Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح‌الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح شماری از پروژه های مربوط به هفته دولت در حوزه های برق، ارتباطات و فناوری  و مخابرات استان زنجان که بصورت ارتباط تصویری  در شرکت توزیع برق زنجان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره رجایی و باهنر شهداء والامقام دولت گفت: اگرچه عمر مدیریت شهید رجایی از نظر زمان بسیار کوتاه بود ولی آثار این مدیریت هر روز که از انقلاب می گذرد، بیشتر احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولتمردان زحمات و تلاش های بسیاری در ارائه خدمات به مردم متحمل می شوند، اظهار داشت: با افتتاح پروژه های هفته دولت، تنها بخش کوچکی از تلاشهای آنها دیده می‌شود.

 استاندار زنجان، هفته دولت را فرصت بسیار مغتنمی برای ارائه گزارش از عملکرد دولت به مردم عنوان کرد و افزود: گزارش‌های ما اگر مستند باشد، قطعاً باعث خرسندی مردم و رفع ایرادها شده و موجب تلاش بیشتر می شود.

حقیقی چهار بانده کردن محور زنجان- بیجار به طول ۳۵ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ۱۸۹ میلیارد تومان، افتتاح پست برق شهری و روستایی را از جمله پروژه های افتتاحی در هفته دولت عنوان کرد و گفت: پروژه های افتتاحی در حوزه برق بسیار زیاد است و در سال ۹۹ علاوه بر افتتاح طرحهای مختلف، حداقل سه بار هم افتتاح پروژه های حوزه برق را به صورت کشوری داشتیم که تقدیر وزیر را در پی داشت و این حائز اهمیت است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه افتتاح پروژه اگرچه مهم است اما موثر بودن آن موضوع مهمتری است، افزود: اهمیت و تاثیر واقعی طرح ها و پروژه ها، زمانی مشخص می شود که در شرایط خاص کاربردی تر باشد.

وی با اشاره به اینکه ما امروز درگیر کرونا هستیم که هر موج آن، وحشی تر و فاجعه بارتر از موج قبلی است، اظهار داشت: بنابراین در شرایط کنونی، باید ۲ کار ویژه و مهم انجام دهیم که تزریق واکسن به میزان فراوان و تمهیدات لازم برای اینکه مردم کمتر از خانه‌های خود بیرون بیایند که تحقق این امر، ارائه خدمات به مردم است.

حقیقی با بیان اینکه خوشبختانه حوزه توزیع برق با ارائه خدمات غیرحضوری به مردم، کمک کرده است که نیاز زیادی برای خروج از خانه نباشد، افزود: بر اساس هدفگذاری های انجام شده در سطح ملی، باید تا سال ۱۴۰۴ خدمات برقی خود را الکترونیکی کند تا مردم به صورت مکانیزه و بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات خود را دریافت کنند.

وی گفت: شرکت توزیع در سال ۹۹ به این هدف دست یافته و چهار سال هم از برنامه جلوتر است و این اقدام نه تنها تکریم مردم است بلکه به سهم خود به صورت فوق العاده با کرونا مقابله کرده است.

 استاندار زنجان تاکید کرد: حوزه توزیع برق به یقین همپای همیاران سلامت هستند.

 بیش از ۷۰ درصد مشترکین برق امید، برق رایگان مصرف می کنند

حقیقی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مصرف مشترکین طرح برق امید، مشمول بخشودگی شده و برق رایگان مصرف می‌کنند، افزود: درصد قابل توجهی از مشترکانی هم که برق بیشتری مصرف می کردند با الگو گرفتن از آنها مصرف خود را کاهش داده اند.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت رق منطقه‌ای گفت: به رغم کمبود برقی که با آن مواجه بودیم با مدیریت خوب برق منطقه ای زنجان، برق را پایدار نگه داشتیم که در غیر این صورت، بسیاری از واحدهای تولیدی از جمله سیمان ما هم به سرنوشت جاهای دیگر دچار می شد.

وی با بیان اینکه در حوزه برق منطقه‌ای اقدامات بزرگی انجام شده است افزود: مدیر برق منطقه ای زنجان، اگرچه مدیر قزوین نیز هست، اما  در زنجان کارهای شاخص‌تری انجام شده است.

حقیقی تاکید کرد: در حوزه برق باید کارهای تولیدی و زیرساخت‌های زیادی را انجام دهیم.

اینترنت پرسرعت روستاهای بالای ۲۰ خانوار به ۸۹ درصد رسیده است

استاندار زنجان همچنین به اقدامات حوزه مخابرات اشاره کرد و گفت: اینترنت پرسرعت روستاهای بالای ۲۰ خانوار، از حدود ۶۶ درصد در سال ۹۷ به ۸۹ درصد  در حال حاضر و شهری  هم از ۸۰ درصد در سال ۹۷ به ۱۰۰ درصد در حال حاضر رسیده است.

حقیقی با بیان اینکه امروز با افتتاح اینترنت پرسرعت ۱۰ روستا و مجموعاً  با ۹۹ دکل نصب شده، مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده، ۱۸۰  میلیارد تومان است، افزود: شهریورماه امسال ۳۱ روستا را به اینترنت پرسرعت مجهز کردیم و ۸۸ میلیارد تومان هم هزینه شده است.

وی در ادامه به دیگر طرح های افتتاحی هم اشاره کرد و گفت: شروع عملیات اجرایی و افتتاح نمادین ۱۵۶ واحد مسکونی برای مددجویان، افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه برکت در پونک با اعتبار، بالغ بر ۷ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان از جمله این طرح ها است.

استاندار زنجان افتتاح پارکینگ اختصاصی خودروهای قانون مبارزه با مواد مخدر در کیلومتر پنج جاده زنجان به بیجار، افتتاح طرح چهار خطه کردن محور زنجان- بیجار و بهره برداری از زمین چمن و سالن ورزشی روستای رجعین را از دیگر پروژه های افتتاحی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه، اگر چه آرزویی که در حوزه  چمن ورزشی برای استان داشتم محقق نشد، افزود:  در استان بوشهر ۲۸۹ زمین چمن افتتاح کردیم اما در استان زنجان محقق نشد، اما تا پایان سال ۱۷ زمین چمن را افتتاح می‌کنیم.

حقیقی اظهار امیدواری کرد در روستاهایی بالای ۵۰۰ خانوار، زمین چمن مینی فوتبال افتتاح شود.

به گزارش ایرنا، طرح های افتتاحی و کلنگ زنی شهرستان زنجان در هفته دولت در بخش اقتصادی و عمرانی در مجموع ۱۰۰ طرح با اعتبار و حجم سرمایه‌گذاری  ۸۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  و  ۴۵۰  فرصت شغلی است.

دیدار با خانواده شهیدان اکبر و عیوضعلی حسنی و دلجویی از مادر ۲ شهید و  حضور در منزل خانم حسنی مددجوی کمیته امداد امام(ره) در روستای اسفجین از دیگر برنامه های استاندار زنجان بود.

برچسب‌ها اینترنت انرژی برق بنياد مسكن انقلاب اسلامی افتتاح پروژه شرکت ارتباطات سیار ایران زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت انرژی برق بنياد مسكن انقلاب اسلامی اینترنت انرژی برق بنياد مسكن انقلاب اسلامی افتتاح پروژه شرکت ارتباطات سیار ایران زنجان اینترنت پرسرعت استاندار زنجان افتتاح پروژه توزیع برق هفته دولت انجام شده پروژه ها منطقه ای زمین چمن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در اکوسیستم فناوری و نوآوری هدف افزایش سهم تولید اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالصی داخلی از محل توانمندسازی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری دیجیتال است. 

محسن افشارچی شامگاه روز گذشته (چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد با اشاره به این‌که دی جی پی استان در بخش صنعت، معدن، کشاورزی به‌خصوص بهره‌وری و سرمایه‌گذاری رشدی داشته که در سال‌های آینده خود را نشان خواهد داد، اظهار کرد: در بخش خدمات هنوز کار داریم و خوب عمل نشده است‌. 

وی با بیان اینکه در بخش خدمات و فناوری با انرژی کمتر، آورده و رشد اقتصادی بیشتری می‌توان داشت، افزود: پیش‌نیاز پیشرفت این اکوسیستم برآورد توان شرکت‌ و استارت‌آپ‌ها و شناسایی نقاط قوت و مزیت نسبی آن‌ها است. 

افشارچی با بیان اینکه باید بدانیم در چه حوزه‌های توانمندی داریم، ادامه داد: متنوع‌سازی اکوسیستم‌ها با رویکرد نیازمحور و مسئله‌محور، تقویت اکوسیستم‌های موجود با رویکرد ارتقای زیرساختی رگولاتوری و میانجیگری و همچنین متنوع‌سازی اکوسیستم با رویکرد فناوارانه و آینده‌محور از جمله مسائلی است که باید بدان توجه کنیم. 

این مسئول با اشاره به اینکه دولت به عنوان تسهیلگر و میانجی‌گر است و در حوزه فناوری و اطلاعات ما باید نگاه به آینده داشته باشیم، تشریح کرد: ابتدا یک تعیین تکلیف از زیرساخت‌ها کنید و سپس توانمندی‌ها در هر حوزه ببینیم. 

وی با اشاره به استخراج نظام مسائل استان و کشور در بخش دولتی (زیرساخت‌ها سرویس و نرم‌افزارها) و شرکت‌های‌دولتی (اتوماسیون کارکردی و بهره وری)، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور بهره‌وری است الان به طور مثال در کشاورزی ۹۰ درصد آب مصرف می‌شود و هیچ حساب و کتابی در این حوزه ندارد. در استان این توانایی وجود دارد که به طریق اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و در کلیت علم آتی و فناوری بتوان متوجه شد این حجم مصرفی آب یا چاه بر مبنای انرژی مصرفی چقدر است. 

استاندار زنجان با بیان اینکه این توانایی را در حوزه آی‌تی و فناوری در جوانان استان زنجان شاهد هستیم،افزود: نرم‌افزارهای خوبی می‌توان در بخش‌های گردشگری، شهر هوشمند، بهداشت و سلامت حمل و نقل، کارخانجات، خدمات، تجارت و ... ساخت. 

وی با اشاره به متنوع‌سازی اکوسیستم با رویکرد فناورانه و آینده‌محور، ادامه داد: این به معنی ترغیب ایده‌پردازی مرز دانش ناظر بر سال‌های آینده و تکنولوژی‌های نوظهور است‌.  

استاندار زنجان ایجاد تامین نظام مالی و پشتیبانی با کمک بخش خصوصی، تعاملات با شرکت‌های بزرگ و پیشگام، ایجاد انکوباتورهای اقتصاد دیجیتال خصوصی را از جمله مواردی برای تقویت اکوسیستم حال حاضر با رویکرد میانجیگری دانست.

افشارچی با اشاره به زیرساخت ارتباطی، ذخیره‌سازی و محاسباتی در رابطه با تقویت اکوسیستم موجود با رویکرد رگولاتوری، خاطرنشان کرد: تسهیل فرایندهای کسب مجوزهای قانونی و ایجاد نظام تامین مالی استانی دو مورد از مسائلی هستند که اینجا می‌توان مطرح کرد البته که در تامین کمک مالی استان و صندوق نوآوری اقدامات خوبی انجام داده و برخی از شرکت‌ها از این مزایا بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند