Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ۱۰۰ درصد روستا‌های واجد شرایط خراسان جنوبی دارای خانه بهداشت هستند که خدمات بهداشتی را به کلیه روستا‌ها از طریق تیم سلامت به صورت اقماری و تیم سیار به مردم مناطق روستایی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۰۳ مرکز جامع سلامت، ۷۰ پایگاه سلامت و ۳۱۵ خانه بهداشت وجود دارد و به مردم مناطق شهری و روستایی خدمات ارائه می‌دهند.

مهدی زاده گفت: طرح تحول سلامت در مناطق شهری بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت، از سال ۱۳۹۴ در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ خانه بهداشت در ۱۲ روستا در حال ساخت است.

او ادامه داد: اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان برای خانه‌های بهداشت در حال ساخت ۹ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان بوده است که هنوز تخصیص نیافته است.

مهدی زاده عنوان کرد: برای خانه‌های بهداشت جدید نیرو جذب شده است و سایر پروژه ها، پروژه‌های جایگزین بوده و جذب نیرو نخواهد داشت.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی خانه بهداشت خدمات بهداشتی خانه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اربابی گفت: افزود: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

دیگر خبرها

  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • تمرکز بر رفع نابرابری‌ها و دسترسی به خدمات باکیفیت
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • وجود ۳۸۰ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری