Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید صفامهر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امکان تحصیل و اشتغال همزمان دانشجویان در رشته‌های مهندسی برق و مکانیک در قالب طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی اردستان فراهم شده است.

وی ادامه داد: این طرح در راستای بهره‌مندی دانشجویان از مزایای تحصیلات دانشگاهی پس از پایان تحصیل و اشتغال و نیاز واحدهای صنعتی اردستان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در این طرح دانشجویان در واحدهای صنعتی اردستان جذب و هشت واحد کارآموزی را در هشت ترم در یک واحد صنعتی سپری می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان اظهار داشت: شناخت جامعه هدف توسط واحد صنعتی و در ادامه امکان جذب دانشجو پس از پایان تحصیلات به صورت دایم از دیگر مزایای این طرح است.

وی افزود: در برهه کنونی امکان مبادله دانشجو با سه واحد صنعتی اردستان فراهم شده و پیگیری اخذ مجوز برای رشته‌های مهندسی نساجی و متالوژی با توجه به واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان در دستور کار است.

صفا مهر اضافه کرد: برای خدمت بیشتر به مردم اردستان مجوز جذب دانشجو در چهار رشته علوم انسانی شامل حسابداری، روان‌شناسی، علوم تربیتی و حقوق بدون محدودیت ظزفیت پذیرش اخذ شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان در سال تحصیلی پیش رو، ۱۸ رشته کاردانی، ۱۲ کارشناسی، ۱۴ کارشناسی ارشد و ۲ رشته دکترا دانشجو پذیرش می‌کند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها واحد تولیدی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو اردستان انتخاب رشته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو واحد تولیدی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو اردستان انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای صنعتی صنعتی اردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری براساس شکایت یکی از دانشجو - معلمان، مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان بابت دریافت خدمات خوابگاهی و غذا در ایامی که این دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند را در زمستان سال گذشته باطل کرد.

در بخشی از این شکایت آمده بود: «در مصوبه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان ذکر شده  که کسر حقوق دانشجویان بابت هزینه‌های شبانه‌روزی، خوابگاه و خدمات حضوری است بنابراین کسورات دریافتی در فصل تابستان و ایامی که دانشجویان در دانشگاه حضور فیزیکی ندارند مانند ایام تعطیل طولانی مدت دانشگاه به سبب شیوع کرونا و فرجه تعطیلات میان ترم خلاف قانون است.»

هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۱ مصوب کرد که ۴۵ درصد حقوق متعهدین خدمت جهت هزینه خوابگاه (۱۰ درصد) و غذا (۳۵ درصد) به حساب متمرکز دانشگاه واریز شود.

در آخرین رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که دی سال گذشته صادر شد آمده است: جواز کسر از حقوق متعهدین خدمت، درصورت بهره مندی آنان از خدمات رفاهی است و بر همین اساس، مجوزی مبنی بر کسر مبالغ درصورت استفاده نشدن از این خدمات، قابل استنتاج نیست.

در بخشنامه‌ای از سوی رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان لغو شد.

در این بخشنامه آمده است:

اصلاحیه تبصره های ۱ و ۲ بند ۱۳ بخش دوم دستورالعمل شماره ۴۷۳۷۴ مورخ ۹۵/۰۳/۲۹ وزارتی. تبصره زیر جایگزین تبصره های ۱ و ۲ بند ۱۳ بخش دوم دستور العمل شماره ۴۷۳۷۴ مورخ ۹۵/۰۳/۲۹ می‌شود؛

تبصره، ضمن الغای کلیه بخشنامه ها و دستورالعملهای قبلی، مربوط به تعیین هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت، مطابق تبصره ذیل ماده ۶ قانون، از وجوه پرداختی به دانشجو متعهدین خدمت شاغل به تحصیل [بعد از کسر کسور قانونی] حداکثر تا ۲۸٪ برای یک ماه (به شرح جداول مندرج در بخشنامه)، به عنوان هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه و با انتخاب و درخواست دانشجو (انتخاب یکی از جداول بخشنامه) کسر خواهد شد.

بر این اساس نظر به اینکه کسر مبلغ مزبور، منوط به درخواست و استفاده دانشجو متعهدین خدمت از خدمات شبانه روزی و خوابگاه است. لذا دانشگاه‌های وابسته، مکلف به رعایت این بند و اطلاع رسانی موضوع به دانشجومعلمان ذی‌نفع و اخذ درخواست دانشجویان متقاضی استفاده از خدمات فوق و ارسال آن به اداره کل سهمیه خدمتی دانشجو متعهد خدمت بوده و امور مالی اداره کل نیز مکلف به رعایت این بند در کسر هزینه‌های مزبور می‌باشد.

هزینه های شبانه روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت حسب تقاضا و انتخاب نوع خدمات مورد استفاده صرفاً از طریق کسر از حقوق و مزایای پرداختی به آنان امکان پذیر است.

دانشگاه‌های وابسته و مدیریت و پردیسهای زیر مجموعه آنها به هیچ عنوان حق اخذ مستقیم وجه نقدی یا با دستگاه POS یا غیره از دانشجویان بابت هزینه‌های شبانه روزی و خوابگاه ندارند.

در ایام تابستان حقوق و مزایای دانشجویان متعهد خدمت به طور کامل بدون کسر هر گونه وجهی تحت عنوان هزینه‌های شبانه روزی و خوابگاه از حقوق و مزایای افراد مزبور پرداخت خواهد شد.

برای خواندن بخشنامه مذکور اینجا ضربه بزنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • خبر خوب برای دانشجو معلمان
  • استقبال دانشگاه آزاد از رویداد‌های خلّاق فرهنگی و صنعتی شهرستان قدس
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد
  • افزایش جذب ۱۰۰۰ دانشجو، بیشتر از سال قبل در واحد تهران شرق
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند