Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:42:58 GMT

فرهنگ ایثار و شهادت محور وحدت در جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۹۲۸

فرهنگ ایثار و شهادت محور وحدت در جامعه است

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: برنامه های گرامیداشت این ایام تاریخی و افتخارآفرین باید با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، شهادت وتحکیم فرهنگ ولایت مداری، خودباوری، عزت ملی و دینی برگزار شود.

وی ادامه داد: تاریخ دفاع مقدس، سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اند، بنابراین برای تقویت روحیه انقلابی جامعه ضرورت دارد که به صورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی با اشاره به دستاوردهای بزرگ هشت سال دفاع مقدس، گفت: آزادی، استقلال و امنیت موجود در کشور را مدیون این دوران افتخارآمیز هستیم.

وی اظهارداشت: هشت سال دفاع مقدس تنها بخشی از تاریخ نیست بلکه می توان گفت بخشی از هویت ملی ما نیز محسوب می شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از تکنولوژی ها و ابزارهای نوین فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت را نسل به نسل منتقل کرد و نباید اجازه دهیم که موضوع جهاد و شهادت مورد غفلت قرار گیرد. 

وی ادامه داد: دفاع مقدس، مصداق بارز فرهنگ ایثار و تجلی دلدادگی خالصانه پاک‌ترین بندگان خدا به درگاه معبود خویش است که در تاریخ پرفراز و فرود ایران اسلامی، از بزرگترین و برجسته‌ترین افتخارات ملت بزرگ ما به شمار می‌رود.

پورمحمدی گفت: جامعه ما با هجمه‌های سنگینی در عرصه‌های مختلف روبه‌روست و برای مقابله با این هجمه‌ها، باید فرهنگ ایثار و شهادت را که رمز پیروزی ملت ما در هشت سال دفاع مقدس بود، ترویج کنیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی هفته دفاع مقدس استانداری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی هفته دفاع مقدس استانداری آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی هفته دفاع مقدس استانداری آذربایجان شرقی فرهنگ ایثار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند

صالح صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد.

وی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال درختان مذکور که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز، یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابه جایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6086577

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم