Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل به کرانه باختری رود اردن سفر کرد تا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کند، ملاقات کم‌سابقه‌ای که می‌تواند نشان دهنده ایجاد مجدد روند مذاکرات صلح پس از هفت سال باشد.

با این حال یک منبع نزدیک به نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه پس از ملاقات این دو نفر که عصر یکشنبه انجام شد به آسوشیتدپرس گفت که هیچ روند صلحی در حال انجام با فلسطینیان وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که بحث‌ها در رام‌الله مقر آقای عباس در کرانه باختری رود اردن به «مسائل عادی امنیتی و اقتصادی» اختصاص داشت.

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنی گانتس به رئیس تشکیلات فلسطینی تاکید کرد که اسرئیل به دنبال «اتخاذ تدابیری برای تقویت اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین» است.

یکی از سخنگویان این وزارتخانه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که گانتس همچنین در این دیدار گفته است که قصد دارد حدود ۱۳۲ میلیون یورو به تشکیلات خودگردان فلسطین وام دهد.

به گفته این منبع، این وام با مالیاتی که اسرائیل از طرف تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت می‌کند، بازپرداخت می‌شود.

در سال‌های اخیر روابط اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین رو به وخامت گذاشته است.

مذاکرات صلح از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است و شهرک‌سازی‌های در سرزمین‌های فلسطینی که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است در زمان نخست وزیر نتانیاهو تسریع شد.

بنی گانتس و محمود عباس در رام‌الله توافق کردند که گفت‌وگوها را ادامه دهند.

ملاقات در رام‌الله چند ساعت پس از بازگشت نفتالی بنت از ایالات متحده انجام شد.

بایدن در دیدار با بنت با تاکید مجدد بر تعهد «بی‌دریغ» ایالات متحده به امنیت اسرائیل گفت که با نخست وزیر اسرائیل درباره «راه‌های پیشبرد صلح، امنیت و رفاه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها» گفت‌وگو کرده است.

دولت آمریکا از راه حل دو دولتی اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند و کمک‌های مالی به فلسطینیان را از سرگرفته است. با این حال نفتالی بنت که به‌عنوان یک ناسیونالیست رادیکال شناخته می‌شود مخالف ایجاد کشور فلسطین است. دفتر وی به صراحت اعلام کرد که قصد آغاز مذاکرات جدید با فلسطینیان را ندارد.

فتح و حماس از سال ۲۰۰۷ زمانیکه اسلامگرایان کنترل غزه را پس از یک جنگ داخلی به دست گرفتند با یکدیگر اختلاف نظر پیدا کردند. حماس روز دوشنبه ملاقات بین گانتس و عباس را محکوم کرد و گفت این دیدار اختلافات فلسطینی‌ها را شدیدتر می‌کند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمود عباس بنی گانتس اسرائیل فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین رام الله بنی گانتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه به‌منظور تکریم خانواده شهدا و یاد و خاطره همه شهدای والامقام، با حضور در منزل شهید راه قدس سید عباس صالحی روزبهانی، با خانواده این شهید گران‌قدر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، امام‌جمعه بروجرد، معاون استاندار و فرماندار شهرستان بروجرد، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار و مدیرکل بنیاد شهید همراه استاندار لرستان حضور داشتند.

کد خبر 6088807

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی حزب الله به اسرائیل
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"