Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات بلومبرگ، قیمت طلا همچنان در نیمه دوم سال شانس رسیدن به ۲۰۰۰ دلار در سال دارد، زیرا این فلز گرانبها در دنیایی مملو از نقدینگی کم ارزش است.

در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالا در این مرکز، گفت که طلا در جمع فلزات بیشترین پتانسیل را در مقایسه با سایر دارایی‌ها مانند مس و آلومینیوم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره می‌گوید: "مس و آلومینیوم به محدوده قیمت بالاتری رسیده اند، اما ما طلا را به عنوان یک بازار افزایشی می‌بینیم. " "نسبت مس به طلا به بالاترین سطح در حدود هفت سال گذشته رسیده است و اختلاف نادر در مقایسه با کاهش بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده وجود دارد، که انتظار داریم با از سرگیری رشد فلز گرانبها و عملکرد بهتر صنعت، برطرف می‌شود.

مک گلون با نگاهی به آلومینیوم گفت که تنگ شدن اصول عرضه و تقاضا به افزایش قیمت‌ها به ۳۰۰۰ دلار در تن کمک می‌کند. با این حال، شبیه به قیمت مس تا ۱۰۰۰۰ دلار است. او افزود که به نظر می‌رسد افزایش قیمت آلومینیوم ناپایدار است و مجموعه فلز‌های صنعتی با موانع چالش برانگیز کوتاه مدت روبرو است.

وی گفت: "کشش عرضه برای مس قوی است، اما روند ESG، برق رسانی و کربن زدایی باید به استثنای فلزات گرانبها، برتری گروه در برابر سایر کالا‌ها را حفظ کند. " در حالی که بسیاری از احساسات صعودی در بازار‌های فلزات گرانبها وجود دارد، قیمت طلا همچنان در تلاش برای یافتن شتاب ثابت است. این فلز گرانبها بیش از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس نگه داشته می‌شود، اما نتوانست به بالای ۱۸۲۰ دلار در هر اونس برسد. هر اونس طلای دسامبر آخرین بار در معاملات روز جاری با ۱۸۱۰.۸۰ دلار معامله شد که ۰.۲۹ درصد در روز کاهش یافت.

بلومبرگ در گزارشی دیگر نوشت:با افزایش تورم، مردم سعی می‌کنند از درآمد ثابت خارج شوند. آن‌ها سعی می‌کنند از پول نقد خارج شوند و مکان منطقی برای رفتن طلا است. این اتفاق موجب عدم توازن عرضه و تقاضا باعث افزایش طلا می‌شود.

گزارش در خصوص رمز ارز‌ها نیز نشان می‌دهد:دارایی‌های دیجیتالی می‌توانند در ۵ تا ۱۰ سال آینده جایگزین ارز‌های فیزیکی شوند.

۶۵ درصد از مدیران با سابقه معتقدند که ارز‌های رمزنگاری شده باید به عنوان یک روش پرداخت مورد استفاده قرار گیرند. دنیای مالی انتظار دارد فناوری بلاک چین به شیوه‌های اقتصادی موجود نفوذ کند. اختلال در صنعت قریب الوقوع است بخش بانکی در حال بررسی دارایی‌های دیجیتالی است، زیرا تقاضای مشتری از شک و تردید منتقدان فراتر می‌رود، برای نمون جی پی مورگان حتی در زمینه دارایی‌های دیجیتال، به ویژه در مورد بیت کوین، به یک رهبر صنعت تبدیل شده است. جدیدترین نظرسنجی بلاکچین Deloitte نشان می‌دهد که انتظار می‌رود دارایی‌های دیجیتالی به طور گسترده‌ای فراگیر شوند.

منبع: اقتصادنیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت سکه ارز دیجیتال دارایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

ایتنا - در روزهای اخیر و به ویژه با بالاگرفتن تنش میان ایران و اسراییل، بازار ارزهای دیجیتال با افت شدید قیمت بیت کوین رو به رو بوده است. بر اساس گزارش‌ها، قیمت این رمزارز بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته و روی تمام ارزهای دیگر نیز تاثیر منفی گذاشته است.
در بحبوحه تنش‌های میان اسرائیل و ایران، قیمت بیت‌کوین که هفته گذشته ۷۱ هزار و ۶۰۰ دلار بود، به ۶۴ هزار و ۱۴۰ دلار سقوط کرده است.

کارشناسان معتقدند که اولین مقاومت اصلی ممکن است در سطح ۶۶ هزار دلار قرار داشته باشد و مقاومت بعدی نیز روی ۶۸ هزار دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار گیرد.

در صورتی که بیت کوین بتواند از محدوده مقاومت ۶۶ هزار و ۸۵۰ دلاری عبور کند، قیمت آن ممکن است دوباره به ۷۰ هزار دلار افزایش یابد.

اما اگر بیت کوین نتواند از این محدوده بالا برود، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند و به سطح ۶۴ هزار و ۵۰۰ دلار و سپس ۶۳ هزار دلار نزول کند.

علاوه بر بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال بزرگ نیز در هفته های اخیر کاهش قیمت را تجربه کرده اند. اتریوم ۸.۰۲ درصد، سولانا ۱۵.۹ درصد و ریپل ۱۵.۷۱ درصد کاهش قیمت داشته اند. در مقابل، تتر و یو اس دی کوین تقریبا ثابت مانده اند.

کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال، ارزش بازار جهانی این بخش را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال 2.36 تریلیون دلار برآورد می شود که نسبت به روز قبل ۳.۶۳ درصد رشد داشته است. سهم بیت کوین در این بازار نیز ۵۴.۲۳ درصد است که هشت دهم درصد کاهش را تجربه کرده است.

به طور کلی، بازار ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته شاهد افت قیمت بیت کوین و سایر رمزارزهای بزرگ بوده است. این روند کاهشی در بحبوحه تنش های سیاسی و جنگ روانی در منطقه خاورمیانه تشدید شده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • طلای جهانی دوباره پر کشید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • ابزار جدید برای شناسایی ارزهای دیجیتال تقلبی و بدون پشتوانه
  • پیش‌بینی درآمد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار
  • نحوه کسب درآمد از بیت کوین بدون خرید و فروش آن
  • درآمد ثانیه‌ای ایلان ماسک؛ 656 دلار/ زندگی در خانه 50 هزار دلاری/ فراری از خیریه (فیلم)