Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی عسگری روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: منطقه آزاد ارس از مناطق بسیار مهم کشور است که به دلیل نزدیکی به کشورهای حوزه اوراسیا، روسیه و ترکیه به عنوان هاب ترانزیتی و تجاری این مناطق تعریف شده و از این رو در آینده نزدیک علاوه بر اینکه به یک منطقه منحصر بفرد و فوق العاده تبدیل می شود در افزایش صادرات کشور نیز نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دورادور اقدامات انجام گرفته در منطقه آزاد ارس را رصد می کنم و بسیار مشتاق هستم بصورت میدانی از ارس بازدید داشته باشم باور دارم که ارس منطقه فوق العاده موفق و مهم می باشد.

وی کشاورزی را یکی از مزیت های مهم منطقه آزاد ارس عنوان و اضافه کرد: در حوزه های مختلف در ارس اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است و بازتاب اقدامات انجام یافته در حوزه کشاورزی و کشت گلخانه ای در ارس و بخصوص مجتمع گلخانه ای ارس تارلا در رسانه های مختلف در این سطح تکنولوژی باعث مباهات و افتخار برای کشور است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز با اشاره به بخشی از اقدامات و عملکرد شاخص سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور می باشد و در حوزه تجارت، صنعت و کشاورزی از نقاط مهم و تاثیر گذار کشور می باشد.

محسن نریمان در ادامه یادآور شد: در آخرین ارزیابی صورت گرفته، ارس در تعداد طرح های افتتاحی در بین مناطق آزاد کشور رتبه اول را از آن خود کرده است و توانسته ایم با مشارکت و همراهی سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در ۶ آیین افتتاح ۱۴۳ طرح بزرگ سرمایه گذاری را به بهره برداری برسانیم.

وی با قدردانی از سفر رییس رسانه ملی به منطقه آزاد ارس و همچنین داود میرباقری کارگردان فیلم سلمان فارسی که بخشی از این سریال تاریخی در ارس فیلمبرداری شد، پیشنهاد کرد: با توجه به قرار گیری ارس در نقطه صفر مرزی و مجاورت با نخجوان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، گرجستان و کشورهای عضو اوراسیا و جنوب قفقاز، منطقه آزاد ارس آمادگی کامل دارد تا موضوع تبلیغات و تعاملات رسانه ای، رسانه ملی را همراهی کند.

بازدید از مراحل ضبط مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی»

رییس سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس از مراحل ضبط و فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی تاریخی در حال ضبط «سلمان فارسی» بازدید کرد.

علی عسگری در این بازدید و گفتگو با سازندگان و عوامل این مجموعه تلویزیونی، در جریان آخرین وضعیت تولید آن قرار گرفت.

معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این بازدید گفت: میرباقری از مفاخر و چهره های بزرگ کشور است که کارگردانی سریال سلمان فارسی را برعهده دارد.

شاه آبادی با بیان اینکه پروژه سلمان فارسی یک اثر جهانی است افزود: ما در سیر تحولات جهانی نیازمند اقدامات پیشرو هستیم که برای این کار بزرگان این عرصه کمک می کنند.

وی افزود: در تحولات جهانی سریال سازی دارای شئون مختلف است و این اثر می تواند سریال‌سازی را متحول و یک الگوی عالی معرفی کند.

کارگردان سریال سلمان فارسی نیز با اشاره به روند مناسب تولید این سریال گفت: امیدواریم تا پایان امسال بخش قابل توجهی از فصل میانی اثر را تمام کنیم.

داوود میرباقری با بیان اینکه فصل میانی سریال سلمان فارسی از پیچیدگی هایی برخوردار است افزود: هر بخش از تصویربرداری این سریال در یک جغرافیا و فضای خاصی اتفاق می افتد و ما تقریبا از جنوب تا شمال و شمالغربی و شمال شرقی کشور رفتیم.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های سریال این است در اصول اولیه ، طراحی و اجرا دقت شده است و در فصل هایی که منطقی بوده و می توانستیم از بازیگر خارجی از کشورهای مختلف استفاده کردیم.

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» هم گفت: تاکنون بیش از ۲۵ درصد این سریال فیلمبرداری شده است و با وجود کرونا تعهد داریم که سر موقع تحویل بدهیم.

طاهری ادامه داد: در طول طرح و قسمت پیش‌تولید حدود ۲۰ هزار نفر عوامل تئاتر ثبت نام کرده بودند که با ۶ هزار نفر از آنها گفت و گو انجام شد و حدود ۴۰ بازیگر از کشورهای یونان، مراکش، تونس، لبنان، سوریه و ارمنستان در این سریال حضور دارند.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسانه ملی سریال تلوزیونی مجموعه تلویزیونی منطقه آزاد ارس سلمان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) کارشناسان رسانه‌های فارسی‌زبان درباره تنبیه اسرائیل چه گفتند؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • «سلمان فارسی» از عزا درآمد/۶۰ بازیگر در فصل ایران باستان
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • نصرالهی: ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • تاکید السودانی و بن سلمان بر لزوم توقف تجاوزات به غزه
  • (ویدئو) کارشناسان رسانه‌های فارسی‌زبان درباره تنبیه اسرائیل چه گفتند؟
  • گناه فیلم فارسی‌سازی