Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی دو رشته کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد.

دکتر طاهره طولابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر با احتساب دانشجویان مهمان، ۶۵۰ دانشجوی رشته پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی هستند که پس از تربیت و آموزش، آنها به عنوان بخش کادر درمان زیر مجموعه معاونت درمان دانشگاه مشغول به کار می‌شوند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی دو رشته کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد و گفت: این دو رشته شامل سلامت جامعه و مامایی است که در مقطع ارشد راه‌اندازی و پذیرش دانشجو خواهند شد.

طولابی بیان کرد: دانشجویان مذکور از طریق سنجش پذیرش و در واحد خرم‌آباد مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با تاکید براینکه پیگیر راه‌اندازی مقطع دکتری پرستاری در  دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هستیم، یادآور شد: در چندسال اخیر به دلیل کمبود پرستار مرد بیشتر پذیرش به این قشر اختصاص داشت اما در حال حاضر نسبت پذیرش پرستار به صورت مساوی شده و ظرفیت‌هایی که اعلام می‌شود ۵۰-۵۰ است.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر زیرساخت لازم برای راه‌اندازی رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی پرستاری و مامایی در این دانشکده وجود دارد.

طولابی ادامه داد: در مواردی که با کمبود اعضای هیات علمی مواجه می‌شویم از طریق حق‌التدریس این نقیصه برطرف می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی رشته مامایی دانشجو دانشگاه علوم پزشکی لرستان ایسنا راه اندازی دو رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهرموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
وی افزود: هم استانی‎های عزیز می‎توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‎های بهداشت و درمان شهرستان‎ها گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد