Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@06:34:50 GMT

امسال چند بنگاه صنعتی راه اندازی شد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۳۰۰۴

امسال چند بنگاه صنعتی راه اندازی شد؟

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در چهار ماهه نخست امسال برای ۲۱۶۹ بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده و زمینه اشتغال بیش از ۵۴ هزار و ۲۴۵ نفر فراهم شده است.

به گزارش مشرق، بر اساس این آمار در چهار ماهه امسال برای ۱۱هزار و ۲۰۱ بنگاه جواز تاسیس و برای ۲۱۶۹ بنگاه پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد و ۱۳.۳ درصد افزایش داشته است.

سرمایه پیش بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۳۲۴ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷۰.۸ درصد افزایش داشته است. میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در چهار ماهه امسال نیز ۸۵ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۴.۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در چهار ماه نخست امسال صادر شده برای بیش از ۲۹۹ هزار نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه پارسال با افزایش ۲۳.۴ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۵۴ هزار و ۲۴۵  نفر را فراهم کرده که نسبت به چهار ماهه پارسال حدود ۴۵.۸ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۶ درصدی صدور پروانه صنفی 

در چهار ماهه نخست  امسال ۱۸۲ هزار و ۷۴۸ پروانه صنفی صادر شده که نسبت به تعداد صدور این پروانه‌ در مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشته است.

گفتنی است که اصناف با شیوع ویروس کرونا خسارت زیادی دیدند. تعدادصدور پروانه‌های صنفی همواره در سال گذشته افزایشی بود و سال گذشته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفته بود که افزایش واحدهای صنفی به معنای رونق در اصناف نیست و به طور کلی سرریز جامعه بیکار از بخش دانشگاه و ادارات و سازمان‌های دولتی به اصناف را شمشیر دو لبه توصیف کرده بود.

صدور نماد اعتماد الکترونیک نیز در چهار ماه نخست  سال ۱۴۰۰ با رشد ۴.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۰ هزار و ۴۸۶ مورد رسیده است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان واحد صنفی واحدهای صنعتی صنعتی اشتغالزایی درصد افزایش داشته مشابه سال قبل بهره برداری نسبت به مدت مدت مشابه چهار ماهه صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

محسن صیادی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می‌کرد، اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در پی گشت‌های مشترک و تشدید بازرسی‌ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد، سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.

صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد پروانه کسب گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال