Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: تقارن هفته دولت و تشکیل کابینه دولت سیزدهم را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در دولت سیزدهم که دولتی خدمت‌گزار است و ترکیبی از تجربه، جوانی، شور، تحول‌خواهی، روحیه جهادی و انقلابی است، مردم شاهد تحول خوبی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲ ویژگی اصلی کار و تلاش هوشمندانه، روحیه خستگی‌ناپذیر و همچنین مبارزه با فساد و روحیه فسادستیزی در برنامه آیت‌الله رئیسی بود و همه این‌ها در کنار هم می‌تواند نقش بسزایی را در تحولی که مردم انتظار دارند داشته باشد.

تصمیمات دولت پیوست عدالت داشته باشد

وی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم در بیاناتشان در جمع کابینه دولت سیزدهم فرمودند، نیاز است دولت بتواند اعتماد، آرامش و امید را به مردم بازگرداند و تصمیم‌شان پیوست عدالت داشته باشد حتی در لوایحی که به مجلس ارائه می‌دهند و طرح‌هایی که در مجلس ارائه می‌شود.

آزاد تأکید کرد: در ابتدای مجلس یازدهم هم رهبر معظم انقلاب مجلس یازدهمی‌ها را به ۳ مورد رهنمود کردند؛ عدالت، اقتصاد و فرهنگ و طبیعتاً آنچه که مدنظر دولت سیزدهم قرار دارد در همین راستا است که رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان در جمع کابینه دولت سیزدهم مجدداً بر بحث عدالت تأکید فرمودند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به شرایط فعلی جامعه عنوان کرد: در حال حاضر فاصله طبقاتی وجود دارد و مردم از این تبعیض رنج می‌برند و امیدواریم این موارد رفع شود و شاهد تحولی شگفت در این زمینه باشیم.

اصفهان، استانی کم‌تر برخوردار است

وی در خصوص اولویت دولت سیزدهم برای استان اصفهان تصریح کرد: همیشه شنیده‌ایم استان اصفهان استان برخوردار است در صورتی که استانی کم‌تر برخوردار است و امیدواریم نگاه ویژه‌ای به استان اصفهان شود.

آزاد با اشاره به اینکه اصلی‌ترین معضل استان اصفهان موضوع آب است، توضیح داد: این موضوع، بحرانی است که در طول این سال‌ها برای آن تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی شده اما هنوز نتیجه مطلوبی که مدنظر استان و شهرستان‌های اصفهان است حاصل نشده است؛ تمام مسائل مهم است اما مهم‌ترین آن‌ها بحث آب است.

گردشگری جایگزین درآمدهای نفتی

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی افزود: در بعد فرهنگی هم امیدواریم بتوانیم با توانایی‌های محمدمهدی اسماعیلی و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب یک تغییر آرایش در جبهه فرهنگی کشور به نفع جبهه انقلاب را شاهد باشیم و در خصوص گردشگری با توجه به ظرفیتی که استان اصفهان دارد در بعد میراث فرهنگی، گردشگری و مباحث توریستی اقداماتی انجام دهیم؛ با توجه به موضوع عدم تکیه به نفت، بحث گردشگری می‌تواند بحثی مورد توجه باشد تا بتوانیم ارزآوری و اشتغال را شاهد باشیم.

وی پیرامون حواشی اخیر مربوط به زندان اوین توضیح داد: رئیس مجلس این موضوع را به کمیسیون اصل ۹۰ محول کرده و با پیگیری‌هایی که در کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ صورت گرفت، روز گذشته از زندان اوین بازدیدی داشتیم و صحبت‌هایی صورت گرفت و در حال بررسی موضوع هستیم.

بخشی از فیلم‌های زندان اوین مربوط به گذشته بوده است

آزاد در پایان بیان کرد: بخشی از فیلم‌های منتشر شده از سال‌های قبل بوده که در گذشته با خاطیان آن برخورد شده و مجازات آن‌ها تعیین شده اما موارد دیگری نیز بوده است که در حال بررسی آن‌ها هستیم و زمانی که بررسی‌ها کامل شود و به نتیجه نهایی برسیم به اطلاع مردم خواهیم رساند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: الهام آزاد دولت سیزدهم اصفهان کمیسیون اصل ۹۰ زندان اوین رهبر معظم انقلاب استان اصفهان دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند

قدس آنلاین: سید محمد حسینی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه تنها سه هفته دیگر از این مجلس باقی مانده و این سه هفته هم بیشتر به بحث بودجه پرداخته می‌شود، گفت: البته مواردی هست که امیدواریم آن ها هم در همین مجلس  مورد بررسی قرار گیرد مانند لایحه حمایت و تامین امنیت زنان و پیشگیری از آسیب به زنان یا بحث تجمعات و کار به آینده موکول نشود.

وی افزود: در همین حال  ما داریم خودمان را برای تعامل  با مجلس آینده آماده می‌کنیم که ان‌شاالله همکاری  بیشتری میان دو قوه برای خدمت به مردم وجود داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  با اشاره به اینکه دیروز مجلس یک کار خوبی که انجام داد این بود که اشکالی که شورای نگهبان در مورد طرح اجاره بها گرفته بود را اصلاح کرد، اظهار داشت: چون الان ما در آستانه تابستان هستیم، امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر آنرا تایید کند تا وزارت راه و شهرسازی بتواند به آن عمل کند.

حسینی خاطرنشان کرد: نکته بعدی تحقیق و تفحصی بود که مجلس در مورد سازمان آفات و نباتات داشت که البته بیشتر به دوران دولت قبل یعنی تا ۱۴۰۰ مربوط می شود و یک بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که مربوط به وزارت بهداشت و بعضی دستگاه ها می شد در مورد کمبود داروها که البته توضیحاتی داده شد که نمایندگان قانع شدند که این به قوه قضاییه ارسال نشود. بالاخره وزارت بهداشت دستگاه های مختلف، صمت، وزارت اقتصاد همه تلاش خودشان را دارند انجام می دهند که این مشکلات برطرف شود و این مساله منتفی شد و دیگر ارجاع به قوه قضاییه نمی شود چون واقعا جرمی صورت نگرفته است؛ البته کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

نمی‌دانیم تعطیلی شنبه از کجا آمد

وی درخصوص نظر دولت درخصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه، گفت: دولت که از ابتدا نظرش مشخص بوده، تعجب است کمیسیون اجتماعی یک بار می‌گویند شنبه، دوباره می‌گویند پنجشنبه و هربار نظر خود را تغییر می‌دهند. دولت به هر حال از همان ابتدا بحث را مطرح کرد که دو روز تعطیل باشد، یعنی به غیر از جمعه یک روز دیگر به اختیار دولت باشد، حالا عملا ببینید در تهران پنجشنبه ها تعطیل است، مدارس در کل کشور پنجشنبه ها تعطیل هستند و برخی از استان ها پنجشنبه ها را تعطیل کردند. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می‌گویند شنبه تعطیل باشد.

حسینی در واکنش به نگرانی از باب ایجاد مشکل در تعاملات بین المللی اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: مهمترین جایی که با دنیا در تعامل است تهران است، با این جمعیتی که تهران دارد تا حالا چرا بحثی مطرح نمی کردند و الان یکباره این بحث مطرح شده است؟ عملا تهران چند سال است که تعطیل است و مشکلی هم در این رابطه به وجود نیامده است. تعطیلی پنجشنبه بیشتر مدنظر دولت است.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو