Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@06:11:41 GMT

هدیه ۱۲۱ اثر هنری به موزه هنرهای معاصر کرمان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۶۴۸۹

شامگاه ۱۰ شهریورماه با حضور استاندار کرمان و مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد آیین اهدای۱۲۱ اثر به موزه هنرهای معاصر کرمان توسط مرحومه منیژه میرعمادی و همسرشان دکتر جمشید ناصری تحت عنوان ارمغان برگزارشد.

به گزارش ایسنا، "علی زینی وند" استاندار کرمان در این آیین گفت: معاونت امور هنری وزارت ارشاد به تناسب نیاز استان ها کار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موزه هنرهای صنعتی معاصر کرمان را یکی از موزه های معروف دنیا دانست و بیان کرد: آثار فاخری در کرمان وجود دارد.

استاندار کرمان تاکید کرد: مسئولین نظام باید همه امور و مردم با سلایق مختلف را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر همه هویت ماست، اظهار کرد: باتوجه به اینکه کرمان شهر بین المللی و به حق پایتخت مقاومت اسلامی است باید در خلق آثار با برجستگی سردار شهید سلیمانی کار کنیم که اگر این را خوب ارائه بدهیم تا نسل ها الگوساز و هویت ساز است و شخصیت سازی می کند.

زینی وند با تأکید بر اینکه موزه هنرهای صنعتی معاصر کرمان باید برجسته و نمایان شود؛ افزود: کرمان امروز باید آثار فراموش شده و غبار گرفته را به نمایش بگذارد که قطعه ای عظیم و پرافتخار در هویت ایرانی و اسلامی است.

به گزارش ایسنا، "هادی مظفری" مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی در این آیین گفت: این دو فرهیخته با اهدای ۶۹۶ اثر ارزشمند تاریخ هنر ایران در حق فرهنگ و هنر کشور لطف کردند.

وی با یادآوری اینکه کرمان در واقع زادگاه میرعمادی است؛ بیان کرد: پیشنهاد شد تعدادی از آثاری را که این زوج فرهنگ دوست در دوره حیات خود جمع آوری کرده بودند، علاوه بر تهران به دیگر موزه های کشور نیز اهدا شود.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۹ بهمن سال گذشته اولین مجموعه این آثار با عنوان «ارمغان» به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا شد، افزود: بخش دوم آثار اهدایی که آثاری ارزشمندی به لحاظ مادی و معنوی است؛ تقدیم موزه کرمان شد.

مظفری مرمت آثار و ساختمان موزه هنرهای صنعتی معاصر کرمان و اهدای ۱۲۱ اثر ارزشمند به این موزه را سه اتفاق مهم دانست و بیان کرد: هیچ استانی آثاری به این ارزشمندی که واجد اطلاق موزه ای باشد را ندارند زیرا تلقی موزه برای مجموعه ای که فاقد آثار ارزشمند باشد سخت است.

همچنین "محمدرضا علیزاده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری به ویژه در زمینه هنرهای تجسمی، موزه هنرهای صنعتی معاصر را مرکز ثقل هنرهای تجسمی دانست و گفت: شهرهای کرمان، بم و سیرجان در حوزه شمال استان به عنوان شهرهای خلاق هنرهای تجسمی، چاپ و نشر و هنرهای دستی معرفی شدند.

وی در ادامه از هزینه کرد بالغ بر یک میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت موزه هنرهای صنعتی معاصر خبر داد و عنوان کرد: حفظ و نگهداری و مرمت موزه طی دو فاز انجام شد.

علیزاده گفت: برگزاری دو نمایشگاه بین المللی، قریب به ۲۰ نمایشگاه داخلی، ۵۰ فعالیت از جمله سالانه خوشنویسی، سالانه مجسمه سازی و... از جمله اقدامات انجام شده در موزه است.

وی از چاپ و رونمایی گنجینه موزه در آینده نزدیک خبر داد و اهدای ۱۲۱ اثر اهدایی مرحومه منیژیه میرعمادی و همسرش را مهمترین اتفاق در تاریخ موزه‌ هنرهای صنعتی معاصر کرمان عنوان کرد.

وی بیان کرد: حدود ۱۴ میلیارد تومان ارزش این آثار است که در واقع سرمایه گذاری برای آینده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز این رخداد را باعث ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: مجلس نیز عددهای موثرتری را در بودجه به این امر اختصاص بدهد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هنرهای صنعتی معاصر کرمان موزه هنرهای صنعتی معاصر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد

به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت به همت قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، همزمان با عید سعید نوروز ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

 اهداف و محوریت این جشنواره شامل حقوق باروری و جوانی جمعیت، مولفه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر بر جمعیت، توانمندسازی زنان و آینده جمعیت، ترویج زایمان طبیعی و کاهش سقط جنین، درمان ناباروری و تاثیر آن بر جمعیت، رسانه، آموزش و جوانی جمعیت و طب ایرانی، مکمل و تغذیه در جوانی جمعیت است.

 همچنین ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری، ناوری نوین و هوش مصنوعی در جوانی جمعیت، سلامت زنان و مردان در باروری، ثرات سالخوردگی بر جمعیت، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سلامت معنوی و جوانی جمعیت از دیگر اهداف و محور‌های برگزاری این جشنواره استانی است.

این جشنواره در بخش‌های پوستر و طراحی گرافیک، داستان کوتاه و فیلمنامه، مقالات علمی و پژوهشی، نقاشی، تولیدات دیجیتال، عکاسی (موبایلی و دوربین حرفه‌ای)، انیمیشن، موشن و کلیپ، پیشنهادات، ایده و تجربیات کاربردی، تیتر و جملات کوتاه و تاثیرگذار، اینفوگرافی، پادکست، شعر و ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در راستای جوانی جمعیت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

تصویب ۸ طرح تحقیقاتی در راستای جوانی جمعیت

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۹ اردیبهشت‌ماه، ارزیابی آثار تا ۲۵ اردیبشهت ماه و اختتامیه جشنواره ۳۱ اردیبهشت‌ماه مصادف با ولادت امام رضا (ع) و روز ملی جمعیت خواهد بود.

 علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت www.skums.ac.ir/javani مراجعه و پس از ثبت نام آثار خود را به ایمیل؛ Javani@skums.ac.ir ارسال نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • خلق آثار هنری با ضایعات غیرقابل استفاده
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • ایرانی که عاشق ایران بود!
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • بازسازی آثار هنری باغ موزه مینیاتور
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن