Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین عابد مدیر کل هواشناسی استان همدان  گفت: طی مرداد ماه ۱۴۰۰ از بین ۱۰۳ ایستگاه شبکه پایش هواشناسی استان همدان ۴۳ ایستگاه از ۰/۱میلیمتر الی ۱۷/۳ بارش ثبت شده که بیشترین فراوانی بارش در نقاط شمالی و مرکزی استان همدان بوده است

او  با اشاره به وضعیت بارش در سال زراعی جاری گفت: بررسی بارش در کشور در سال زراعی جاری ۳۸% نسبت به سال قبل و ۵۰% نسبت به بلند مدت کاهش بارش رانشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی استان همدان افزود: از اول سال زراعی تا پایان مرداد ۱۴۰۰بارش استان همدان نسبت به سال قبل ۳۱ درصد و نسبت به بلند ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

عابد تصریح کرد: دمای هوای در سطح کشور برای مرداد ماه ۰٫۹ درجه سلسیوس نسبت به بلند مدت و از ابتدای سال زراعی تا پایان مرداد ماه برابر ۱٫۲ درجه سلسیوس افزایش داشته است. این شرایط برای استان همدان در مرداد ۰٫۱ و از ابتدای سال زراعی جاری ۱٫۶ درجه افزایش دما رخ داده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی فراوانی بارش استان همدان سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارندگی نقطه‌ای سال زراعی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان از کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارندگی نقطه‌ای سال زراعی استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

بهروز مرادپور امروز در جلسه‌ی دیسکاشن پیش بینی از کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارندگی نقطه‌ای سال زراعی ۱۴۰۲ و کاهش ۲ درصدی بارش نسبت به بلند مدت خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی‌های نقطه‌ای ایستگاه های سینوپتیک شهرهای استان لرستان در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲  گفت: میانگین بارندگی استان لرستان از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳  به میزان ۴۲۹ میلیمتر است.

این مسئول اظهار کرد: این میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۴.۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی لرستان در ادامه گفت: بیشترین بارندگی از اول مهر تا کنون در ایستگاه هواشناسی شول آباد به مقدار ۶۴۳ میلیمتر و کمترین بارش در ایستگاه شهر الیگودرز به مقدار ۲۸۶ میلیمتر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • مبارزه با سن گندم در ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • آغاز افزایش دما از امروز در خراسان رضوی
  • تداوم بارش‌ها و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور
  • هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد
  • برف بهاری برخی مناطق یزد را سفیدپوش کرد
  • کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۲ در لرستان
  • کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارندگی نقطه‌ای سال زراعی لرستان