Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در کارگاه آموزشی نسل حسینی در اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده کشور ما در معرض خطر بزرگی قرار گرفته و آن چاله جمعیتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان افزود: بر اساس این امر و برای تامین امنیت کشور و آینده جامعه و دغدغه‌های رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی درکرمان دوره آموزشی تربیتی نسل حسینی را طراحی و اجرا کرده که دوره کارگاهی آموزشی دو روزه برای تربیت مربی نسل حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: این کارگاه آموزشی با موضوع اهمیت جمعیت، دلایل تاریخی کاهش جمعیت، چرایی پرداختن به مبحث افزایش جمعیت و راهکار‌های تقویت عمومی برای پرداختن به این مسئله و پاسخ به شبهات مطرح شده در این زمینه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان اضافه کرد: اساتید ملی و کشوری در این کارگاه آموزشی حضور دارند و مدعوین هم از اقشار و مبلغان تأثیرگذار سراسر استان هستند تا بتوانند این مباحث را به مبلغان و افراد تاثیرگذار دیگر منتقل کنند که تبیین درست و کار فرهنگی ریشه‌ای را در این زمینه شاهد باشیم.

 این همایش همراه با سخنرانان کشوری حجت الاسلام وافی و شفیعی در کارگاه آموزشی دو روزه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام وافی با تاکید بر اینکه هیچ مسئولی در کشور پاسخگوی موضوع جمعیت نیست، گفت: اصلاح سبک زندگی، مهمترین مولفه است و موضوع اقتصادی به تنهایی کافی نیست.

او بیان کرد: عامل اصلی خوشبختی در زندگی مادیات نیست بلکه شناخت حد و حدود حقوقی و اخلاقی، فداکاری و امانتداری زوجین است.

او افزود: بسیاری از افراد ثروتمند دیرتر ازدواج می‌کنند و فرزند کمتری هم می‌آورند.

حجت الاسلام وافی با اشاره به آسیب پذیری کشور از نظر جمعیت و تحول در جغرافیای مذهبی گفت: اگر عاشق اهل بیت هستیم باید از نظر کمیت نیز پیرو آن باشیم.

او با بیان این مطلب که حوزه‌های مختلف باید مشوق‌های فرزندآوری داشته باشند، گفت: اگر دید عمیقی به مسائل جامعه داشته باشیم، فرهنگسازی هم صورت می‌گیرد.

او ناباروری و نازایی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: برای افزایش جمعیت و ترویج فرهنگ ازدواج باید برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام وافی نیز در این جلسه به کاهش رشد جمعیتی اشاره کرد و افزود: کاهش رشد جمعیتی در استان کرمان از رشد جمعیتی کشور پیروی کرده است.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از همسر شهید محمد مومنی دارای ۱۱ فرزند تجلیل شد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی کارگاه آموزشی حجت الاسلام وافی تبلیغات اسلامی کارگاه آموزشی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش، سومین دوره آموزشی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» با حضور ۲۰۰ مدرس و مشاور خانواده از پنج استان همدان، تهران، گیلان، البرز و گلستان در مشهد برپا شده است.   این دوره سه روزه آموزشی از  سوم اردیبهشت ماه در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در راستای طرح ملی «زندگی و بالندگی» در حال برگزاری است.   در این دوره آموزشی در قالب چندین کارگاه آموزشی با حضور ۱۰ مدرس برجسته در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی، به مباحثی همچون مدیریت زبان‌های همزمان، موریانه‌های ارتباط، برادران دروغین، مهارت مدیریت کلاس، مدیریت انگاره‌ها  پرداخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»