Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:58:44 GMT

تراکتور‌ها شماره‌گذاری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۴۸۱۲

تراکتور‌ها شماره‌گذاری می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به ارائه فرصت ۲ ماهه برای پلاک‌گذاری وسایط نقلیه کشاورزی گفت: تخصیص و تحویل کامل سوخت به تراکتور‌ها و کمباین‌ها مشروط به داشتن پلاک انتظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اوافزود: تمامی مالکان دستگاه‌های تراکتور و کمباین فاقد پلاک در اسرع وقت جهت تشکیل پرونده و شماره‌گذاری دستگاه خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

او گفت: با پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی و کنترل مصرف سوخت، ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت می‌توانیم نیاز‌های بخش کشاورزی را به موقع تامین کرده و مشکلات موجود را در این زمینه رفع کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت‌رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون است و می‌توان در سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات کشاورزی را برنامه‌ریزی کرد.

پورمحمدی افزود: این مهم براساس برنامه‌ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت کشور با هدف هویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستگاه‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می‌شود.

اوادامه داد: ۶۰ درصد وسایل نقلیه کشاورزی در استان پلاک‌گذاری شده‌اند و ضروری است مابقی اقدامات لازم را در عرض دو ماه آینده انجام دهند.

اوخاطرنشان کرد: ضروری است، صدا و سیما اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی لازم را برای روستائیان و کشاورزان انجام دهد تا در بازه زمانی مشخص شده ۲ ماهه نسبت به پلاک‌گذاری وسایل نقلیه کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماشین آلات کشاورزی تراکتورسازی پلاک گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با توجه به تردد بالای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت، راهکاری برای دریافت معاینه فنی این خودروها می‌تواند در کاهش آلودگی موثر باشد.

به گزارش مشرق، سید محمدمهدی میرزایی قمی، در خصوص سهم سالانه خودروهای پلاک شهرستان در انتشار آلودگی هوای شهر تهران، افزود: بر اساس مطالعات سیاهه انتشار شهرداری تهران، میزان تولید و انتشار آلایندگی سالانه خودروهای پلاک شهرستانی در شهر تهران در بخش آلاینده‌های گازی ۷۵ هزار تن و در بخش ذرات معلق ۴۱۵ تن برآورد می‌شود، که این میزان نشان می‌دهد این خودروها سهمی معادل ۱۱ درصد از کل انتشار آلاینده‌های گازی و ۴ درصد در ذرات معلق شهر تهران را دارند.

وی با اشاره به این موضوع که تعدد خودروهای پلاک شهرستانی بر اساس اطلاعات دوربین‌های تردد شمار سطح شهر تهران در یک بازه زمانی یک ماهه برآورد گردیده است، گفت: سهم خودروهای پلاک شهرستان (غیر تهران) در ترددهای کل خودروهای عبوری شمارش شده در بازه یک ماه در شهر تهران حدود ۲۸.۷ درصد برآورد شده است.

میرزایی قمی با اشاره به تاکید رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نیاز اعمال ضوابط خاص برای وضعیت آلایندگی خودروها در شهر تهران و همکاری شهرداری تهران و وزارت کشور جهت ارائه طریق برای الزام اخذ معاینه فنی خودروهای پایتخت در مراکز معاینه فنی شهر تهران، افزود: آزمون‌ها و کنترل‌های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آئین نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می‌گردد و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و انطباق سنجی رویه‌های آن مراکز با دستورالعمل‌ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه‌های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می‌شود. مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای بدنه کارشناسی و قوی بوده که با استفاده از تجهیزات به‌روزآوری شده خدمات کیفی و قابل اعتمادی را به مشتریان ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در مراکز شهر تهران نظارت عالیه به صورت کامل و دقیق با استفاده از تجهیزات، نیروهای انسانی مجرب و دوربین‌های مستقر در مراکز انجام می‌شود و این ستاد با توجه به تکالیف قانونی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی و ارتقا سطح کیفی سلامت و صحت خدمات به شهروندان می‌کند.

میرزایی قمی گفت: بنا بر اظهار شهروندان و گاهاً اخبار منتشر شده در شبکه‌های مجازی متأسفانه شاهد آن هستیم برخی از مراکز در اطراف تهران دارای دقت لازم در انجام معاینه فنی نیستند و به راحتی برای خودروهای دارای نقص فنی و ایمنی معاینه فنی صادر می‌کنند. بدون تردید با وضعیت موجود تدبیر راهکاری توسط مدیران شهری برای الزام استفاده از خدمات معاینه فنی شهر تهران برای خودروهایی که در پایتخت تردد می‌کنند می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

سرپرست ستاد معاینه فنی در توضیح این مساله که آیا خودروهای پلاک شهرستانی فاقد معاینه فنی نیز اعمال قانون می‌گردند بیان کرد: تمامی پلاک‌ها (شخصی-دولتی -عمومی) وسایل نقلیه تهران و شهرستان توسط دوربین‌های سطح شهر تهران ثبت و به سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی کشور به منظور بررسی وضعیت معاینه فنی خودرو ارسال می‌شود. در نهایت پس از طی فرایند مربوطه خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول توسط پلیس اعمال قانون می‌شوند.

وی افزود: تمامی فرایندهای مربوط به پایش معاینه فنی خودروها به صورت هوشمند در بستر IT انجام شده و اطلاعات مربوط به معاینه فنی و یا مشخصات VIN متعلق بر هر پلاک از سرورهای ملی مرکزی پلیس و وزارت کشور استعلام گرفته می‌شود.

میرزایی قمی در خصوص اجرای طرح‌های تشویقی برای خودروهای پلاک شهرستان جهت دریافت معاینه فنی از مراکز شهر تهران افزود: امسال بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر تهران تخفیف ۲۰ درصدی عوارض تردد در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران لحاظ شده است. همچنین بر اساس همین مصوبه برای نخستین بار دارندگان معاینه فنی از مراکز شهر تهران نیز مشمول ۱۰ درصد تخفیف می‌گردند که اجرای آن مستلزم ایجاد دسترسی لازم از طریق سامانه «سیمفا» وزارت کشور است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد