Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:58:03 GMT

آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۹۹۱۱

آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کتبی و شفاهی سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی و شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی در در روزهای ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب برگزار می شود.

آزمون کتبی در روزهای پنجشنبه ۱۱ شهریور و شنبه ۱۳ شهریور در دو نوبت صبح و عصر و آزمون شفاهی در روزهای جمعه ۱۲ شهریور و یکشنبه ۱۴شهریور در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی

در این دوره از آزمون ۴۰۹ داوطلب شرکت می کنند. آزمون در دو بخش کتبی (چهارگزینه ای) و شفاهی (KFP,KF,PMP...) در ۱۰ قطب دانشگاه علوم پزشکی به شیوه الکترونیک برگزار می شود.

اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی پزشکی ۵ سال است و در صورت عدم شرکت و یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی در مدت مذکور، متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون نهایی کتبی هستند.

آزمون کتبی دارای ۱۰۰ یا ۱۵۰ سئوال چند گزینه ای بوده و حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ درصد کل نمره آزمون است. ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است.

توجه: صرفا افرادی که در هر دو مرحله موفق به کسب ۷۰ درصد نمره آزمون شده باشند به عنوان قبول نهایی دانشنامه فوق تخصصی شناخته خواهند شد.

آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی به صورت PMP, OSCE و سایر روش های ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می شود و هر گونه تغییر در برنامه برگزاری آزمون شفاهی متعاقبا از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع داده خواهد شد.

برای تعیین نفرات برتر هر رشته نمره آزمون کتبی با ضریب دو و نمره آزمون شفاهی با ضریب یک محاسبه می شود و معدل بدست آمده، نفرات برتر را مشخص می کند.

دستیاران رشته های فوق تخصصی معرفی شده توسط گروه های آموزشی مربوطه جهت شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی در صورت کسب ۶۰ درصد نمره کل آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی موفق به کسب گواهینامه فوق تخصصی خواهند شد.

جزئیات شصت و هشتمین دوره دانشنامه تخصصی

در شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی ۴ هزار و ۵۵۷ نفر شرکت کرده اند.

شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه در کلیه رشته‌های تخصصی پزشکی بالینی در روزهای ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب در سطح کشور به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

در این دوره تمام داوطلبان در هر دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی (فارغ از نمره مکتسبه در مرحله کتبی) شرکت خواهند کرد.

آزمون دانشنامه تخصصی در دو قسمت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی ۷۰ درصد نمره کل آزمون کتبی و ۷۰ درصد نمره کل آزمون شفاهی خواهد بود.

افرادی که موفق به کسب ۷۰ درصد از نمره کل آزمون کتبی می‌شوند (نمره ۱۴۰ از نمره کل ۲۰۰) به عنوان قبول شده آزمون کتبی دانشنامه تخصصی محسوب و نمره مکتسبه ایشان در مرحله آزمون شفاهی مورد احتساب قرار خواهد گرفت.

تمامی داوطلبان مراحل کتبی- شفاهی آزمون دانشنامه تخصصی و نیز تمام افرادی که در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی دوره‌های گذشته قبول شده‌اند، (چنانچه بیش از ۵ سال از قبولی آزمون کتبی آنان سپری نشده باشد)، می‌توانند با رعایت ضوابط در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی که به صورت KFP /PMP / OSCE /MMI و سایر روش‌های ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می‌شود، ثبت نام و شرکت کنند.

جهت تعیین نفرات برتر، نمره آزمون کتبی دانشنامه تخصصی با ضریب ۲ و نمره آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی با ضریب یک (با در نظر گرفتن تبصره مربوطه) معدل‌گیری و مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

اعتبار قبولی آزمون کتبی دانشنامه تخصصی ۵ سال است، داوطلبانی که از قبولی ایشان در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی بیشتر از ۵ سال گذشته و موفق به کسب قبولی در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی نشده‌اند، ملزم به شرکت مجدد در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی هستند.

کد خبر 5294655

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون دانشنامه پزشکی دستیاران پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب رشته مرکز سنجش آموزش پزشکی حوزه علمیه دانشگاه تربیت مدرس آزمون دستیاری آزمون کارشناسی ارشد آموزش مجازی ویروس کرونا آزمون دکتری تخصصی آزمون کتبی دانشنامه تخصصی آزمون دانشنامه تخصصی آزمون شفاهی دانشنامه دانشنامه فوق تخصصی شصت و هشتمین دوره آزمون شفاهی برگزار می شود آزمون کتبی نمره کل آزمون موفق به کسب نمره آزمون درصد نمره ۷۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است

امید شیخ احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت داوری ژیمناستیک ایران اظهار داشت: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر حمیدرضا هاشمی که در کمیته فنی آسیا هم حضور دارد با حمایت فدراسیون ژیمناستیک و تلاش های خودش موفق شد شانس قضاوت در رویداد معتبر المپیک پاریس را به دست بیاورد. این مساله نشان می‌دهد داوری ژیمناستیک ایران جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده است و حتی رئیس کمیته فنی آسیا در صحبت‌های خود از پیشرفت ژیمناستیک ایران تشکر کرد.

وی افزود: در حال حاضر دنیا، ژیمناستیک ایران را به رسمیت می‌شناسد و در بحث داوری هم روزهای موفق‌آمیزی را طی می کنیم. فدراسیون ژیمناستیک بر اساس شایسته سالاری آزمون های مختلف داوری را برگزار می کند تا بهترین ها به مسابقات بین المللی اعزام شوند.

داور بین‌المللی ژیمناستیک ایران عنوان کرد: داوران ما در دنیا قضاوت های بسیا خوبی انجام می دهند و همانند گذشته نیست که اگر ژیمناست ما در مسابقات داخلی نمره ۱۴ کسب کند در مسابقات بین‌المللی نمره کمتری کسب کند و این مسئله نشان می‌دهد داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است.

شیخ احمدی تصریح کرد: در سال های اخیر داوران ما به عنوان مربی و آنالیزور حضور داشتند و همین مسئله باعث رشد فنی ژیمناست های کشورمان شده است. ما در آزمون سیکل ۱۵ که آخرین سیکل داوری بین‌المللی است نمره ۹۶ به بالا را کسب کنیم. این موفقیت‌ها مرهون حمایت های فدراسیون بوده است.

وی عنوان کرد: قطعا در آینده اخبار خوب بیشتری از ژیمناستیک خواهیم شنید. سهمیه المپیک پاریس اتفاق بسیار بزرگی برای ورزش کشور است و آغازگر یک راه پرامید برای ژیمناتسیک کشور خواهد بود.

کد خبر 6087972

دیگر خبرها

  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • گفتگو با حمید معصومی نژاد؛ از قبولی در آزمون ورودی پزشکی در رم تا پیشنهاد بازیگری (+عکس)
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی