Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند «صلح فقط برای من» شامگاه سه‌شنبه ۹ شهریورماه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. این فیلم مستند اعترافاتی از حبیب فرج‌الله چعب سرکرده گروهک تجزیه طلب «حرکة النضال الاحوازیه» را به تصویر کشیده است.

حبیب کعبی معروف به حبیب اسیوند کسی است که از او به عنوان طراح عملیات تروریستی حمله به رژه ۳۱ شهریور ۹۷ در اهواز نام برده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن حمله، ۲۵ نفر اعم از مردم عادی که به تماشای مراسم رژه رفته بودند و نیز نیروهای نظامی شهید و ۶۰ نفر نیز زخمی شدند. در بین قربانیان حادثه، یک کودک چهار ساله نیز حضور داشت.

در بخش مهمی از این فیلم مستند، حمایت کشورهای اروپایی و عربی مرتجع منطقه از گروهک تروریستی «حرکة النضال» از زبان حبیب اسیود سرکرده این گروهک برای اولین بار پخش می‌شود. نمونه‌ای از این حمایت را می‌توان در حمله تروریستی رژه اهواز دید؛ جایی که تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال دقایقی پس از این حادثه، آنتن زنده را در اختیار سخنگوی «الاحوازیه» قرار داد تا او مسئولیت حادثه را بپذیرد و از حمله دفاع کند.

«الاحوازیه» گروهکی تروریستی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز و هدف خود را استقلال خوزستان و جدایی آن از ایران عنوان کرد. انجام عملیات‌های تروریستی مختلف در منطقه خوزستان و شهر اهواز و کشتار مردم بی‌گناه این منطقه بخشی از کارنامه سیاه این گروهک تروریستی است. حبیب اسیود که نزدیک به یک سال و نیم سرکردگی این گروه را برعهده داشت، در آبان ماه سال ۱۳۹۹ در عملیاتی پیچیده اطلاعاتی دستگیر شد و در شامگاه ۲۱ آبان ویدئویی کوتاه از اعترافات او در تلویزیون پخش شد.

مستند «صلح فقط برای من» امشب ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5293788 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر اهواز شبکه مستند سیما فیلم مستند حادثه تروریستی اهواز تئاتر ایران فیلم کوتاه درگذشت چهره ها فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سینمای مستند محرم 1400 موسیقی پاپ شبکه دو سیما موسیقی نواحی شبکه مستند سیما رادیو صبا برنامه تلویزیونی حضور هنر ایران در جهان شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«در لباس سربازی» از شبکه امید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند روایتی ویژه از حضور رهبر انقلاب در جبهه‌ها از نخستین روز‌های آغاز جنگ تحمیلی تا ترور ایشان در تیر سال ۶۰ است.

در مستند، «در لباس سربازی»، برخی تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و همچنین خاطرات شفاهی خودگفته‌ آیت‌الله خامنه‌ای از دوران دفاع مقدس برای نخستین بار منتشر می شود.

«مسئولیت‌های نظامی آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های اول انقلاب»، «ممانعت ایشان از فروش هواپیما‌های نظامی توسط دولت موقت»، «ماجرای حضور ایشان در جبهه‌ها و تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم با همراهی شهید چمران»و «ماجرای آزادسازی سوسنگرد»، از موضوعاتی هستند که این مستند به آنها می‌پردازد.

مستند ۸۰ دقیقه‌ای «در لباس سربازی»، ساعت ۱۰:۳۰ پخش و جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۹:۳۰ تکرار می شود.

 

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • «همیشه با هم» در «پا به ماه» روی آنتن شبکه دو
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • «در لباس سربازی» از شبکه امید