Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@00:38:29 GMT

پیگیری تشکیل اداره کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۸۴۴۲

پیگیری تشکیل اداره کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، با توجه به پیگیری‌های مجموعه راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی جهت شکل‌گیری اداره کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی به منظور استفاده از ظرفیت‌های زیرساخت ریلی منطقه در صادرات و تبادلات مرزی، نشست سیدمحسن حمزه‌لو؛ رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی استان با حجت‌الاسلام ذاکر؛ نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی به همراه شارلی انویه تکیه؛ نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه‌آهن آذربایجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هم‌اندیشی برای تسریع در فرآیندهای شکل‌گیری اداره کل راه‌آهن استان از مهم‌ترین محورهای این نشست بود که مقرر شد تا زمان تشکیل این اداره کل، دفتر راه‌آهن آذربایجان در شهر ارومیه با تمامی اختیارات قانونی استقرار یابد. 

در این دیدار بر استفاده از ظرفیت‌های زیرساخت ریلی منطقه به ویژه ایستگاه راه‌آهن ارومیه و تکمیل ایستگاه سوخت‌رسانی قطار و انبار کالاها  تأکید شد. 

طرح‌های توسعه خط‌راه‌آهن از جمله ارومیه‌ سرو و سه‌راهی محمدیار تمرچین در این نشست مطرح شد و مقرر شد نماینده  آشوریان و کلدانیان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طریق کمیسیون عمران پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

بهره‌برداری مطلوب از شبکه ریلی، افزایش ایمنی و حفظ کیفیت زیرساخت و ناوگان، رعایت استانداردها و ارتقای مستمر کیفیت و کمیت خدمات باری و مسافری از جمله وظایف و اختیارات ادارات کل راه آهن است و طبعا اگر آذربایجان‌غربی صاحب اداره کل مستقل شود، دیگر نیازی نیست که برای رفع مشکلات متعدد راه آهن چشم انتظار پیگیری دیگر سازمان‌ها باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی راه آهن صادرات راه آهن آذربایجان آذربایجان غربی اداره کل راه کل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مجید رستگاری افزود: از این میزان نزدیک به ۱۶ کیلومتر مربوط به ارومیه، حدود ۱۴کیلومتر مربوط به میاندوآب و بیش از هشت کیلومتر مربوط به بوکان بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته نزدیک به ۶۶ هکتار از تصرفات غیرمجاز حدود قانونی رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه آزادسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته ۳۶ مورد از انهار شهرستان ارومیه، ۱۲ مورد در میاندوآب، ۱۱ مورد از انهار نقده و ۶ مورد در اشنویه در فصول زراعی مسدود شد.

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه
  • ۱۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند
  • ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد
  • هنرمندان برتر آذربایجان غربی در «جشن هنر انقلاب» مورد تقدیر قرار گرفتند