Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@05:05:44 GMT

طالبان قصد دارد احمد مسعود را به قتل برساند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۱۴۹۷

طالبان قصد دارد احمد مسعود را به قتل برساند

سفیر افغانستان در تاجیکستان گفت: هیچ یک از معاونان غنی نمی‌دانستند که رئیس جمهور برنامه فرار از کشور را دارد. اشرف غنی از مردم کشورش دزدی کرد و پا به فرار گذاشت.

به گزارش فارس، «محمد زهیر اغبر»، سفیر افغانستان در تاجیکستان گفت: اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان نه تنها از کشور فرار کرد بلکه همکارانش را به دست سرنوشت سپرد و پول هنگفتی را نیز با خود برد و از مردم دزدی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: «هیچ یک از معاونان غنی نمی‌دانستند که رئیس جمهور برنامه فرار از کشور را دارد. به گفته وزیر دفاع دولت اشرف غنی که خودم شخصا با او صحبت کردم، یکی از مشاوران غنی با وزارت دفاع تماس می‌گیرد و می‌گوید که اشرف غنی ساعت ۱۶ برای نشست در آنجا خواهد بود».

وی افزود: آن‌ها آماده شدند و منتظر اشرف غنی بودند، اما در آن ساعت سه هواپیما که غنی و خانواده‌اش در آن‌ها بودند از فرودگاه کابل به پرواز درآمدند.

محمد زهیر اغبر در بخش دیگری از سخنانش گفت: طالبان قصد دارد احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در پنجشیر را به قتل برساند و با نمایندگان این مقاومت مذاکره نخواهد کرد.

وی افزود: طالبان هرگز با نمایندگان مقاومت در پنجشیر مذاکره نخواهد کرد. شبه‌نظامیان طالبان سیاستمدار نیستند بلکه تروریست‌هایی هستند که از سه سال پیش در بسیاری از کشور‌ها در فهرست سازمان‌های ممنوعه قرار دارند.

سفیر افغانستان در تاجیکستان تصریح کرد: آن‌ها گستاخ و خشونت‌طلب هستند و هدفشان به زانو درآوردن کل افغانستان است. آن‌ها با هیچ یک از شروط مذاکرات دوحه موافق نیستند. هدف آن‌ها کشتن رهبران مقاومت به ویژه احمد مسعود است.

اشرف غنی در ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ در حالیکه نیرو‌های طالبان در ورودی دروازه‌های کابل بودند فرودگاه کابل را به مقصد نامعلوم ترک کرد و از افغانستان گریخت.

این در حالی است که اشرف غنی ۳ روز پس از فرارش، در پیامی فیسبوکی از کشور امارات گفت که وی فرار نکرده و خروجش به‌این دلیل بود که از خونریزی جلوگیری کند و اکنون نیز در حال مشورت بوده و به افغانستان باز می‌گردد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: افغانستان طالبان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل

معاون نمایندگی وزارت امور خارجه طالبان در هرات پس از آغاز حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در صفحه ایکس خود نوشت که ما برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می کنیم.

رحمت الله فیضان معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در صفحه ایکس خود نوشت: ما برای پیروزی ‎ایران بر ‎اسرائيل دعا می کنیم زیرا هیچکس از شر یهودیان در امان نخواهند ماند.

 این در حالی است که سه روز قبل، محمد نعیم وردک، سرپرست سفارت افغانستان در قطر از پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دفاع و حمایت کرد.

همچنین حنفی وردک، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوز اخیر اسرائیل، حق دفاع از خود را دارد.

هفته پیش نیز ملا هبت اللهرئیس طالبان در پیامی به مناسبت عید فطر، رسما قضیه فلسطین را قضیه کل اسلام و مسلمین دانسته، تجاوز و اشغالگری اسرائیل غاصب بر غزه را شدیدا محکوم نموده بود.

در این پیام رئیس طالبان از مسلمانان و کشورهای اسلامی خواسته بود تا در حد توان از مردم مسلمان فلسطین حمایت نمایند.

وی حمایت های عملی سازمان های بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر را مورد تاکید قرار داده، خواهان قطع ظلم و ستم بر مردم غزه گردید بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان
  • حکومت طالبان ۳ سفیر جدید به کشورهای منطقه معرفی کرد
  • سفر بیش از ۸ هزار گردشگر خارجی به افغانستان
  • طرح جمع آوری کودکان کار در افغانستان