Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر وزیر نفت از بهره‌برداری نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در زمستان امسال خبر داد و گفت: ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور از پارس جنوبی تامین می‌شود.

جواد اوجی امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های گازی و پتروشیمی در عسلویه در محل پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در جمع خبرنگاران تامین سوخت زمستانی را از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت نفت اعلام و اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب یا به عبارتی ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور از استان بوشهر و مجموعه پالایشگاه‌های فازهای پارس جنوبی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در نشست دیشب با مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آخرین وضع تعمیرات اساسی انجام‌شده، پروژه‌های در حال اجرا و چالش‌های پیش روی بهره‌برداری از میدان گازی پارس جنوبی مطرح و بررسی شد.

وزیر نفت بیان کرد: با تصمیمات اتخاذ شده در سال جاری حداکثر بهره‌برداری و برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی محقق می‌شود.

اوجی افزود: پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی  آخرین پالایشگاه زنجیره خشکی پارس جنوبی است که اولین ردیف شیرین‌سازی آن در فصل زمستان به بهره‌برداری خواهد رسید و به کمک شبکه گازی کشور می‌آید.

وی در خصوص اشتغال نیروهای بومی در منطقه گفت: گزارش‌های خوبی در این زمینه ارائه و کارهای خوبی انجام شده و تلاش این است توانمندی نیروهای بومی افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، وزیر نفت عصر پنجشنبه در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، بررسی طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار قرار داد. اوجی امروز از طرح‌های پارس جنوبی و پتروشیمی بازدید کرد و ساعاتی دیگر عسلویه را به مقصد تهران ترک می‌کند.

انتهای یپام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارس جنوبی پالایشگاه فاز ۱۴ بهره برداری پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم

تین نیوز

مدیر کل راه آهن قم از بهره برداری جایگاه سوخت پاک به منظور سوخت گیری وسایل نقلیه ریلی در راه آهن قم خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، غلامحسین دباغ افزود: جایگاه مذکور بعنوان جایگاه سوخت پاک ۵۰۰ هزار لیتری لوکوموتیوها در اداره کل راه آهن قم احداث و به بهره برداری رسید.

دباغ گفت: با همکاری مشترک راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت بنا گستر کرانه بهره برداری از جایگاه سوخت وسایل نقلیه ریلی در ایستگاه گار مانوری احداث شده است.

وی در پایان عنوان کرد: شرکت بنا گستر کرانه بعنوان شرکت سرمایه گزار، عملیات انتقال سوخت از مبدا تا مقصد را عهده دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه آهن قم به انجام رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • بالا رفتن قیمت خودروی پژو پارس صدای متقاضیان را درآورد