Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:21:44 GMT

احداث مجتمع بزرگ تجاری گردشگری در خیابان پرستار رشت

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۵۲۳۴

احداث مجتمع بزرگ تجاری گردشگری در خیابان پرستار رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در پنجمین جلسه صحن شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به برگزاری جلسه‌ای پیرامون  فرآیند سرمایه‌گذاری پروژه تجاری گردشگری واقع در خیابان پرستار رشت اظهار کرد: شهر رشت به لحاظ زیر ساخت‌های گردشگری با مشکلات فراوانی مواجه است و اخیرا در حال بررسی پیشنهاد یک سرمایه‌گذار پیرامون احداث یک مجتمع تجاری گردشگری ۲۳ طبقه در خیابان پرستار رشت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین واثق کارگرنیا به مشخصات فیزیکی این پروژه اشاره کرد و گفت: این مجتمع تجاری و گردشگری در ۲۳ طبقه  و طبقات اول تا پنجم آن به عنوان پارکینگ واحدهای تجاری در نظر گرفته شده و همچنین طبقاتی از این مجتمع به احداث سینما، سرای غذا، تالار اجتماعات، استخر اختصاص دارد و طبقات دهم تا نوزدهم نیز برای فضای هتل جانمایی شده و اجرای آن به عنوان  یک زیر ساخت بسیار خوب گردشگری برای شهر رشت و استان گیلان محسوب می‌شود.

همراهی استانداری گیلان و نمایندگان مجلس برای اجرای پروژه خیابان پرستار رشت 

وی با قدردانی از مجموعه شهرداری رشت  و اعتماد سرمایه‌گذار به منظور اجرای این پروژه بیان کرد: از تمامی دستگاه‌ها از جمله استانداری، فرمانداری، کمیسیون ماده پنج ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که با شورا و شهرداری رشت در اجرای این پروژه بزرگ همراهی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه عمر شورای شِشُم نیز با چشم بر هم زدنی به اتمام می رسد، تصریح کرد: امیدواریم که در این دوره از فعالیت شورای اسلامی رشت شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی باشیم و با اجرای پروژه‌های بزرگ در مسیر توسعه گام برداریم.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه پیرامون رفع مشکل زمین های نسقی در رشت یکسری حواشی مطرح شده است، افزود: اعضای شورای رشت تلاش می‌کنند تا در کوتاهترین زمان مشکلات پیرامون زمین‌های نسقی را برطرف کنند تا پس از این شهروندان بتوانند با خیالی آسوده نسبت به ساخت و ساز و کسب امتیازات مربوطه  اقدام کنند.

استفاده عادلانه از فضای پارک‌های حاشیه‌ای

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ایجاد پارک حاشیه‌ای در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت مصوب شده است، تصریح کرد: در برخی از خیابان‌های شهر رشت، افرادی از ساعت‌های اولیه روز تا پاسی از شب خودروهای خود را پارک می‌کنند و این حق را از دیگران سلب می‌کنند و با اجرای پارک حاشیه‌ای که جزو اماکن عمومی و متعلق به شهرداری است عدالت رعایت می‌شود و افراد دیگر نیز می‌توانند از فضای پارک‌های حاشیه‌ای عادلانه بهره‌مند شوند.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه اگر به قرار داد و اقدامات شرکت پیمانکار، پیرامون موضوع پارک حاشیه‌ای ایراداتی وارد است باید بررسی شود، گفت: چنانچه شرکت طرف قرارداد به تعهداتش پیرامون پارک حاشیه‌ای عمل نمی‌کند این موضوع باید بررسی شود.

در این جلسه اعضای شورای شهر رشت  با لایحه ارسالی از شهرداری رشت مبنی بر اینکه با توجه به رشد روز افزون و گسترده شدن شبکه‌های ارتباطی و به تبع آن افزایش تقاضای اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت مبنی بر نصب دکل های مخابراتی در سطح شهر و با توجه به درخواست شرکت خدمات رایتل مبنی بر تمدید قرارداد اجاره دکل‌های BTS  موجود در دو نقطه از اراضی متعلق به شهرداری انجام شود موافقت کردند.

ایجاد پارک‌های حاشیه‌ای در دوران فعالیت شورای پنجم رشت رقم خورد

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه موضوع ایجاد پارک حاشیه‌ای در رشت متعلق به دوران فعالیت شورای پنجم رشت است، اظهار کرد: شهرداری باید پارکینگ‌های لازم را در اختیار شهروندان قرار دهد.

مسعود عباس‌نژاد با بیان اینکه شهرداری رشت در برخی از موارد هزینه‌هایی را به منظور ایجاد پارکینگ از شهروندان اخذ کرده است، افزود: مصوبه ایجاد پارک های حاشیه ای متعلق به دوران فعالیت شورای پنجم رشت است و بنده با این اقدام مخالف هستم.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری رشت پرستار شورای اسلامی شهر رشت پارک های حاشیه ای پارک حاشیه ای فعالیت شورای شهرداری رشت ایجاد پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران تقدیم شورای شهر تهران شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین‌ توکلی‌زاده؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران در قالب ارائه گزارش از سوی این معاونت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ایام، پویش‌های متعددی از جمله تهران دوست‌داشتنی، روزه‌اولی‌ها، لشگر قدس، عید بندگی، افطاری ساده، ماه مهربانی و ... انجام شد که مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفت.

وی افزود: در طی این دوره از مدیریت شهری ویژه برنامه‌های نوروز با استقبال خانواده‌ها قرار گرفته به طوریکه در سال اول اجرای برنامه‌ها از ایوان شمس کلید خورد و در سال دوم آغاز برنامه‌ها از میدان ولیعصر بود و در سال جاری نیز آغاز برنامه‌های نوروز از میدان هفت تیر تا پارک لاله اجرا شد.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از توفیقات این دوره از مدیریت شهری شاد کردن خانواده‌ها در ایام نوروز بوده است افزود: ما توانستیم به ایده‌ها و طرح‌های جدید و نو و برگرفته از جبهه انقلاب، تاثیر بسیاری را در نشاط‌آفرینی داشته باشیم و در این ایام کارناوال‌های شادی در سطح شهر تهران راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در طی ایام نوروز و رمضان همکاران ما در مدیریت شهری به صورت ویژه پای کار بودند تا بتوانند محیطی شاد و مناسبی را برای شهروندان تهرانی برقرار کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به برقراری شهر رمضان، شهر شهدا، دهکده‌های ورزشی و جام جهانی اشاره کرد و گفت: در تمامی این طرح‌ها شاهد همراهی مخاطبین بودیم. همچنین در ایام نوروز و رمضان شاهد برپایی کنسرت‌ها و موسیقی ها در پهنه‌های مختلف شهر تهران بودیم.

توکلی‌زاده به برپایی شهر شهدا اشاره کرد و گفت: همزمان با کنگره 24 شهید تهران شهر شهدا در فرهنگسرای خاوران در منطقه 15 آغاز به کار کرد و توانست مورد استقبال شهروندان قرار بگیرد و نزدیک به دو ماه در مجموعه فرهنگسرای خاوران شهر شهدا فعال بود.

وی ادامه داد: برپایی ویژه برنامه‌ها در برج میلاد، بوستان مشاهیر، اراضی عباس‌آباد و همچنین بهشت زهرا اجرا و مورد استقبال قرار گرفت. همچنین در قالب شهر رمضان 15 برنامه اجرا شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به بازدید 500 هزار نفر از شهروندان از برنامه‌های شهر رمضان گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نیز برپایی سفره افطاری ساده با مشارکت شهرداری تهران و خیرین برپا شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت که 5 میلیون نفر از آن بازدید کردند.

توکلی‌زاده اضافه کرد‌: در حوزه ورزش نیز اقدامات ویژه‌ای در قالب دهکده‌های تفریحی و ورزشی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دایر شد.

وی با اشاره به برپایی بازارچه‌ها و گذر گردشگری برای حضور شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: بر اساس آمار امسال در ایام نوروز دو میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند که این یک رکورد محسوب می‌شود. حضور شهروندان در شب‌های احیا در بهشت زهرا نیز از مواردی است که در ماه مبارک رمضان شاهد بودیم و در شب‌های احیا نزدیک به 500 هزار نفر در بهشت زهرا حضور پیدا می‌کردند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: طراحی و اجرای برنامه‌ها در 16 بوستان در کنار مجموعه‌های اصلی از دیگر برنامه‌هایی بود که در سطح مناطق عملیاتی و اجرا شد.

توکلی‌زاده گفت: از دیگر برنامه‌های انجام شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز می‌توان به ویژه برنامه جشن عید فطر اشاره کرد. در سنوات گذشته ما هیچ برنامه‌ای در عید فطر نداشتیم که برنامه های امسال پس از نماز عید فطر مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی در پایان از ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این لایحه تقدیم شورا شده و انشاءالله پس از طی روند آن شاهد تشکیل این سازمان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت