Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نخستین جلسه بررسی آسیب شناسی آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی، عزیز نجف‌پور آقابیگلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی، مجید شمس رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر و سایر اعضا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهرانچی در این جلسه با تأکید بر اهمیت آموزش مجازی  گفت: آموزش مجازی مجموعه ای از کنش های یادگیری در جهان شبکه ای است، حال سؤال مهمی که در این زمینه مطرح می شود، این است که آیا در آموزش مجازی فقط شیوه ارتباطی استاد با دانشجو تغییر کرده است؟ این موضوع بسیار گسترده است و باید تمام جوانب آن مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد. 

وی افزود: در آموزش مجازی ما دچار یک روش جدید در ارتباط استاد و دانشجو شدیم که زیرساخت، فن، مهارت و فرهنگ خاص خود را دارد. باید در این زمینه مهارت های هر دو طرف تغییر کرده و با افزایش مهارتها، تماس آنها شبه واقعی شود.  این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد. 

طهرانچی در ادامه به بیان موضوعات گسترده ای در خصوص فضای مجازی از جمله توسعه IT، نسلهای جدید ارتباطات، ابزارهای جدید حوزه ICT، نقش کرونا در آموزش مجازی، تغییر تکنولوژی آموزشی، آموزش الکترونیک، دانشگاه به عنوان یک کنشگر فعال در آموزش مجازی، آموزش مجازی هوشمند و ... پرداخت.

در ادامه این جلسه، پژوهشی که درخصوص آسیب شناسی آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده بود، ارائه شد. سؤال اصلی این پژوهش این بود که مهمترین آسیب ها و راهکارهای آموزش مجازی از نگاه ذینفعان (دانشجویان، اساتید، مجریان و مطلعین) در دانشگاه آزاد اسلامی کدامند؟

در این پژوهش به آسیب شناسی، بررسی میزان پذیرش آموزش مجازی و بررسی میزان رضایت از آموزش مجازی پرداخته شده است. 

آسیب شناسی آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی در این پژوهش به سه دسته آسیب شناسی مرحله برنامه ریزی و آموزش مجازی، آسیب شناسی مرحله اجرای  آموزش مجازی و آسیب شناسی مرحله ارزیابی، نظارت و کنترل آموزش مجازی تقسیم می شود.

این پژوهش به تفصیل درخصوص آسیب شناسی آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی و راهکارهای حل مشکلات برون رفت از این آسیب ها پرداخته است. 

انتهای پیام/

ملیحه آدینه کد خبر: 1109168 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی آسیب شناسی آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست ستاد حجاب و عفاف با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این نشست گفت: این دانشگاه از نظر اولیاء یک محیط امن و مطمئن است و وظیفه داریم همچنان این امنیت را ایجاد کنیم و یکی از جنبه‌های امنیت موضوع «حجاب و عفاف» است که با توجه به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرشید سلیمی با بیان اینکه برای تحقق موفق «حجاب و عفاف» باید خانواده‌ها، استادان، کارکنان و دانشجویان مشارکت و تعامل داشته باشند، ادامه داد: تمامی تذکرات و راهنمایی‌ها در این باره باید دوستانه و توأم باادب باشد و در صورت تکرار با فرد مورد نظر براساس قوانین و مقررات رفتار شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته گفت: فرهنگ‌سازی و برگزاری برنامه‌های تشویقی و انگیزشی درباره حجاب و عفاف در صورتی که به صورت اصولی و علمی برگزار و خروجی آن نیز پیش‌بینی شود می‌تواند مثمرثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • همه‌چیز برای برگزاری موفق آزمون سراسری دانشگاه آزاد آباده مهیاست
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند