Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی وروابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدجواد حسینی افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده در «سامانه سیدا» سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی ها با مشکل مواجه بود که با تلاش مستمر مشکل حل شده و سنجش پیش دبستانی ها، آغاز شده است.

وی ادامه داد: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۷۰ روز گذشته است و در این مدت ۹۶درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده اند که از این تعداد ۸۲ درصدبر اساس نوبت، ارزیابی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی  یادآورشد: تاکنون استان های  بوشهر، مرکزی، همدان، شهرستان های تهران، کهگیلویه و بویراحمد،  زنجان،  شهر تهران،   سمنان،  البرز و چهار محال بختیاری به ترتیب بیشترین درصد نوبت‌گیری نوآموزان در  پایگاه‌های سنجش را  داشته‌اند.

حسینی  درباره تست «جهش تحصیلی» گفت: تاکنون ۹ هزار  و ۵۵۰  نفر نوبت گیری کرده اند که از این تعداد ۸ هزار و ۷۷۸ نفر  معادل با  ۹۲ درصد ارزیابی شده اند.

به گزارش ایرنا، برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جای‌دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان انجام می‌شود.

سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی‌ها از ۳۰ خرداد ماه آغاز شده است و در مهر ماه نیز برای اتمام پوشش دانش آموزان تداوم دارد.

برنامه سنجش از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵ درصدی آغاز شد و در سال ۹۸ به پوشش ۹۷.۶ درصد رسید.

برچسب‌ها سنجش نوآموزان سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سنجش نوآموزان سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش سنجش نوآموزان سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش برنامه سنجش نوبت گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس پیرامون برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس توضیح داد: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.

به‌گفته وی، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعدادشان ۱۱۵۲۵۱۸ نفر است؛ ۷۴۰۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸۳۹۴ نفر ایشان را بانوان و ۲۵۶۳۹ آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب بر اساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶۲۷۹ نفر در رشته تجربی، ۲۲۶۲۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۷۳۸۹ نفر در رشته علوم ریاضی و فنی، ۴۶۵۴ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۳۰۸۵ نفر در رشته هنر شرکت دارند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز خبر داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹۹۹۴ آن‌ها را آقایان و ۱۸۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌) و گروه تجربی (صبح جمعه ۷ اردیبهشت‌) در استان فارس برگزار خواهد شد و با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی در خصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است؛ مراجعه کنند.

باقری خبر داد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

کد خبر 6086891

دیگر خبرها

  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • سهم آقایان در نوبت اول کنکور فقط ۳۷ درصد/ انتشار کارت ورود به جلسه از فردا
  • سنجش نیمی از نوآموزان بدو ورود به دبستان در سیستان و بلوچستان