Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:48:32 GMT

سی‌اُمین روستای تکاب گازرسانی شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۵۱۴۴

سی‌اُمین روستای تکاب گازرسانی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امیر ستوده‌فر روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی تکاب در روستای امین‌آباد به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت با بیان اینکه در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۴۱ روستای تکاب نیز در حال اجراست افزود: تعدادی از این طرح‌های گازرسانی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که با تکمیل این ۴۱ طرح تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تکاب گازدار خواهندشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه علمک‌گذاری واگذاری انشعابات در روستا‌ها سریع انجام شود، اظهار داشت: برای اجرای سریع و به‌موقع پروژه‌های گازرسانی نباید فصل مناسب کار‌های عمرانی را ازدست داد.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید مطالبات درست و منطقی مردم را پیگیری و عملیاتی کنیم، گفت: روستا‌های تکاب و شاهیندژ از نظر گازرسانی مشکل دارند و بسیاری از روستا‌ها با سیلندر، گاز خود را تامین می‌کنند و در تامین سوخت زمستانی با سیلندر و نفت متحمل هزینه‌ها و سختی‌های فراوانی می‌شوند.

حسن همتی ادامه‌داد: عملیات گازرسانی به ۲۸ روستای محور زرشوران و تخت سلیمان از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و باید سرعت بیشتری بگیرد و تا پایان امسال تکمیل شود.

وی افزود: دستور جذب و افزایش اعتبارات طرح‌های گازرسانی تکاب در سال ۱۳۹۹ از وزیر نفت گرفته شده و تامین به موقع اعتبار این طرح‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی علاوه بر تامین و تقویت زیرساخت‌های روستایی باید موجب ایجاد اشتغال و سود اقتصادی برای منطقه شود و پیمانکاران پروژه‌ها در جذب افراد برای مشاغل مختلف از نیروی کار بومی استفاده کنند.

رئیس اداره گاز تکاب نیز در این مراسم در خصوص طرح‌های جدید گازرسانی گفت: ۲ طرح گازرسانی به روستا‌های امین آباد و زینهار تخت سلیمان بخشی از پروژه ۲۸ روستایی محور زرشوران است که با ۱۲ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی و احداث ۱۲ هزار و ۷۱۵ متر لوله گذاری شبکه اجرا شده و با بهره برداری از آن‌ها ۹۸ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

سیامک صفروند افزود: گازرسانی به محور زرشوران تکاب علاوه بر تامین گاز روستا‌ها ویژگی‌های خاص و منحصربفردی دارد از جمله اینکه با اجرای این طرح و احداث خط تغذیه از تکاب تا تخت سلیمان کمربند گازی در منطقه شکل گرفته و شهرستان تکاب از لحاظ افت فشار گاز هیچ‌گاه مشکلی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اهمیت اجرای این شاه‌راه گازی در تکاب بسیار مهم‌تر از گازرسانی به روستاه محسوب می‌شود اظهارداشت: احداث خط تغذیه این کمربند گازی از مقابل شهرک صنعتی تکاب تا سه راهی پهلوان و از آنجا تا روستا‌های منطقه زرشوران و روستای بابانظر از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و ادامه خواهدیافت و اکنون تا روستای بابانظر در بخش تخت سلیمان امکانات لوله‌گذاری انجام شده است.

رییس اداره گاز تکاب با بیان اینکه با وجود افزایش نرخ تورم و بالارفتن هزینه خرید تجهیزات، اجرای پروژه هاز گازرسانی تکاب حتی یک روز هم تعطیل نشد، ادامه داد: طرح‌های گازرسانی به روستا‌های تکاب در حال حاضر در سه محور فعال است که تلاش می‌کنیم با پیگیری‌های نماینده مجلس و فرماندار تا پایان امسال ۱۲ روستای تکاب نیز به شبکه گازرسانی متصل شود.

صفروند بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری از طرح‌های گازرسانی در حال اجرا ۸۰ درصد روستا‌های تکاب گازدار شده خواهدشد.

۶ طرح عمرانی در شهر تخت سلیمان به بهره برداری رسید

۶ طرح عمرانی و زیربنایی با ۱۲ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت با حضور فرماندار، نماینده مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی در شهر تازه تاسیس تخت سلیمان به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از این طرح‌ها در شهر تخت سلیمان با تبریک هفته دولت گفت: همه ما مسوولان مدیون حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس هستیم و امروز مدیران باید برای خدمت به مردم مانند روحیه ایثارگری  شهدا و رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی عمل کنند.

حسن همتی با بیان اینکه همه ما باید با تمام توان به مردم خدمت کنیم و سخنانی از جنس نمی‌توانیم و نمی‌گذارند دیگر قابل پذیرش نیست افزود: مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر تخت سلیمان با انسجام و همدلی فعالیت کنند و با راهکار‌های کارشناسی به دنبال توسعه شهر باشند.

وی با اشاره به اینکه پنج پروژه برای ۲ شهرستان شاهیندژ و تکاب را پیگیری کرده ایم، اظهارداشت: طرح آسفالت از خروج تونل شاهیندژ تا مایین بلاغ تکاب انجام شده و بودجه گازرسانی به روستا‌های این شهرستان‌ها نیز تامین شده و تلاش و پیگیری می‌کنیم فاز دوم کارخانه طلای زرشوران نیز راه‌اندازی شود.

نماینده مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شده بخشی از مشکلات معادن طلا از جمله معدن زرشوران را ساماندهی کردیم و اکنون بومی گزینی در استخدام و بکارگیری نیرو‌ها در معادن طلا در اولویت قرارگرفته است.

همتی اضافه کرد: اجرای طرح فاضلاب شهری تکاب را نیز پیگیری می‌کنیم و امیداریم امسال از محل ماده ۲۳ اعتبار مورد نیاز آن تامین شود.

فرماندار تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه گردشگری محور اصلی توسعه تکاب است گفت: ظرفیت‌های بالقوه تکاب در این بخش می‌تواند این شهرستان را به یک محور اصلی و موتور محرک برای توسعه و رونق صنعت گردشگری در استان و کشور تبدیل‌کند.

امیر ستوده‌فر افزود: با همت و تلاش نماینده مجلس و اقدام جدی مسوولان شهرستان توسعه شهر تازه تاسیس تخت سلیمان سرعت خواهدگرفت و امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس کرونا و رفع تحریم‌های ظالمانه گردشگران دوباره در تخت سلیمان حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه در جذب گردشگر خارجی و داخلی به تخت سلیمان تقویت زیرساخت‌های عمرانی و ارتباطی ضروری است اظهارداشت: نعمت‌های خدادادی و آثار باستانی بی نظیر و پتانسیل‌ها و آثار طبیعی و تاریخی تکاب از بسیاری از شهر‌های کشور بیشتر و مهم‌تر است و این مسئله زمینه ساز رشد و پیشرفت شهر تازه تاسیس تخت سلیمان می‌شود.

فرماندار تکاب با بیان اینکه طلا و سنگ و فرش دستباف تخت سلیمان و تکاب می‌تواند برند شود و رونق اقتصادی در منطقه به دنبال داشته باشد، ادامه داد: در هفته دولت امسال ۳۰ پروژه با ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

ستوده‌فر بیان کرد: عملیات اجرایی احداث محور تکاب - دندی در چند قطعه در حال اجراست، اما میزان پیشرفت پروژه و سرعت کار ضعیف است و همراه با نماینده پیگیر رفع مشکلات این طرح و جذب اعتبارات آن هستیم.

وی اضافه‌کرد: با رفع معارضان ملکی و تامین اعتبارات لازم، پروژه تکاب - دندی نیز تکمیل و مواصلات و راه‌های ارتباطی منطقه ارتقا می‌یابد.

شهردار تخت سلیمان نیز در این مراسم با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در یک سال اخیر در این شهر تازه تاسیس گفت: برای اجرای ۶ طرح عمرانی در این شهر ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع مختلف دولتی از جمله اعتبارات شهر‌های کمتر توسعه یافته، اعتبار ماده ۵۸ و منابع داخلی شهرداری هزینه شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زیرساخت‌های عمرانی و رفاهی در شهر تخت سلیمان ارتقا یافته است.

خیرالله رحیمی افزود: مهمترین طرح‌های عمرانی شهرداری تخت سلیمان شامل آسفالت میدان و خیابان، تجهیز بوستان‌ها و پارک کودک، تامین تجهیزات و اجرای طرح‌های روشنایی و نورپردازی، احداث سنگ‌فرش پیاده راهها، محوطه سازی معابر، احداث ۲۰ طاق سنگی و زمین والیبال و پروژه‌های زیباسازی شهری است.

وی بیان کرد: احداث فضای سبز شهری در ۶هزار مترمربع از معابر عمومی تخت سلیمان و اجرای طرح سنگ‌فرش معابر عمومی به میزان ۲هزار مترمربع و جدول گذاری و ساماندهی معابر در سطح ۴۰۰ متر از دیگر طرح‌های عمرانی اجراشده در شهر تخت سلیمان است.

شهردار تخت سلیمان اظهارداشت: تفاهم نامه اجرای طرح هادی شهر تخت سلیمان امضاشده و با اجرای‌آن ۵هزار قطعه زمین شهری تفکیک خواهدشد که موجب توسعه این شهر می‌گردد.

رحیمی اضافه کرد: طرح‌های توسعه گردشگری و ساماندهی ورودی‌های تخت سلیمان با درنظرگرفتن شرایط تاریخی و باستانی منطقه را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز رسانی روستا افتتاح تکاب آذربایجان غربی فرماندار ارومیه تکاب در مجلس شورای اسلامی گازرسانی به روستا شهر تخت سلیمان طرح های گازرسانی شهر تازه تاسیس شاهیندژ و تکاب بهره برداری بهره برداری میلیارد ریال نماینده مردم طرح ها اجرای طرح هفته دولت روستا ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی

مرتضی بهزادفر با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است. وی تصریح کرد: در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است. بهزاد فر با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: زمینه تحقق شعار سال و پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان نیازمند تهیه و تدوین یک سند عملیاتی است که پیش نویس این سند در استان آماده شده است. وی با بیان اینکه طی سال های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همزمان شدن شروع سال ۱۴۰۳ با شروع سال برنامه هفتم توسعه را مورد توجه قرار داد و افزود: براساس ابلاغ سیاست های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است. بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، اظهار امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود. وی به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ها در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناورهای راهبردی، توجه به زنجیره های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.  این مقام مسئول گفت: در این سند بر احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک های خصوصی، بیمه ها و ابزار و شیوه های نوین تامین مالی  و اتمام پروژه های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است. بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان