Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار روزانه ابتلا به کرونا در موج پنجم بیماری از ۳۰ هزار نفر در روز گذشته و همچنان بالای ۶۰۰ قربانی می گیرد. گفته می شود بسیاری از موارد ابتلا به کرونا خانوادگی شده اند و به همین علت لازم است افرادی که در بیرون از منزل رفت و آمد می کنند در رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه تر عمل کنند تا موجب بیماری خود و سپس اعضای خانواده شان نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل سابق صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت به همین موضوع اشاره و با تاکید بر اینکه راه اصلی کنترل کرونا، پیشگیری است اظهار کرد: امکان ندارد شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بیمار شوند و بتوانیم همه را درمان کنیم.

وی افزود: هیچ کشوری امکان اینگونه مدیریت را ندارد. امروزه همه تجربه‌های ملی و بین المللی و همه پروتکل‌های جهانی تاکید بر زدن ماسک، شستن دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات و توقف رفت و آمدهای شهری دارند.

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران تصریح کرد: به همین خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم ضروری است. برای کنترل و کاهش کرونا در کشور بخشی از کار، دست دولت و ساختارهای اجرایی است که باید محدودیت‌ها را شدیدتر و کنترل‌ها را دقیق تر پیگیری کنند، ولی بخش عمده آن مربوط به خود مردم است که باید مسئولیت پذیری اجتماعی در برابر کرونا داشته و پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

واعظ مهدوی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر موارد ابتلای به کرونا مربوط به جمع‌های خانوادگی است و باید مردم به رعایت پروتکل‌ها آگاه شوند گفت: لذا نقش سخنرانان، ائمه جمعه، رسانه‌ها و صداوسیما در این مهم بسیار تاثیر گذار است و می‌توانند عملکرد مردم در رعایت پروتکل‌ها را افزایش دهند.

هزینه درمان کرونا برای بیمه شدگان روستایی چقدر است؟

وی در بخش دوم سخنانش، با اشاره به موضوع بیمه‌ درمان و مشکلات ناشی از آن به ویژه برای جمعیت روستایی و کشاورزان اظهار کرد: وقتی روستاییان به سن بازنشستگی می‌رسند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بررسی شرایط و محاسبه مستمری برای آنها مزایای بازنشستگی تعیین می‌کند.

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران افزود: برخلاف بیمه کارگران و مشمولین تامین اجتماعی که بیمه درمان و بازنشستگی شان در یک جا مجتمع است، اما بیمه درمان روستاییان در سازمان بیمه سلامت مستقر و بیمه بازنشستگی، بیکاری، از کارافتادگی و فوت آنها تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برقرار است.

واعظ مهدوی با بیان اینکه هزینه درمان کرونای بیماران تحت پوشش بیمه روستاییان، در مراجعه به مراکز دولتی رایگان بوده و ۹۰ درصد صورتحساب بیمارستان‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود اظهار کرد: بیمار تنها ۱۰ درصد فرانشیز را می پردازد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه