Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش وپرورش عشایری فارس با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید تعداد ۱۵۰ معلم در مناطق عشایری استان نیاز داریم، گفت: شیوع کرونا و کمبود زیرساخت‌های ارتباطی سبب شد ۲۰۰ دانش‌آموز عشایری سال گذشته از تحصیل باز بمانند. - اخبار استانها -

بهنام حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شیراز، ضمن تاکید بر لزوم آموزش دوباره تربیت معلم عشایری اظهار داشت: متاسفانه از زمانی که تربیت معلم عشایری تعطیل شد آمار بی‌سوادی در جامعه عشایری رو به افزایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به فعالیت معلمان عشایری استان فارس گفت: تمامی آموزگاران عشایری همراه با دانش‌آموزان عشایری کوچ می‌کنند تا بتوانند کلاس‌های درسی خود را در هر نقطه از استان برپا کنند و  چنانچه سهمیه فارغ‌التحصیل دانش‌آموزان عشایری افزایش و همچنین تربیت معلم عشایری احیاء شود پیش‌بینی می‌شود جمعیت بی‌سواد در جامعه عشایری کاهش یابد.

مدیرکل آموزش وپرورش عشایری فارس تاکید کرد: آمادگی شروع سال تحصیلی جدید برای آموزش عشایری در استان وجود دارد و سال گذشته نیز با هماهنگی انجام شده آموزش عشایری را در چادر و کانکس اجرا کردیم. 

در بحران کمبود معلم؛ آموزش و پرورش 10000 نیرو به مدارس غیردولتی می‌فرستد!پیشنهاد راه‌اندازی دوره کاردانی آموزش ابتدایی برای جبران کمبود معلمجمعیت دانش آموزان از سال 1403 کاهش می‌یابد/آموزش الکترونیک راه‌حلی برای جبران کمبود معلم

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 200 دانش‌آموز عشایر در استان فارس از تحصیل بازماندند، عنوان کرد: مهم‌ترین علت بازماندن از تحصیل کمبود زیرساخت‌های ارتباطی در برخی مناطق و نداشتن تبلت بود که در سال گذشته از محل سفر آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه تعداد 500 تبلت برای دانش‌آموزان عشایری تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت. 

حیدری جمعیت  دانش‌آموز عشایری استان را حدود 12 هزار دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود 4200 دانش‌آموز متوسطه و مابقی نیز در دوره ابتدایی به امر تحصیل فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش وپرورش عشایری فارس تحصیل برای دانش‌آموزان عشایری را رایگان اعلام کرد و افزود: آموزش وپرورش عشایری فارس هرساله کتاب و دیگر موارد مورد نیاز دانش‌آموزان را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه گستردگی و پراکندگی آموزشگاه‌های عشایری در فصل قشلاق بیشتر در شهرستان‌های داراب، فسا، لارستان، قیروکارزین، فیروزآباد، فراشبند و نورآباد و در بخشی از استان‌های بوشهر و هرمزگان و در فصل ییلاق در شهرستان‌های شمالی استان اعلام کرد و افزود: به‌همین منظور در برخی مناطق با کمبود فضای آموزشی و برخی تجهیزات مواجه هستیم. 

انتهای پیام/424 / ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان عشایری عشایری استان دانش آموز سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ جشنواره یک روزه کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین» با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز مقطع دوره اول در خانه رشد صهبا برگزار شد.

ناظمی موسس این مجتمع آموزشی با بیان اینکه دانش آموزان باید در مسیر رشد بگیرند گفت: باید در ۱۲ سال تحصیلی دانش آموزان برای زندگی آینده خود مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند.

وی افزود: افزایش روحیه خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، اعتماد به نفس، حل مسئله، قدرت تفکر، مسئولیت پذیری و تعهد از مهم‌ترین آموزش‌هایی ست که به دانش آموزان داده می‌شود.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳این سومین نمایشگاه با موضوع کارآفرینی در خانه‌ی رشد صهباست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • ادامه تحصیل دانش آموز با نیاز ویژه قوچانی با ایثار معلم