Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم  به ارائه گزارشی از اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم در سه ماه نخست امسال در بخش آب پرداخت و گفت: در این مدت بیش از ۱۵ هزار و ۳۴۶ متر توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب در شهر قم و شهر‌های تابعه استان با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم  عنوان کرد: با انجام اصلاح شبکه توزیع آب در شهر قم و شهر‌ها و روستا‌های تابعه از هدر رفت بیش از ۲ هزار مترمکعب آب در ماه جلوگیری شد.

جان صادق پور با اشاره به اصلاحات صورت گرفته بر روی ۳۵ فقره شیرآلات خط انتقال ۱۵ خرداد و هشتاد روستا و ۳ عدد سربند بتنی خط انتقال با اعتباری بالغ بر ۴.۳ میلیارد ریال یادآور شد: با انجام این اصلاحات از هدر رفت بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مترمکعب آب در ماه جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از بهسازی ۲ باب مخزن به حجم ۵ هزار مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۱۳.۷ میلیارد ریال و کاهش هدر رفت حدود ۶۰۰ مترمکعب در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ۵ حلقه چاه شهری و ۴ حلقه چاه روستایی نیز با هزینه اعتباری بالغ بر ۲.۷ میلیارد ریال بهسازی شد که با اقدامات انجام شده این چاه‌ها حدود ۵۰ درصد افزایش آبدهی داشته‌اند.

دکتر جان صادق پور در ادامه به تشریح چالش‌های پیش روی تأمین آب در استان پرداخت و افزایش متوسط دمای هوا، افزایش مصرف مشترکین و عدم رعایت حد استاندارد مصرف به ویژه در حوزه روستایی، کاهش بارندگی و افت سفره‌های زیرزمینی و آبدهی چاه‌ها، کاهش کیفیت آب چاه‌های آب شرب به تبع کاهش بارندگی و افزایش برداشت، افزایش جمعیت و مهاجرت به استان و به تبع آن رشد آمار تولید و افزایش مهاجرت معکوس به روستا‌ها و کمبود منابع تأمین در حوزه روستایی را از جمله چالش‌ها برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین به اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای مقابله با تنش آبی اشاره و یادآورشد: بهسازی ۹ حلقه چاه آب شرب، بازسازی فیلتر‌های تصفیه‌خانه قم جهت افزایش توان تصفیه و تولید حفر و راه‌اندازی ۲ حلقه چاه جدید، مدیریت و پایش مستمر فشار شبکه توزیع آب شهر قم، اتصال خط انتقال ۸۰ روستا به خط انتقال جدید قم جهت افزایش توان تأمین آب بخش روستایی در پیک مصرف، تعویض شیرآلات فرسوده خط انتقال قدیم قم جهت کاهش ریسک قطع آب از جمله این اقدامات است.

جان صادق پور در ادامه حفر دو حلقه چاه در مجتمع قنوات، حفر و جابجایی سه حلقه چاه در شهر قم، لایروبی چشمه و قنات‌های روستایی، بهسازی چاه‌های شرب سطح استان، بازسازی و رفع نشت مخازن روستایی، اصلاح شبکه توزیع فرسوده و... را از جمله برنامه‌های آبفای استان برای مقابله با تنش آبی ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۱ روستا و یک شهر استان قم با چالش کمبود آب مواجه هستند، گفت: در ۴ ماهه نخست امسال به ۲۰ روستای استان ۲هزار مترمکعب آبرسانی توسط تانکر انجام شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب تامین آب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اعتباری بالغ میلیارد ریال هزار مترمکعب شبکه توزیع مترمکعب آب خط انتقال حلقه چاه هدر رفت شهر قم چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، شمس در نشست مشورتی بخشداران استان در مهریز گفت: سیاست دفتر امور روستایی استان توانمندسازی دهیاری هاست. 

وی افزود: طرح‌های درآمدزایی در روستا‌ها با شکل حقوقی دهیاری‌ها در حال تهیه و تدوین است که امیدواریم با پرداخت تسهیلات به آنها تا پایان سال شاهد توانمندسازی دهیاران و دهیاری‌ها باشم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری ادامه داد: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی به صورت انفرادی و تجمیعی یکی از اقدامات و همچینین تجهیز دهیاری‌ها به ماشین آلات از دیگر برنامه‌های سال جاریست.

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ساخت مخزن آب هزار مترمکعبی در سردشت بشاگرد
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402