Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@14:33:42 GMT

در پیش‌فروش کدام خودروها محدودیت وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۶۷۷۶

در پیش‌فروش کدام خودروها محدودیت وجود دارد؟

 براساس مصوبه جدید شورای رقابت «در زمان پیش‌فروش خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش‌پرداخت آن انجام شده مشمول هیچ‌گونه تورم احتمالی نمی‌شود و فقط بقیه سهم باقی‌مانده مشمول تورم بخشی احتمالی است.»

بر اساس این مصوبه اگر فرد هنگام پیش‌فروش خودرو، ۳۰ درصد مبلغ روز خودرو را پرداخت کند، در زمان تحویل قیمت خودرو هر چقدر که گران شده باشد، خودروساز باید ۳۰ درصد قیمت روز را کسر کرده و مابقی را از خریدار دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین بر اساس این مصوبه تنها پیش‌فروش خودروهایی مجاز است که قیمت آن تعیین شده باشد و پیش‌فروش خودروهایی که قیمت آنها مشخص نیست، ممنوع است.

اما با این مصوبه در شرایط فعلی برای پیش‌فروش کدام خودروها محدودیت وجود دارد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون قیمت همه خودروهای تولیدو پیش‌فروش شده توسط ایران خودرو و سایپا مشخص است. به همین دلیل محدودیت و ممنوعیت خاصی برای پیش‌فروش این خودروها وجود ندارد.

اما برای مثال سال گذشته ایران خودرو طرح پیش‌فروش خودروی تارا را برگزار کرد. آن هم در زمانی که قیمت کارخانه خودروی تارا توسط این خودروساز مشخص نشده بود و فقط مبلغی برای پیش‌پرداخت این خودرو اعلام شده بود.

به عبارتی مشخص نبود که قیمت کارخانه این خودرو زمان پیش‌فروش خودرو چقدر است. بر این اساس اگر مصوبه شورای رقابت سال گذشته تصویب شده بود پیش‌فروش خودروی تارا امکان‌پذیر نبود.

اما در شرایط فعلی قیمت کارخانه خودروهای تولیدی مشخص است و پیش‌فروش‌ها با محدودیت جدید مواجه نیست.

نقد مصوبه شورای رقابت

اما این مصوبه شورای رقابت خوب است یا بد؟ برخی معتقدند که این مصوبه شورای رقابت یک امتیاز مهم برای خریداران خودرو است. اما احتمالا برای خودروسازان چندان خوشایند نباشد. چون برخی معتقدند یکی از دلایل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده این است که آنها منتظرند قیمت خودرو افزایش پیدا کند. اما با این مصوبه هر تاخیری به ضرر خودروسازان تمام می‌شود. چون پیش‌پرداخت اولیه مشمول تورم نمی‌شود.

به همین دلیل گفته می‌شود مصوبه جدید شورای رقابت، تاخیرهای مکرر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده را کاهش می‌دهد./ تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: پیش فروش خودرو مصوبه جدید شورای رقابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت نفس‌گیر آیفون ۱۵ با شیائومی ۱۴ / برنده کدام است؟

شیائومی ۱۴ اولترا را امسال در سراسر جهان می‌توان تهیه کرد. این گوشی یک گوشی پرچمدار اندرویدی مجهز به دوربین چهارگانه است، و تمام نیاز‌های شما به عنوان یک گوشی را برطرف خواهد کرد.

شیائومی ۱۴ اولترا دارای چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است که به‌عنوان دوربین استفاده می‌شود، همچنین تله‌فوتوی فوق عریض، ۳.۲ x و ۵ x، با حداکثر زوم ۱۲۰ برابری ارائه می‌شود. اینها، به‌علاوه یک دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی، با همکاری تیم لایکا توسعه یافته‌اند. آیفون ۱۵ پرو مکس همان حداکثر محدوده زوم اپتیکال را ارائه می‌دهد، اما فاقد دوربین دوم تله فوتو است و تنها با زوم ۲۵ برابری به حداکثر می‌رسد. همچنین در مقایسه با آن فاقد وضوح تصویر است و دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل است.

شیائومی ۱۴ اولترا در مقابل آیفون ۱۵ پرومکس

در عکس‌هایی که با هردو گوشی گرفته شده از تنظیمات پیش‌فرض کارخانه استفاده شده است. در اولین تصویر تفاوت قابل توجهی در رنگ‌های این تصویر از ایستگاه مترو که با دوربین اصلی دو گوشی گرفته شده است، مشاهده می‌شود. عکسی که با شیائومی گرفته شده پررنگ‌تر به نظر می‌رسند و وقتی به جزئیات ظریف نگاه کنید، حتی واضح‌تر به نظر می‌رسد.

اگرچه آیفون رنگ‌های بیشتری در آسمان دارد که باعث می‌شود تصویر متعادل‌تری ایجاد شود، اما اگر می‌خواهید روی قسمتی زوم کنید، شیائومی بهتر است. کمی پایین‌تر از جاده، تفاوت رنگ یکسانی می‌شود. با این حال، تصویر آیفون کمی روشن‌تر است، که جزئیات را در مناطق تاریک مانند دیوار‌های کنار کانال نشان می‌دهد. همچنین کنتراست بیشتری بین درخت و آب در عکس آیفون وجود دارد.

این عکس فوری حیاط خلوت در شب را نشان می‌دهد، این آیفون است که هنگام غروب خورشید نیز روشن‌تر می‌شود. هنوز جزئیات در عکس شیائومی وجود دارد، اما با نگاه کردن به تاریک‌ترین قسمت‌های تصویر در سمت راست قاب، این جزئیات ناپدید می‌شوند.

اما در مقایسه لنز اولترا واید این دو گوشی، همچنان شیائومی تصویر وسط خیابان را با رنگی زنده‌تر نشان می‌دهد. این امر به‌ویژه در لباس‌های غرفه‌ها و مغازه سوغاتی‌فروشی مشهود است. همچنین می‌توانید جزئیات بیشتری را در نواحی سایه پیدا کنید.

برای مقایسه زوم دو برابری باید به دوربین اصلی بازگشت. در تصویری که از درختی بالا کانال گرفته شده، عکی که با گوشی آیفون گرفته شده روشن‌تر است در حالی که شیائومی اینطور به نظر نمی‌رسد. زوم سه برابر شیائومی، اما می‌تواند از اولین دوربین از دو دوربین تله فوتو خود استفاده کند، در حالی که آیفون باید به زوم دیجیتال بسنده کند. با بررسی دقیق واضح است که عکس شیائومی بسیار دقیق‌تر است. آیفون عکس‌های اشباع‌شده‌تری ارائه می‌کند، اما تقریباً واضح نیست.

در زوم پنج برابر، جایی که هر دو گوشی می‌توانند از لنز‌های زوم اختصاصی استفاده کنند، تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد. اگرچه به نظر می‌رسد بافت بیشتری در عکس شیائومی وجود دارد، به خصوص در آجرها؛ چیزی که در شیائومی توجه را جلب می‌کند، اما محدوده زوم ۱۲۰ برابری آن است که با چندین تصویر از پل نشان داده شده است.

مقایسه با یک پرتره به پایان می‌رسد. گوشی شیائومی برخی از ویژگی‌های صاف‌کننده پوست را روی صورت اعمال کرده است، که به این معنی است که نسبت به ظاهر واقعی دقت کمتری دارد، اما شاید یک ویژگی ارزشمند برای فعال نگه داشتن پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما باشد. هر دو گوشی یک افکت پرتره عالی انجام داده‌اند، اگرچه حالت پیش‌فرض آیفون لذت بخش‌تر به نظر می‌رسد. در قسمت مو، اما هیچ کدام بنظر امتیاز نمی‌گیرند، در تصویر شیائومی خیلی تاریک است و آیفون خیلی روشن است.

به جرات می‌توان گفت که شیائومی ۱۴ اولترا یک تلفن دوربین بسیار توانمند است، حتی بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های پیشرفته مانند دیافراگم دوربین اصلی قابل تنظیم آن برای عکس و فیلم و توانایی‌های زوم آن که شگفت‌انگیز است و رنگی که از تصاویر آن دریافت می‌کنید باعث می‌شود آیفون در بخش‌های ضعیف به نظر برسد. تنها نقطه ضعف آن نحوه پردازش سایه‌های موجود در تصاویر است، چیزی که آیفون با آن مشکلی ندارد.

علیرغم نمایش عالی شیائومی در این بررسی، آیفون ۱۵ پرو مکس هنوز هم برای اکثر کاربران بهترین انتخاب دوربین گوشی است. به غیر از عدم در دسترس بودن برای برخی خریداران، شیائومی بسیار گران است، حتی به عنوان یک گوشی پرچمدار و از آنجایی که دوربین‌های تلفن در درجه اول یک ویژگی به شمار می‌روند، آیفون همچنان در کنار سایر گوشی‌های پرچم‌دار مانند گلکسی اس۲۴ یا پیکسل ۸ پرو سزاوار جایگاه برتر در بهترین راهنمای دوربین تلفن‌های همراه است.

با این حال اگر ترجیح می‌دهید گوشی شما علاقه عمیق‌تری به عکاسی داشته باشد و بیشتر به عنوان یک DSLR جیبی عمل کند، شیائومی ۱۴ اولترا ممکن است این نیاز را بهتر از هر چیز دیگری در حال حاضر برآورده کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # موبایل ، شیائومی ، آیفون سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • رقابت نفس‌گیر آیفون ۱۵ با شیائومی ۱۴ / برنده کدام است؟
  • کدام خودروها مشمول معاینه فنی در سال ۱۴۰۳ هستند؟
  • کدام خودروها در سال ۱۴۰۳ معاینه فنی می‌خواهند؟
  • پرفروش‌ترین خودروها در اروپا
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست
  • کدام خودروها مشمول معاینه فنی هستند؟
  • امسال کدام خودروها مشمول معاینه فنی هستند؟