Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه زاده با محمد جوادی مدیرکل سازمان زندان‌ها با هدف بررسی وضعیت و رسیدگی به کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی زندان‌های استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به اینکه ظرفیت‌های هنری زندان‌ها، قابلیت‌های فنی و خوداشتغالی در میان مددجویان تحت پوشش این مجموعه در حال رشد و توسعه است، ادامه داد: «با کسب مهارت‌های هنری زمینه جامعه‌پذیری و کسب مقبولیت اجتماعی مددجویان پس از دوران حبس فراهم می‌شود، طی سال‌های اخیر شاهد فعالیت چشمگیر مددجویان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی هستیم که نشانگر ارتقا انگیزه و هدف‌گذاری مفید در بین آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با اشاره به اینکه طی سال جاری 258 مددجو در زندان مرکزی تبریز تحت آموزش هنرهای صنایع‌دستی در 18 رشته متنوع قرار گرفته‌اند، گفت: «مددجویان در کارگاه‌های تولیدی اعم از قالی‌بافی،کفاشی، مسگری و ... در حال فعالیت هستند که به دنبال آن 100 عنوان تولیدات هنری توسط مددجویان تولید و آماده فروش است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فروش آثار و تأمین مواد اولیه تولیدات هنری مددجویان با همکاری انجمن‌های صنایع‌دستی، دو هدف مهم این اداره کل با همکاری سازمان زندان‌های آذربایجان شرقی است، افزود: «با توجه به اینکه آثار ارزشمندی توسط مددجویان در حال تولید است، لذا ایجاد بازار فروش تولیدات امری ضروری است، تا به این وسیله درآمد و سرمایه اولیه مددجویان برای دوران پس از حبس تأمین شود، لذا این اداره کل در نظر دارد تا برای تجاری‌سازی تولیدات زندان‌ها با استفاده از ظرفیت بازار اینترنتی سارای استان، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای شروع همکاری با اداره کل زندان‌ها انجام دهد.»

حمزه زاده اظهار داشت: «همچنین از دیگر برنامه‌های این اداره کل اختصاص 30 درصد از اعتبار آموزش صنایع‌دستی شهرستان‌ها به آموزش در زندان‌ها است تا به این وسیله شاهد رونق فعالیت و تولیدات هنری مددجویان باشیم.»

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی مددجویان زندان خبرگزاری فارس فارس تبریز قالی بافی کفاشی مسگری آموزش صنایع دستی زندان تبریز آذربایجان شرقی صنایع دستی زندان ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن که  ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود، ۲۲ درصد رشد داشت.

محمدرضا طنابی، با بیان اینکه این افزایش نشان دهنده ظرفیت مناسب درآمدزایی این بخش است،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی در سال گذشته بودند.

طنابی، صنایع چوبی، بافته های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و اظهار کرد: صنایع چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع دستی صادراتی استان را تشکیل می دهد.

وی، در خصوص تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع دستی در استان گفت: در سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴۰ رشته صنایع ‌دستی از جمله نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنرهای روی چوب، صنایع دستی روی شیشه، رنگرزی گیاهی و رفوگری، قالیبافی، گلیم بافی و جاجیم بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

دیگر خبرها

  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی