Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ژنرال «کنت مکنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که نظامیان این کشور تجهیزاتی را که نتوانستند با خود از افغانستان بیاورند پیش از خروج از کابل تخریب کردند.

وی افزود که این تجهیزات شامل 70 دستگاه خودروی زرهی «ام‌رپ»، 27 دستگاه خودروی زرهی «هاموی» و 73 فروند بالگرد و هواپیما می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تصریح کرد که این خودروها و هواپیماها تخریب شده‌‌اند و دیگر کسی قادر به استفاده از آن‌ها نخواهد بود.

در ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی توسط نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، خردادماه سال جاری فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بیش از 13 هزار قطعه تجهیزات نظامی برای انهدام به آژانس دفاع لجستیک سپرده شده است.

همچنین پیش از این، خبرگزاری فرانسه نیز به‌نقل از «زاک اسمیت» مسئول تیم تخریب ساختمان و تجهیزات نیروهای آمریکایی گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی تمام روز مشغول به تخریب هستند.

اقدامات نظامی آمریکایی برای تخریب تأسیسات و تجهیزات پایگاه‌های نظامی همواره مورد انتقاد بوده است.

به‌گفته کارشناسان، آمریکایی‌ها در آستانه خروج از افغانستان هیچ چیز باارزشی را برای این کشور باقی نخواهند گذاشت./تسنیم

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد