Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سعید محمدی ده‌نایبی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم بیان کرد: با حضور نمایندگان اداره کل غله، اداره بهداشت، سازمان صمت، اداره تعزیرات حکومتی و اتحادیه نانوایان، از واحد‌های نانوایی به صورت روزانه بازدید می‌شود و در این بازدید‌ها عرضه خارج از شبکه آرد، رعایت درصد سبوس‌گیری و میزان مصرف روزانه آرد بر حسب سهمیه دریافتی، مورد آنالیز قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده تخلف از سوی بازرسان، سهمیه واحد‌های متخلف، کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه اولویت اداره کل غله استان قم، درجه‌بندی واحد‌های نانوایی است، تصریح کرد: در جهت ارتقای سلامت و کیفیت نان، واحد‌های نانوایی را درجه‌بندی می‌کنیم؛ بر این اساس، فرم‌هایی تعبیه شده و در اختیار بازرسان قرار گرفته که در حین بازدید از نانوایی‌ها، تکمیل خواهد شد.

او ادامه داد: بر مبنای درجه‌بندی، واحد‌هایی که مشکلات بهداشتی داشته باشند، باید برای رفع نواقص اقدام کنند همچنین در صورتی که واحد صنفی نیاز به بهسازی و نوسازی تجهیزات داشته باشد، با تخصیص تسهیلات در جهت به‌روزرسانی اقدام خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم یادآورشد: پس از انجام گرفتن بررسی‌ها، در قالب افزایش سهمیه آرد، واحد‌های درجه یک و کیفی تشویق خواهند شد.

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بتنی شهید نخعی که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، ذخیره می‌شود، این سیلو دارای ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۸ هزارتن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تن در ساعت از امکانات مناسب و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

قم دارای بیش از یک هزار واحد نانوایی شهری و روستایی دارای مجوز و سهمیه آرد است که متولیان آن‌ها به‌صورت متمرکز در سامانه مربوطه اقدام به خرید سهمیه تخصیصی می‌کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نانوایی های قم بازرسی و نظارت استان قم کل غله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟

حجت بیرانوند با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۱۱ واحد نانوایی در لرستان، گفت: میزان مصرف آرد این واحد‌ها ۱۹۳ هزار و ۳۷ تن در سال است.

او اضافه کرد: میزان مصرف آرد خانه‌پزی در مناطق روستایی لرستان ۲۷ هزار و ۲۴۶ تن در سال ۱۴۰۲ و در مناطق عشایری نیز ۸ هزار و ۷۲۵ تن است.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با بیان اینکه کل آرد مناطق روستایی شامل خانه‌پزی و مصارف نانوایی ۵۹ هزار و ۶۶۵ تن است، یادآور شد: ۱۶۰ هزار و ۶۱۸ تن آرد در مناطق شهری طی سال ۱۴۰۲ مصرف شده است.

 

او با اشاره به تجهیز تمام واحد‌های نانوایی در لرستان به کارتخوان هوشمند، بیان کرد: سهمیه آرد این واحد‌ها بر اساس تراکنش قابل‌قبول کارتخوان‌ها تخصیص می‌یابد.

بیرانوند با اعلام اینکه یک واحد نانوایی در مرکز لرستان نان کامل عرضه می‌کند، خاطرنشان کرد: تعداد واحد‌های نانوایی با آرد کامل در آیندۀ نزدیک افزایش می‌یابد.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با تأکید به اینکه آمار دقیقی از دورریز نان در لرستان در دسترس نیست، خاطرنشان کرد: براساس مطالعات و تحقیقات انجام‌شده در کشور آمار مختلفی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیان شده است.

او بیان کرد: سرانۀ مصرف آرد در لرستان ۱۴۴ کیلوگرم در سال و سرانۀ مصرف نان نیز ۱۷۸ کیلوگرم در حال حاضر است.

بیرانوند با بیان اینکه ۱۲۷۰ واحد نانوایی لواش، ۵۲۵ واحد نانوایی سنگک، ۴۱ واحد نانوایی تافتون، ۱۴۱ واحد نانوایی بربری و ۳۴ واحد نانوایی ساجی در لرستان، نان موردنیاز مردم را تولید و عرضه می‌کنند، اعلام کرد: نان لواش بیشترین مصرف را در این استان به خود اختصاص داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • بازرسی از نانوایی های سمنان
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان