Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:43:33 GMT

بهره برداری از ۴۰۴ واحد مسکونی بهسازی شده در جهرم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۱۰۶۶

بهره برداری از ۴۰۴ واحد مسکونی بهسازی شده در جهرم

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالصمد کارگر فرد در آئین بهره‌برداری از این طرح‌، با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت اظهار کرد: بنیاد مسکن با اعطای تسهیلات کم بهره و وام‌های بلاعوض برای بهسازی مسکن روستایی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: برای بهسازی ۴۰۴ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان ۳۳۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال هزینه شده که نیم یاز این مقدار از محل تسهیلات و نیمی از محل آورده متقاضیان تأمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین از تملک، تفکیک و واگذاری زمین در این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: واگذاری تعداد ۲۹۴ قطعه زمین خام و تصرفی با کاربری مسکونی به متقاضیان در روستاهای تابعه شهرستان جهرم و تملک مقدار ۸ هکتار زمین در روستای تابعه شهرستان برای واگذاری به متقاضیان واجد شرایط و همچنین اخذ اسناد اراضی تملکی بنیاد مسکن به مقدار ۱۲ هکتار از عملکردهای سال گذشته بنیاد مسکن است.

کارگر فرد انجام خدمات فنی را از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن در سال گذشته ذکر کرد و گفت: درخواست الحاق مقدار ۲۴۸ هزار و ۴۵۵ متر مربع از اراضی خارج از روستا به محدوده طرح هادی، درخواست تغییر کاربری ۳ هزار و ۱۲۲ متر مربع اراضی غیر مسکونی به مسکونی یا تجاری، بررسی درخواست تفکیک ۶۵ هزار و ۶۵۰ متر مربع اراضی با کاربری مسکونی و بررسی فنی تعداد ۵۶۹ فقره پرونده مربوط به متقاضیان پروانه ساختمانی در سطح روستاهای تابعه شهرستان جهرم و ۸۵۵ فقره سایر کارشناسی‌ها در سال گذشته انجام شده است.

او بیمه واحدهای مسکونی را نیز قابل توجه دانست و گفت: در سال گذشته تعداد ۵۲۰ واحد مسکونی احداثی در برابر حوادث قهری که از تسهیلات بنیاد استفاده کرده‌اند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم ادامه داد: نقشه برداری از روستاهای قم آباد – کراده سیمکان – نظرآباد و سرو و جهت اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن (طرح سنددار کردن اماکن روستایی و شهری و نقشه برداری از روستاهای آرجویه – چنار سوخته – حسین آباد قبله – بهجان و همنده جهت بازنگری طرح هادی و همچنین نقشه برداری از روستاهای اوک – چهکلاله و چاه تیز برای تهیه طرح هادی روستا در سال گذشته انجام شده است.

به گفته کارگرفرد، در حوزه مسکن شهری احداث یک واحد تجاری مسکونی واقع در شهر جهرم با زیربنای ۴۳۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و اخذ ۲۶ فقره سند مالکیت املاک شهری انجام شده است.

کد خبر 5294530

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس مسکن روستایی طرح هادی روستایی ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه دولت سیزدهم واکسیناسیون اردبیل آتش سوزی تالاب انزلی سال گذشته بنیاد مسکن متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان