Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام باقری در حاشیه برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم، در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران، اظهار کرد: درحال حاضر بخش خواهران با شرکت ۴۹ نفر در رشته حفظ پنج جزء، هشت نفر در رشته دعاخوانی و ۶ نفر در رشته تحقیق این مسابقات آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: ۶۳ نفر از حافظان ۱۰ جزء قرآن کریم در بخش خواهران حضور دارند که در چهارشنبه دهم شهریور ماه سال جاری نیز  در روز دوم مسابقات به رقابت می پردازند. همچنین ۳۹ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، پنجشنبه یازدهم شهریورماه در نوبت صبح و عصر با یکدیگر رقابت می‌کنند و بعدازظهر همان روز نیز هشت نفر از شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

باقری با اشاره به حضور ۳۵ حافظ کل قرآن کریم در این دوره از مسابقات قرآن کریم استان قم، بیان کرد: سایر شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن کریم در نوبت صبح و بعدازظهر روز پایانی این دوره از مسابقات در روز جمعه، ۱۲ شهریورماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و همچنین ۲۶ نفر از بانوان در رشته ترتیل در روز آخر با یکدیگر رقابت می کنند.
وی داوران این دوره از مسابقات را اساتیدی مانند ادیب‌زاده، عزت‌پژوه، احمدی، علی‌عسگری، بنی‌فاطمی، گل‌محمدی و میرغیاثی عنوان کرد و گفت: این اساتید به ترتیب رئیس هیئت داوران، داوران بخش تجوید، داور بخش حسن حفظ، داور بخش صوت، داور رشته لحن و داور بخش وقف و ابتدا هستند.
انتهای پیام/78005

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن مسابقات اوقاف قرآن کریم نفر در رشته رشته حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همزمان با ماه رمضان ۱۴۰۳، ستاد برگزاری مسابقات قرآنی سفیر مهربانی امامزادگان پنج تن (ع) لویزان تهران، هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم سفیر مهربانی یادبود مرحوم حاج علی اربابی ویژه دو گروه آقایان و بانوان در رده‌های سنی مختلف را برگزار می‌کند.

این مسابقات ویژه آقایان زیر ۱۷ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، ۱۷ تا ۵۰ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن و ۵۰ سال به بالا در رشته قرائت تحقیق برگزار می‌شود. بخش بانوان نیز در رشته‌های مفاهیم سوره مبارکه مومنون ترجمه الهی قمشه‌ای برگزار می‌شود.

داوطلبان رشته حفظ می‌توانند در یک رشته دیگر نیز ثبت نام کنند. داوطلبان آقا در رشته قرائت تحقیق و ترتیل در مرحله مقدماتی باید قطعه تعیین شده را تا پایان امروز پانزدهم رمضان از طریق شماره ۰۹۳۶۱۰۹۵۱۶۱ و از فضای مجازی ایتا ارسال کنند.

قطعۀ مربوط به قرائت تحقیق سوره مبارکه انعام آیه ۴۹ تا آخر آیه ۵۲ و قطعه مربوط به قرائت ترتیل سوره مبارکه یوسف آیه ۴۰ تا آخر آیه ۴۶ است.

داوطلبان رشته حفظ نیز تا امروز پانزدهم ماه رمضان فرصت دارند تا از طریق پیامک یا تماس با شماره همراه یادشده ثبت نام کنند.

بانوان با دریافت سوالات مفاهیم از پانزدهم تا بیست و پنجم ماه رمضان از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/۱۷۰۸۹۱۷۰۹۶ Cfb ۵۳۰۰۴۸۰۸ می‌توانند پاسخ نامه‌های خود را در فضای مجازی ایتا به شماره همراه ۰۹۱۲۵۳۸۸۱۵۴ ارسال کنند.

هنگام ثبت نام و یا ارسال تلاوت‌ها و پاسخنامه‌ها داشتن اطلاعات فردی، نام، شهرت، سن، تلفن همراه و نام شهر الزامی است. مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برای آقایان غیر حضوری و از طریق فضای مجازی است. نفرات اول همه رشته‌های سال گذشته فقط مجوز حضور در رشته‌ای دیگر را دارند.

دیگر خبرها

  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • با خلاقیت حافظ شو
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • چهارمین برنز ایران در تورنمنت بوکس باکو قطعی شد
  • بوکس جاده ابریشم؛ صعود امیری به نیمه‌نهایی، چهارمین مدال قطعی شد
  • جشن بزرگ قرآنی امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی | قرآن خوانی ۱۰۰ هزار نفری در ولادت کریم اهل بیت
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است
  • برگزاری مسابقه حفظ جز سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان کردستان