط بانک‌ها در خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌شود و در داخل مشکل به شدت با مشکل مواجه هستیم، چنین موضوعی اصلا قابل قبول نیست که یک واحد تولیدی بزرگ یزد به دلیل نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شود ولی سرمایه مردم یزد به خارج از استان منتقل و در دیگر نقاط سرمایه‌گذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع حتما باید با جدیت مورد پیشگیری قرار گیرد و اجازه ندهیم بانک‌ها به دلیل برخی روابط سرمایه‌های مردم یزد را به خارج استان ببرند.

محمدعلی طالبی استاندار یزد هم در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه همراهی و کمک بسیار خوبی از سوی مسئولان استان به ویژه نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفت تا جلوی تعطیلی این واحد گرفته شود.

وی تصریح کرد: نه تنها در ارتباط با این شرکت بلکه ما این تعامل و همراهی را در خیلی از موضوعات و مسائل استان داریم و خوشبختانه اتفاقات خوبی هم به واسطه همین همدلی و همراهی رخ داده است.

طالبی ادامه داد: سرمایه گذاران جدید این کارخانه هم در استان اقدامات بسیار خوبی داشتند و امیدواریم که حضورشان در این واحد زمینه رفع مشکلات را فراهم کند.

استاندار یزد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما در استان یزد داریم این است که عمده اتکای یزد در حوزه صنایع فولادی و کاشی و سرامیک است و برخی مزیت هایی که می توانیم در حوزه ظرفیت های استان دنبال کنیم چندان مورد توجه نبوده است.

وی به ظرفیت استان یزد در حوزه تولید لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: این حوزه جزو صنایعی است که استان یزد هم می تواند نیروی انسانی متخصص و تکنولوژی آن را تامین کند و هم به دلیل کم آب خواه بودن و آلایندگی بسیار کم آن به شدت برای یزد خوب است و باید کمک کنیم که این صنایع در استان یزد رشد بیشتری داشته باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه همچنان برخی سرمایه‌گذاران نگاهشان به صورت سنتی به سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد و کاشی و سرامیک است گفت: شاید این افراد کمتر نگاهشان به این سمت که می‌تواند مشکل ما در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را حل کند است.

طالبی با بیان اینکه در استان یزد نیازمند سرمایهگذاران بزرگ خط‌شکن هستیم تصریح کرد: شاید یکی از وجوه کاری که امروز در این مجموعه صورت میگیرد این است که در آینده هم سرمایه‌گذاران بزرگ استان را به سمت این گونه کارهایی که در استان هم مزیت اقتصادی دارد و هم بر اساس نیاز استان است سوق دهد.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس استان یزد خبرگزاری فارس محمدعلی طالبی استاندار یزد بانکها سرمایه مردم استان یزد مردم یزد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به رفع ایرادات شورای نگهبان درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ۱۳۸ رأی موافق از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه با ماده ۱۲ این طرح موافقت کردند.   ماده ۱۲ این طرح، یک ماده را با عنوان ماده ۴۶ ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌کند.   ماده ۴۶ کلیه اشخاص غیرتجاری انتقال دهنده عین یا حق واگذاری محل در خصوص انتقال دارایی‌های خاصی را مشمول مالیات بر عایدی سرمایه دانسته و این دارایی‌ها را مشخص کرده است.   در ادامه نمایندگان به بررسی ماده ۱۳ این طرح پرداختند و آن را با ۱۴۹ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه، جهت تأمین نظر شورای نگهبان به تصویب رساندند.   ماده ۱۳ این طرح یک ماده به عنوان ماده ۴۷ به ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌کند.   ماده ۴۷ مشخص کرده است که چه مواردی از عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع ماده ۴۶ این قانون مشمول مالیات نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور