Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر سیدمحمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در یکی از شهرستان‌های استان متاسفانه با قیمت‌های بسیار بالا آمپول متیل پردنیزولون به جای واکسن کرونای فایزر به فروش رسیده و تزریق شده است.

وی افزود: گفته شده برای هر ۲ دوز واکسنی که تزریق شده حدود ۵۰ میلیون تومان دریافت شده است.

وی از مردم خواست فریب سودجویان و دلالان این حوزه را نخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه هنوز به طور رسمی واکسن فایزر به کشور وارد نشده و اگر هم کسی به صورت قاچاق آورده باشد، از چرخه اصولی و بهداشتی حمل نشده است.

جمالیان گفت: اینکه روی یک جعبه آرم و نام یک برند خاصی زده یا حک شده باشد، اصلا دلیلی برای اصل بودن یا حتی واکسن بودن محتویات داخل آن نیست.

وی افزود: در این شهرستان از اعتماد و عدم آگاهی مردم سوء‌استفاده شده و به حدود ۱۵ نفر (تاکنون شناخته شده و احتمالا این تعداد بیشتر هم خواهد شد) این واکسن تقلبی تزریق و کارت واکسن نیز صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم خواست به هیچ وجه به دلالان و شیادان این حوزه اعتماد نکنند و واکسن های خود را در زمان های اعلام شده فقط در مراکز معرفی‌شده بزنند.

گفتنی است داروی «متیل پردنیزولون» برای درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت، اختلالات خون، واکنش‌های آلرژیک شدید، بعضی از سرطان‌ها، برخی مشکلات چشم و بینایی، بیماری‌های پوستی، کلیوی، روده، ریه و اختلالات سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو از خانواده‌ هورمون‌های کورتیکواستروئید است./ ایسنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: اراک واکسن کرونا فایزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانه ضد آلرژی و ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

دانه‌های گشنیز حاوی روغن ضروری است که سرشار از مغذی‌های گیاهی مفید می‌باشد، ترکیب عمده روغن گشنیز لینالول میباشد که بیش از دو سوم آن را تشکیل میدهد.

رینیت آلرژیک یک بیماری علامت­دار در بینی است که پس­ازتماس با آلرژن القاءشده و دراثر التهاب غشا‌های پوشاننده بینی ایجاد می­شود. این مشکل بهداشتی در سطح جهان ضمن درگیر ساختن تمامی قومیت_ها و گروه‌های سنی بر اقتصاد و زندگی خانوادگی فرد مبتلا، سیستم بهداشتی درمانی و به طور کلی اقتصاد جامعه تاثیر منفی می­گذارد. درمان دارویی رینیت آلرژیک یه طور عمده بر تجویز آنتی هیستامین­‌ها و کورتون­ها متکی است که اثرات درمانی کمی داشته و بیشتر کاهش دهنده موقتی علائم بیماری هستند و از طرفی مصرف طولانی مدت آن‌ها با عوارض جانبی همراه است.

مطالعات مختلفی در خصوص اثرات ضد التهابی گیاهان دارویی در دنیا انجام شده است که در این میان گشنیز از جمله گیاهانی است که به خاصیت ضد التهابی و ضد آلرژیک آن اشاره شده است. دانه­های گشنیز حاوی ۵/۰ تا ۱ درصد روغن ضروری است که سرشار از ترکیبات کارون، ژرانیول، لیمونن، بورنئول، کامفور، لینالول، کوئرستین، کامفرول، رامنتین و اپی ژنین می­باشد. گشنیز همچنین حاوی ترکیبات پلی­فنولی مانند کافئیک اسید و کلروژنیک اسید می­باشد. گشنیز به طور گسترده در طب سنتی در درمان اختلالات گوارشی، بیماری‌های سیستم تنفسی و ادراری، تسکین اضطراب و بیخوابی، آلرژی­ها، اسهال خونی، سوختگی­ها، سرفه، التهاب مثانه، سرگیجه، ادم، تب یونجه، سردرد، بواسیر، جوش، عفونت­های دستگاه ادراری و .. مورد استفاده قرار گرفته است.

در مطالعات صورت گرفته اثر عصاره دانه گشنیز بر علائم همچون آب ریزش بینی، احتقان بینی و سوزش چشم به بهبود آن منجر شده است که می­تواند نسبت به درمان­های رایج موثرتر باشد. بهبودی مشاهده شده در علایمی به علت وجود ترکیبات فلاونوئیدی، ترکیبات فنولی و ترپنی عصاره دانه گشنیز است. به علاوه، مشخص شده است که روغن­های ضروری و بخش­های دارای ترکیبات پلی فنولی در بعضی از گیاهان دارویی اثرات ضد التهابی و ضد دردی دارند و ترکیبات مونوترپنی همچون لینالول موجود در دانه گشنیز نقش اصلی را در فعالیت ضد التهابی بازی می­کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • افزایش سطح آب‌های زیرزمینیِ دلفان پس‌ از ۲۰ سال
  • رخ نمایی باغ لاله در روز‌های بهاری اراک
  • درمان آلرژی غذایی شدید