Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، علی زینی وند عصر پنجشنبه در جمع بندی سفر یک روزه خود به جنوب کرمان به طرح ایجاد ایستگاه خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بخشی از تولید سالانه چهار ونیم میلیون تنی محصولات کشاورزی باید از طریق سیستم ریلی حمل و نقل شود.

وی افزود: حمل و نقل کالاهای کشاورزی از طریق ریل سبب کاهش ترافیک جاده ای، حمل ونقل مطمئن و کاهش قیمت حمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زینی وند حمل هوایی محصولات کشاورزی را به صرفه ندانست و گفت: حمل هوایی در شرایط سفارش خاص محصولات کشاورزی توجیه دارد که نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع است.

استاندار کرمان بیان کرد: کاشت محصولات کشاورزی باید هدفمند شود تا شاهد رونق بخش کشاورزی باشیم.

وی افزود: کاشت محصولات کشاورزی باید بر اساس نیاز بازار برنامه ریزی و انجام شود.

زینی وند با بیان اینکه کشاورزی سنتی باید به سمت کشاورزی صنعتی سوق پیدا کند، بر ترویج کشت گلخانه ای و استفاده از سیستم های آبیاری نوین تاکید کرد.

وی اظهار داشت: کشاورزان بر اساس ذائقه بازار محصولات خود را تولید کنند تا دچار مشکل در زمینه بازار فروش نداشته باشند.

استاندار کرمان تفاهم نامه بین سازمان‌تعاون روستایی کشور، استانداری کرمان و سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان را فرصت طلایی برای کشاورزی منطقه جنوب کرمان برشمرد.

وی تفاهم نامه کشاورزی منطقه جنوب کرمان را مطالبه رسانه و گفتمان واحد اعلام کرد و بر پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برای اجرای هر چه زودتر این طرح تاکید کرد.

زینی وند اجرای طرح مرغ گوشتی، راه اندازی گلخانه تولید نهال و ایجاد سردخانه با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تنی توسط کشت و صنعت را نتیجه سود حاصل از مجموعه کشت و صنعت این منطقه برشمرد و گفت: هزینه شدن سود کشت و صنعت در منطقه اتفاق خوب و بزرگی است.

وی ادامه داد: سود مجموعه کشت و صنعت باید در  بخش مسئولیت اجتماعی، کشاورزی مدرن و بخش کشاورزی هزینه شود.

استاندار کرمان کشت وصنعت جیرفت را  پایلوتی برای کشاورزی مدرن برشمرد و گفت: تعاون روستایی با تمام توان در این عرصه گام برداشته و مجموعه استانداری هم با تمام توان در این بخش تلاش می کند.

وی به طرح مرغداری گوشتی یک میلیون قطعه ای کشت و صنعت جیرفت اشاره کرد و گفت: این واحد تولید مرغ به سرعت باید انجام شود تا شاهد تامین مرغ منطقه باشیم.

زینی وند افزود: این واحد می تواند به عنوان پایلوت تولید مرغ برای کشور افغانستان، استان سیستان‌ و بلوچستان و بخشی از استان هرمزگان شود. 

وی حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی را در کمیسیون کشاورزی فرصتی برای کشاورزی منطقه دانست و خواستار پیگیری حضور وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان کشاورزی به منطقه شد.

استاندار کرمان به همراه رئیس سازمان تعاون روستایی کشور عصر امروز در سفر به جیرفت چند طرح کشاورزی افتتاح کردند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی حمل و نقل ریلی کشاورزی علی زینی وند جیرفت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی حمل و نقل ریلی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی حمل و نقل ریلی کشاورزی علی زینی وند جیرفت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران محصولات کشاورزی استاندار کرمان جنوب کرمان کشت و صنعت زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور، با توجه به آب بردگی کیلومتر ۱۸ راه آهن زاهدان میرجاوه، تا اطلاع ثانوی این مسیر مسدود شد.

براساس بالاترین سطح هشدار هواشناسی، از دوروزه گذشته شاهد بارش باران در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان با محوریت جنوب این استان بودیم که این با بارش‌ها باعث مسدود شدن راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و ورود خسارت به زیرساختها شده است.

کد خبر 6081526

دیگر خبرها

  • اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور
  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت بر اثر سیلاب
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت توسط سیلاب
  • جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد
  • پیگیری استاندار کرمان برای بازگشایی ۲ پل در جنوب کرمان
  • مفقود شدن ۳ نفر از منطقه عشایر نشین عنبرآباد در اثر سيل
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم