Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، محمدصالح جوکار در مراسم واگذاری یک کارخانه تولیدی به سهامدارن جدید و ممانعت از تعطیلی این واحد اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طول چند سال گذشته تاکید بسیار ویژه‌ای به بحث تولید داشتند و بسیار حیف بود که این واحد تولیدی که از سرمایه و امکانات بسیار بالایی هم برخوردار است و کارگران زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند تعطیل شود و به حمدالله الان جلوی این تعطیلی گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از مسئولان و سهامداران جدید این کارخانه که مانع تعطیلی آن شدند افزود: این وظیفه مسئولان است که تمام توان خود را برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به کار بگیرند و با رفع مشکلات آنها، تداوم فعالیتشان را تضمین کنند.

جوکار با اشاره به سیاست‌های کشوردر زمینه افزایش جمعیت گفت: یکی از اصلی‌ترین اقدامات تشویقی که باید برای افزایش جمعیت انجام دهیم ایجاد اشتغال برای جوانان است و پس از آن تامین مسکن است.

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: قطعا حفظ اشتغال‌های موجود و تداوم فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه اشتغال جوانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هزینه حفظ اشتغال‌های موجود نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بسیار کمتر است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت که با این هزینه‌های بسیار زیاد و تورم‌های سرسام‌آوری که به ویژه در حوزه مسکن وجود دارد، جوانان بدون داشتن شغل و تسهیلات ویژه دارای مسکن شوند و به سمت ازدواج و فرزندآوری بروند، پس باید به این دو موضوع مهم توجه بسیارخاص و ویژه‌ای داشته باشیم.

توان خودکفایی در زمینه‌های زیادی را داریم

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بر ضرورت خودکفایی کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: ما توان خودکفایی در زمینه‌های زیادی را داریم و صرفا باید به جوانانمان و نخبگان توجه و اعتماد لازم و کافی را داشته باشیم.

جوکاربا اشاره  به مشکلاتی که در حوزه بانک‌ها در کشور وجود دارد گفت: بخش زیادی از سرمایه‌های مردم یزد توسط بانک‌ها در خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌شود و در داخل به شدت با مشکل مواجه هستیم، چنین موضوعی اصلا قابل قبول نیست که یک واحد تولیدی بزرگ یزد به دلیل نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شود ولی سرمایه مردم یزد به خارج از استان منتقل و در دیگر نقاط سرمایه‌گذاری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: این موضوع حتما باید با جدیت مورد پیشگیری قرار گیرد و اجازه ندهیم بانک‌ها به دلیل برخی روابط سرمایه‌های مردم یزد را به خارج استان ببرند.

سرمایه‌گذاران نگاهشان به سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد و کاشی و سرامیک است

استاندار یزد هم در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه همراهی و کمک بسیار خوبی از سوی مسئولان استان به ویژه نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفت تا جلوی تعطیلی این واحد گرفته شود.

محمدعلی طالبی تصریح کرد: نه تنها در ارتباط با این شرکت بلکه ما این تعامل و همراهی را در خیلی از موضوعات و مسائل استان داریم و خوشبختانه اتفاقات خوبی هم به واسطه همین همدلی و همراهی رخ داده است.

وی افزود: سرمایه گذاران جدید این کارخانه هم در استان اقدامات بسیار خوبی داشتند و امیدواریم که حضورشان در این واحد زمینه رفع مشکلات را فراهم کند و یکی از مشکلاتی که ما در استان یزد داریم این است که عمده اتکای یزد در حوزه صنایع فولادی و کاشی و سرامیک است و برخی مزیت هایی که می توانیم در حوزه ظرفیت های استان دنبال کنیم چندان مورد توجه نبوده است.

طالبی به ظرفیت استان یزد در حوزه تولید لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: این حوزه جزو صنایعی است که استان یزد هم می تواند نیروی انسانی متخصص و تکنولوژی آن را تامین کند و هم به دلیل کم آب خواه بودن و آلایندگی بسیار کم آن به شدت برای یزد خوب است و باید کمک کنیم که این صنایع در استان یزد رشد بیشتری داشته باشد.

استاندار با بیان اینکه همچنان برخی سرمایه‌گذاران نگاهشان به صورت سنتی به سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد و کاشی و سرامیک است افزود: شاید این افراد کمتر نگاهشان به این سمت که می‌تواند مشکل ما در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را حل کند است.

طالبی با بیان اینکه در استان نیازمند سرمایه گذاران بزرگ خط‌ شکن هستیم تصریح کرد: شاید یکی از وجوه کاری که امروز در این مجموعه صورت می گیرد این است که در آینده هم سرمایه‌گذاران بزرگ استان را به سمت این گونه کارهایی که در استان هم مزیت اقتصادی دارد و هم بر اساس نیاز استان است سوق دهد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نماینده مردم یزد سرمایه گذاران یزدی بانکهای یزد سرمایه گذاران سرمایه گذاری مردم یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند

سعید رشنوادی اظهار کرد: اطلس سرمایه گذاری، ظرفیت‌های موجود استان را در بخش‌های مختلف معرفی و امکان جانمایی دقیق و آسان اراضی و مناطق قابل واگذاری به سرمایه گذاران را فراهم می‌کند.

وی افزود: این اطلس سرمایه گذاری، به عنوان یک ابزار جامع و کاربردی، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام ادامه داد: سرمایه‌گذاران به واسطه این اطلس به اطلاعات مربوط به جاده، سد، شبکه توزیع برق، گاز، فاضلاب، واحد‌های صنعتی، امکانات بهداشتی و آموزشی، ظرفیت‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و دیگر زیرساخت‌ها دسترسی خواهند داشت.

وی در خصوص مزایای اطلس سرمایه‌گذاری استان توضیح داد: شفافیت اطلاعات و ارائه اطلاعات دقیق و به روز به سرمایه‌گذاران، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری به منظور آگاهی سرمایه‌گذاران از شرایط و الزامات هر منطقه قبل از سرمایه گذاری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و همچنین تسهیل در فرآیند انتخاب محل مناسب برای سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری هدفمند با هدف هدایت سرمایه گذاری‌ها به سمت بخش‌های اولویت دار از جمله مهم‌ترین مزایای این اطلس است.

رشنوادی با بیان اینکه فاز اول اطلس سرمایه‌گذاری سال گذشته و با معرفی اهم ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان رونمایی شد، در مورد فاز دوم این اطلس هم، گفت: در فاز دوم این پروژه، فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان به تفصیل مشخص و به همراه نقشه و utm در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت و این امر به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا طرح مورد نظر خود را در منطقه‌ای مناسب و با توجیه اقتصادی بالا اجرا کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • ضرورت تدبیر برای تغییر اقلیم و خشکسالی در بهار و کبودراهنگ