Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در حاشیه جلسه هیئت رییسه این دانشگاه اظهارکرد: در بودجه مصوب ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاه فنی و حرفه ای به مبلغ ۲۸۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که از این مبلغ ۱۶۸۰ میلیارد ریال جهت انجام امور زیر بنایی و مبلغ ۱۱۲۰ میلیارد ریال جهت توسعه کارگاه ها و آزمایشگاه به استناد شاخص‌های سند تجهیزات کارگاه ها و آزمایشگاه ها و براساس تخصیص توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با یاری خدا در ماه جاری جهت به روز رسانی تجهیزات ۳۵۰میلیارد ریال به صورت نقدی  و ۳۷۰ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه  طی دو یا سه ساله و مابقی با تأکید بر انجام امور زیر بنایی به آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور ابلاغ می‌شود.

صالحی عمران با ذکر این نکته که آموزش های حضوری و مجازی در دوران پسا کرونا نیز ادامه می یابد. از تدوین سند آموزش تلفیقی در این دانشگاه خبر داد.

گفتنی است که بر اساس برنامه ششم توسعه سهم آموزش عالی  مهارتی  کشور باید به ۳۰% افزایش یابد.

در حال حاضر بیش از سه هزار آزمایشگاه و کارگاه با مساحت ۳۷۴ هزار متر مربع، ۱۳ آزمایشگاه مرکزی با مساحت بیش از ۵ هزار متر مربع، سرفصل های درسی عملی ۱۸۰ هزار دانشجو را به عهده دارند. با شیوع بیماری کرونا در روند آموزش عملی اختلالات فراوانی ایجاد نموده است که سعی شده با ایجاد ۳۱ آزمایشگاه مجازی تا حدودی فاصله بین آموزش و کارگاه کاهش یابد.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1109520 برچسب‌ها دانشگاه فنی و حرفه‌ای

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدانشگاه فنی و حرفه ای، دکترعرفان خسرویان در خصوص برگزاری کنفرانس ملی مهارت ایران گفت: این کنفرانس که برای اولین‌بار در کشور به موضوع مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد، توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی- دانشگاهی کشور طی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنفرانس مذکور حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگردهای تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

خسرویان افزود: تاکنون ۱۸۷ مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریباً تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند. همچنین در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با عناوینی نظیر جایگاه مهارت‌آموزی در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان: بایدها و کمبودها و جایگاه مهارت‌آموزی در ساختار سنتی آموزشی کشور: فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار می‌شودتا موضوعات موردبحث از منظر کارشناسان و صاحبنظران بررسی شده و راهکارها تبین شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون، پیش‌کنفرانس و جلسات هم‌اندیشی متعددی از جمله نشست تخصصی مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان به میزبانی سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای آماده‌سازی محتوای کنفرانس ملی مهارت تشکیل شده است.

رییس اولین کنفرانس ملی مهارت ایران اظهار داشت: در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6078560

دیگر خبرها

  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • دندان‌پزشکی تلفیقی از علم پزشکی، هنر و ابتکار است
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای