Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه گفت: حفاظت و صیانت از منابع آب دستیابی به منابع آبی جدید را بدنبال دارد.

مجید امیرحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مامورین اداره امور منابع آب شهرستان ساوه با حمایت همه جانبه و اقتدار فرماندهی نیروی انتظامی و عوامل مستقر در کلانتری‌های شهرستان با هماهنگی‌های بعمل آمده با مقام قضایی در یک عملیات برنامه‌ریزی شده‌ در راستای انجام وظایف قانونی و در اجرای احکام قضایی صادره مبادرت به پر و مسلوب‌المنفعه کردن ۷ حلقه چاه غیرمجاز که بدون توجه به موازین قانونی توسط افراد خاطی و فرصت طلب حفر شده بودند، کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با انجام این عملیات از بهره‌برداری بیش از ۷۵۶ هزار متر مکعب از منابع آب زیر زمینی در سال جلوگیری بعمل آمده است.

 امیرحسینی افزود: از ابتدای سال جاری در مجموع، ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز شامل چاه‌های شناسایی شده و فرم ۵ در سطح شهرستان پر و مسلوب‌المنفعه شده که در مجموع ۸۶۴ هزار متر مکعب در سال صرفه‌جویی در بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی به عمل می‌آید.

وی بیان کرد: مجموع چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده و فرم پنج که در قالب برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۹ اداره منابع آب ساوه پر و مسلوب المنفعه شده ۱۷ حلقه است که با مسدود کردن آنها بیش از یک میلیون مترمکعب آب در حوزه منابع زیرزمینی ذخیره سازی شده که خوشبختانه دستاورد خوبی برای شهرستان است.

وی با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضائی و انتظامی شهرستان در صیانت منابع آبی اظهار کرد: در آمارهای رسمی مطالعه دشت ساوه مشخص شده است که متاسفانه به طور متوسط ۱.۲ متر در سال سطح آب افت وجود دارد و این علامت خوبی نیست.

مدیر امور منابع آب ساوه تصریح کرد: از کلیه بهره‌برداران منابع آب درخواست می شود که با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تغییر نوع کشت، نسبت به کاهش بهره‌برداری اقدامی عملی انجام دهند.

وی گفت: با کنترل بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی مجاز از طریق نیروهای گشت و بازرسی و تقلیل منصوبات چاه(کاهش بهره‌برداری) در سال گذشته موفق به جلوگیری از برداشت بیش‌ از حد مجاز پروانه بهره‌برداری (اضافه برداشت) به میزان ۳۰۰ هزار متر مکعب آب در سال شدیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انسداد چاه غیرمجاز ساوه استانی اجتماعی استانی شهرستانها بهره برداری منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات که همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان و به شهرستان میامی این استان سفر کرده است در ابتدای ورود به این شهر به مزار شهدای این شهرستان رفت و از مقام والای شهدا تجلیل کرد.

وی برای آغاز بهره برداری از پروژه های برق شهرستان میامی در پست ۴۰۰ کیلوولت برق این شهرستان حاضر شد و آنرا به بهره برداری رساند.

زارع پور در این مراسم با اشاره به اینکه این سفر چهل و ششمین سفر رئیس جمهوری در کمتر از ۳سال گذشته است، گفت: هدف از این سفرها دیدن مشکلات از نزدیک و رفع آنها در مقدورات دولت است. 

وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه به پایداری شبکه برق کمک می کند، افزود: حوزه ارتباطات نیز وابستگی بسیاری به برق دارد و در حال حاضر بیشترین مشکل حدود ۱۵۰۰ روستای باقیمانده برای ایجاد ارتباط، نبود برق است که به مرور در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه‌ها فضای کسب و کارها برای عموم مردم تسهیل شود.

در این مراسم آله داد معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر توضیحاتی را درباره اجرای این پروژه‌ها و تاثیر آن در این شهرستان ارائه کرد.

وی از تخصیص اعتبار ۲۲۱۲ میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه ها خبر داد.

وزیر ارتباطات بعد از این برنامه به آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها رفت و با دستور وی عملیات این پروژه آغاز شد.

زارع‌پور در آئین آغاز این عملیات با اشاره به اینکه یک سوم کشور در دو سال گذشته تحت پوشش این پروژه قرار گرفته است، گفت: برای اجرای این پروژه در شهرهای استان سمنان برنامه ای در دو فاز تهیه شده است که با درخواست فرماندار شهرستان میامی ظرف ۲۴ ساعت گذشته دستور دادم کارگاهی برای آغاز این پروژه در این شهرستان‌ تجهیز شود و بر اساس قولی که توسط اپراتور داده شده در ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات این شهرستان به طور کامل تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار می گیرد.

همچنین حسن پور مدیرکل ارتباطات استان سمنان در این مراسم اعلام کرد که این پروژه با ۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان میامی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان