Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار محیط زیست امروز ۱۰ شهریور ماه می‌خوانیم:

رهاسازی یک بهله سارگپه پا بلند در کهنوج

هادی جلالی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج گفت: دوستداران طبیعت یک بهله پرنده سارگپه پا بلند را که به خاطر آسیب دیدگی توانایی پرواز نداشت، تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: این پرنده شکاری پس از تیمار با کمک دامپزشکی شهرستان و اطمینان از صحت سلامت در طبیعت رها سازی شد.

جلالی افزود: سارگپه‌ها با ۶۰ سانتی متر طول گردن کوتاه، بال‌های بلند و دم نسبتا کوتاه دارند و مانند عقاب‌های کوچک به نظر می‌رسند و در دشت‌های وسیع و استپ ها، نواحی نیمه بیابانی، کوهستان‌ها و مناطق بی درخت دیده می‌شوند و معمولا روی زمین و گاهی نیز روی تک درخت‌ها آشیانه می‌سازند و پستانداران کوچک، جوندگان، پرنده‌های کوچک و بعضا از حشرات تغذیه می‌کنند.

متخلف صید ماهی های رودخانه‌ای دستگیر شد

اسحاق منظری توکلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر از دستگیری متخلف صید شصت قطعه ماهی رودخانه‌ای خبر داد.

او افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در حین گشت و کنترل بخش هنزا شهرستان رابر موفق به دستگیری متخلف صید ماهی می‌شوند.

منظری توکلی تصریح کرد: از این متخلف یک عدد تور ماهیگیری، یک قبضه سلاح تک لول شکاری متعلق به غیرو چهار عدد فشنگ ساچمه‌ای کشف و ضبط و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابرعنوان کرد: هرگونه شکار و صید غیرمجاز و بدون پروانه در همه زیستگاه‌های طبیعی شهرستان ممنوع می‌باشد.

نمایشگر ویژه شهری ایستگاه‌های پایش در خدمت آموزش همگانی

داریوش غفاری، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان از درج مناسبت‌ها و پیام‌های زیست محیطی در نمایشگر ویژه ارائه اطلاعات ایستگاه‌های پایش کیفی هوا به منظور تحقق اهداف و وظایف آموزشی در زمینه تدوین برنامه ارتقای آگاهی‌های زیست محیطی آحاد جامعه خبر داد.

غفاری گفت: نداشتن آگاهی و آشنایی با مسائل زیست محیطی سبب ایجاد بسیاری از مشکلات در این حوزه است.

او با اشاره اصل پنجاهم قانون اساسی و لزوم جلب مشارکت‌های مردمی براساس سیاست سازمان برای حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: امیدواریم برای نهادینه سازی فرهنگ زیست محیطی با بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود علاوه بر ایجاد همدلی بتوانیم میزان آگاهی عمومی جامعه و حس مسئولیت پذیری افراد را نسبت به حفظ محیط زیست افزایش دهیم.

افتتاح ایستگاه پایش کیفی هوا در کوهبنان

ایستگاه پایش کیفی هوا و پروژه تامین برق پاسگاه محیط بانی درب آب و چندین پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان کوهبنان به مناسبت هفته دولت  افتتاح شد.

در این مراسم بیست و دو پروژه عمرانی اقتصادی مربوط به شهرستان کوهبنان و بخش طغرالجرد افتتاح و یا مورد بهره برداری قرار گرفت که از مهمترین آن‌ها می‌توان به ایستگاه پایش کیفی هوا (ذرات محیطی) و پروژه تامین برق پاسگاه محیط بانی درب آب (پنل خورشیدی) اشاره کرد.

پروژه‌های عمرانی و اقتصادی از جمله ایستگاه پایش کیفی هوا (ذرات محیطی) و پروژه تامین برق پاسگاه محیط بانی درب آب (پنل خورشیدی) با حضور مهرانگیز حیدریان نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرماندار کوهبنان، رئیس دفتر امام جمعه شهرستان، امام جمعه بخش طغرالجرد، معاون عمرانی و بخشدار طغرالجرد، اعضاء شورای تامین شهرستان و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی افتتاح شدند.

مهرانگیز حیدریان نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته دولت گفت: در عصر حاضر که آلودگی هوا به یکی از مهمترین معضلات جامعه بدل شده، ضرورت پایش مستمر کیفی هوا بر هیچکس پوشیده نیست.

او افزود: با توجه به خیزش پدیده گرد و غبار از سوی کویر مرکزی و با عنایت به اینکه شهرستان کوهبنان یکی از اولین سکونت گاه‌های در معرض این پدیده در استان است، ایستگاه پایش کیفی هوا با تکیه بر دانش بومی و از محل اعتبارات صندوق ملی محیط زیست کشور تامین و در اداره حفاطت محیط زیست شهرستان کوهبنان نصب شد، که پس از اطمینان از صحت داده‌های اخذ شده در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایستگاه پایش کیفی هوا شهرستان کوهبنان زیست محیطی متخلف صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی

علیرضا حسین زاده بابایی گفت: با صدور حکم قضایی یک بنای غیر مجاز به متراژ ۵۰ متر مربع تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد.   

 جانشین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن به همراه اداره منابع طبیعی  برای برخورد با تخلفات ساختمانی این ساختمان غیر مجاز را با حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی تخریب کردند.

وی در پایان از مردم درخواست نمود که هرگونه تخلف محیط زیستی و هرگونه تصرفات غیر مجاز در مناطق حفاظت شده را به ادارات حفاظت محیط زیست یا با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه