Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه در جریان سفر به روستای فیض آباد چناران با حضور در بین مردم روستای فیض آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان گفت: به هر یک از اهالی این روستا، که به هر دلیل فاقد مسکن باشد، از طریق بنیاد مسکن تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله تعلق می گیرد و مدرسه ای جدید با کلاس های هوشمند برای فرزندان این روستا نیز ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساخت مدرسه جدید این روستا به سرعت در دستور کار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار خواهد گرفت و تا دهه فجر آماده بهره بردای می شود.

وی گفت: اجرای طرح هادی روستایی نیز برای روستای فیض آباد مصوب شده که به زودی عملیات اجرایی آن به منظور احیای معابر و بهسازی محیط به اجرا در می آید.

استاندار خراسان رضوی تامین آب آشامیدنی مورد نیاز روستاییان فیض آباد را از دیگر اولویت های این روستا برشمرد و گفت: در نشست جمع بندی مشکلات شهرستان چناران، تامین آب شرب روستا بررسی و در اولویت کار مدیران قرار خواهد گرفت.

معتمدیان اظهار داشت: مشکل قطعی مکرر برق روستاییان نیز از طریق شرکت توزیع برق خراسان رضوی بررسی شده و میزان قطعی آن به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره به تعیین تکلیف اراضی کشاورزی برای اجرای طرح بوم گردی به منظور رونق صنعت گردشگری در روستای فیض آباد نیز گفت: تسهیلات ارزان قیمت برای تقویت طرح بوم گردی روستای فیض آباد اختصاص یافته تا هم باعث زیبایی محیط و هم ایجاد اشتغال برای روستاییان شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: خانوارهای روستایی که در فیض آباد مشکل معیشتی داشته و زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند ، به سرعت زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار می گیرند و در تامین مسکن نیز به آنان کمک خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی همچنین در این بازدید یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به دهیاری روستای فیض آباد اختصاص داد.

بخشدار مرکزی چناران نیز در حاشیه بازدید استاندار از این روستا به خبرنگار ایرنا گفت: ضعف شبکه اینترنت، مشکل قطعی مکرر برق، کمبود آب شرب و کم دوام بودن خانه های روستایی از مشکلات روستای ۵۴ خانواری فیض آباد است.

محمد غفران افزود: با توجه به منطقه گردشکری "اخلمد"، که پیشانی بخش مرکزی شهرستان چناران در پذیرش گردشگر است، متاسفانه طرح هادی در بازنگری با اشکالات زیادی روبرو شده که لازم است دستور لازم برای اصلاح طرح یاد شده صادر شود.

اختصاص یک میلیارد ریال به دهیاری محمدآباد 

استاندار خراسان رضوی همچنین با حضور در جمع اهالی روستای محمدآباد چناران، یک میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تامین بخشی از نیازهای مردم این روستا اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، معتمدیان در بازدید از روستای محمدآباد افزود: همچنین اعتبار لازم برای تامین قیر و اجرای آسفالت معبر اصلی این روستا از سوی بنیاد مسکن خراسان رضوی تامین و کار به سرعت اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین وامهای قرض الحسنه ارزان قیمت با دوره بازپرداخت طولانی برای تامین مسکن و بهسازی مسکن روستایی مردم روستای محمدآباد اختصاص یافته و به سرعت در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار می گیرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تعیین تکلیف اراضی آستان قدس رضوی به منظور تامین زمین مورد نظر برای ساخت مسکن در روستای محمد آباد گفت: توافقات لازم با آستان قدس رضوی برای اختصاص زمین مورد نیاز روستاییان انجام خواهد گرفت تا مشکل تامین زمین برای این منظور و تامین مسکن و سایر اماکن مورد نیاز روستا برطرف شود.

معتمدیان، در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت مسجد این روستا نیز قول مساعدت داد.

روستای ۱۰۰ خانواری محمدآباد دارای حدود ۳۰۰ نفر جمعیت است که اعضای شورای روستا مهمترین مشکلات و درخواست های مردم این روستا را نبود پارک کودک، ساختمان دهیاری، تامین و اجرای آسفالت معبر اصلی روستا به مساحت چهار هزار متر، ضرورت نصب دکل مخابراتی به دلیل عدم آنتن دهی و ضرورت مذاکره با دایره موقوفات آستان قدس به منظور دریافت زمین برای ساخت پارک کودک و دیگر فضاهای خدماتی عنوان کردند.

شهرستان چناران در فاصله ۶۹ کیلومتری کلانشهر مشهد قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی امروز سه شنبه در سفر یک روزه به شهرستان چناران علاوه بر بازدید از روستاهای محروم فیض آباد و محمدآباد و شهرهای رادکان و سیدآباد، واحد تولیدی فولاد رهام خراسان را در این شهرستان افتتاح خواهد کرد.

برچسب‌ها روستائیان تسهیلات مسکن محمدصادق معتمدیان استانداری خراسان رضوی سفر استانی توسعه روستایی بنیاد مسکن چناران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان تسهیلات مسکن محمدصادق معتمدیان روستائیان تسهیلات مسکن محمدصادق معتمدیان استانداری خراسان رضوی سفر استانی توسعه روستایی بنیاد مسکن چناران استاندار خراسان رضوی روستای فیض آباد شهرستان چناران بنیاد مسکن مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حمزه زاده در نشست شورای راهبردی روستای تاریخی کندوان، روستای مدفون در دل کوه حیله ور را یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان اسکو و آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: تاکنون ۶۰ واحد کران در داخل این غار زیرزمینی کشف و از زیر گل و لای بیرون آمده و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح‌های مطالعاتی و کاوش‌های باستان شناسی، افزون بر ۲۰۰ واحد کران دیگر نیز شناسایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با شناسایی کران‌های مدفون روستای حیله ور و جذب سرمایه گذاران و بهره برداری از مجموعه تاریخی این محوطه خواهیم توانست نسبت به توسعه گردشگری و عمرانی روستای کندوان اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به ثبت جهانی گردشگری روستای کندوان، بر لزوم اجرای سریع طرح جامع این روستا تاکید و اظهار کرد: با اجرای طرح جامع کندوان، ساماندهی این روستا سرعت بیشتری گرفته و شاهد استاندارد سازی در ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود.

حسین فیروزی یکی از تهدیدات و چالش‌های پیش روی کران‌های تاریخی کندوان را ورود خودرو‌های سبک و سنگین گردشگران به داخل روستا عنوان کرد و گفت: لرزش و صدای این خودرو‌ها آسیب‌هایی به کران‌های سنگی کندوان وارد می‌کند که در این راستا طرح ایجاد پارکینگ خودرویی در بیرون از محوطه تاریخی روستا به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و گنجایش ۱۲۰۰ دستگاه خودرو تدارک دیده شده است.

وی همچنین ساخت و ساز‌های غیر مجاز در محدوده تاریخی روستای کندوان را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی این روستا برشمرد و افزود: با اجرای سیاست‌های تشویقی برای روستائیان جهت تخریب سازه‌های جدید و انتقال آنها به روستای پایین دست، خواهیم توانست تا حدودی از تغییر منظر تاریخی و هویت اصلی کندوان جلوگیری کنیم.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • ۲ بند خاکی در زیرکوه شکست/ ادامه امدادرسانی از سوی امدادگران
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین