Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:16:14 GMT

علوی؛ قدیمی‌ترین چاپخانه فعال کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۹۲۳۶

علوی؛ قدیمی‌ترین چاپخانه فعال کشور

ایسنا/بوشهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: چاپخانه علوی بوشهر به عنوان نخستین و فعال ترین چاپخانه به‌ شکل حرفه‌ای و صنعتی در حال حاضر قدیمی‌ترین چاپخانه فعال در کشور است. 

فاطمه کرمپور ضمن تبریک فرارسیدن روزملی صنعت چاپ اظهار کرد: یازدهم شهریورماه، برای حوزه فرهنگ و هنر بویژه اهالی پر تلاش صنعت چاپ، جایگاه و احترام ویژه‌ای دارد چرا که در این روز بزرگ، صنعت چاپ ایران با بیش از دو قرن خدمت، دارای نشان و هویت ملی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:‌ این روز، یادآور تلاش مستمر و زحمت مداوم جمع بزرگی از اهل هنر، ادب و فن این سرزمین پرگُهر است که نتیجه آن، عمری طولانی برای صنعت چاپ و اعتباری بزرگ برای هنرمندان و صنعتگران حوزه چاپ ایران زمین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: روز ملی صنعت چاپ بهانه ای است تا از تلاش های مستمر فعالان و اهالی صنعت چاپ تجلیل و قدرشناسی شود و با تقدیر از تلاش کارگران، صنعتگران و اهالی فرهنگ که همواره در خدمت چاپ بوده و هستند، یاد و خاطره پیشکسوتان صنعت چاپ، زنده بماند و بتوانیم گوشه‌ای از زحمات بی وقفه آنان را قدردان باشیم.

کرمپور خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که تحریم‌های ظالمانه، نوسانات شدید نرخ ارز، تورم و شیوع بیماری کرونا که تمامی صنوف را با رکود مواجه ساخته است صنف چاپ هم از این شرایط بی‌بهره نگذاشته و زندگی عادی در شرایط غیرعادی را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، وی یادآور شد: صنعت چاپ در استان بوشهر دارای بیش از یک قرن سابقه است که وجود "چاپخانه علوی بوشهر به عنوان نخستین و فعال‌ترین چاپخانه به‌ شکل حرفه‌ای و صنعتی" و "نشریه مظفریه" گواه بر این ادعا است. چاپخانه علوی در حال حاضر نیز قدیمی ترین چاپخانه فعال در کشور است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاپ استان بوشهر ایران روز ملی صنعت ترین چاپخانه صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ایجاد فرهنگ خود امدادی ۷۶۰۰ مسافر نوروزی در یزد

سیدمحمد دریایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ماموریت هلال‌احمر در آموزش همگانی اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای مسافر در نوروز و استفاده بسیاری از آنها از خدمات هلال‌احمر در ورودی شهرها و مراکز تفریحی، آموزش مردم در راستای فرهنگ‌سازی خود امدادی و دیگر امدادی صورت می‌گیرد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام اینکه بیش از ۴۰ مربی این جمعیت در این مدت در ایستگاه های نوروزی حضور داشته اند، افزود: بر این اساس از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی تا ۶ فروردین به ۷ هزار و ۶۸۵ هزار نفر در پست های خدمات بشردوستانه کمک‌های اولیه به صورت تک مهارتی و ایستگاهی آموزش داده شد.

دریایی گفت: عمده‌ترین مباحث ارائه شده احیای قلبی ریوی، کنترل فشارخون، مسمومیت غذایی به ویژه در حین سفر، اقدامات لازم در خفگی‌ها و رعایت بهداشت فردی در برابر بیماری‌های مسری بوده است.

کد خبر 6063212

دیگر خبرها

  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • اظهارات وزیر کشور درباره جرایم رانندگی: خیلی قدیمی است
  • وزیر کشور: برخی از جرایم رانندگی خیلی قدیمی است؛ بازدارندگی ندارد
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد برای حفظ اشتغال مورد توجه باشد
  • تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن امور اقتصاد به مردم
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • تلاش برای ایجاد فرهنگ خود امدادی ۷۶۰۰ مسافر نوروزی در یزد
  • تئاتر زبانی صلح‌آمیز است
  • استان بوشهر در اغلب شاخص‌های اقتصادی رتبه اول تا پنجم را دارد