Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی همتای ارمنستانی بر حل مسالمت آمیز اختلافات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تأکید و آمادگی ایران را برای مساعدت به حل این اختلافات اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه امور ارمنستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی در سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ارمنستان همچنین خواستار گسترش همکاری‌ها بین دو کشور در همه ابعاد به ویژه تسهیل تجارت، حمل و نقل و ترانزیت شد.

* آمادگی ایران برای مساعدت به حل اختلافات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تبریک وزیر خارجه ارمنستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط فیمابین از جمله همکاری‌های اقتصادی و تجاری را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تأکید بر احترام به مرزهای بین‌المللی، بر لزوم مسالمت آمیز حل اختلافات بین دو کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان تأکید کرد و آمادگی کشورمان را برای مساعدت به حل این اختلافات اعلام کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان پیش از این نیز در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان اخذ رای اعتماد و شروع به کار وی را تبریک گفته بود.

وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین در این پیام ابراز امیدواری کرده بود که در دوره وزارت امیرعبداللهیان دو کشور به توسعه روابط دوستانه خود که بر پایه‌های آداب و سنن تاریخی عمیق استوار است، ادامه خواهند داد.

«جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز دیروز (سه‌شنبه) در تماسی تلفنی با همتای ایرانی و تبریک به وی، خواستار مشارکت هر چه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده این کشور شد.

گفتنی است امروز وزرای خارجه هند و فرانسه نیز تلفنی با حسین امیرعبداللهیان گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امور خارجه جمهوری ارمنستان ارمنستان و جمهوری آذربایجان وزیر امور خارجه اختلافات بین وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «چنانچه رژیم اسرائیل قصد ماجراجویی داشته باشد و اقدامی علیه منافع ایران انجام دهد پاسخ ما فوری و در سطح حداکثری خواهد بود.»

دیپلمات ارشد ایران اضافه کرد: «امیدوارم که اسرائیل مرتکب اشتباهات فاحش قبلی نشود. ما به کاخ سفید و واشنگتن دی‌سی اعلام کرده‌ایم که چنانچه رژیم اسرائیل مرتکب خطا شود پاسخ ما قاطع، حتمی و برای آن‌ها پشیمان‌کننده خواهد بود.»

طبق نوشته سی‌ان‌ان، وزیر امور خارجه ایران همچنین تصریح کرده که موشک‌ها و پهپاد‌های شلیک‌شده از سوی ایران در روز شنبه در پاسخ به حمله اسرائیل در دمشق شلیک شده‌اند. 

طبق نوشته سی‌ان‌ان، وزیر خارجه ایران گفته هدف از شلیک آن پرتابه‌ها انجام «اقدامی برابر» و برای «فهماندن این بوده که ما ابزار‌های لازم برای پاسخ را داریم.»

جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در عملیاتی موسوم به «وعده صادق» ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل شلیک کرد. 

تهران می‌گوید این عملیات برای تنبیه رژیم اسرائیل به دلیل حمله موشکی این رژیم به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز ۱۳ فروردین‌ماه انجام شده است که در جریان آن ۷ نفر به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اقدام نظامی ایران ذیل بند ۵۱ منشور سازمان ملل در خصوص دفاع مشروع صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم